Tro iFokus

Tro

Etikettreligioner
Läst 799 ggr
nikkaluokta
2020-03-30 23:12
0

Tro

Gud och Jesus har alltid funnits i mitt liv men mest som diffus tanke. Även väldigt vilsen… Fast jag känner mer och mer en längtan och min nyfikenhet är stor! Vars börjar man? Hur vet man var bland alla man hör hemma? Finns det någon som vet hur man börjar…

Totum
2020-03-30 23:16
0

Läs Bibeln

thenameless
2020-03-31 00:50
0

Citykyrkan. de knarkar jesus stenhårt

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Dioramabyggare
2020-03-31 03:05
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#0: För min del började det med att jag var skoltrött, redan när jag var i tioårsåldern. Jag satt i skolsalen, och plötsligt kände jag en enormt stark längtan till de vilda djuren i skogen. Fåglarna, ekorrar, rådjur, doften av träd… lika plötsligt fick jag tanken "det måste finnas en intelligent och kärleksfull "skapare" bakom alla dessa djurarter, alla dessa livsformer. Det var "början till slutet" på min ateism.

Åren gick, och jag engagerade mig i Kyrkans Ungdom (som det kallades då, i början av 1980-talet). Det var en bekant som frågade mig om jag var intresserad av att vara med på ett midsommarläger på Vårdnäs stiftsgård i Östergötland. Jag har alltid varit en "lägermänniska", så det var lätt för mig att anmäla mig som "hjälpledare" på det lägret.

Ett antal år senare började jag av olika anledningar tappa tron på Gud, men då hittade jag ett "bibelord" som både var en inbjudan och ett löfte från Gud;

"Närma er mig, så ska jag närma mig er".

För kanske ett par år sedan var jag och hälsade på en vän i Karlstad, och en dag var vi till kyrkan i stadsdelen hon bor i. En av psalmerna vi sjöng var "Du som av kärlek varm", och den texten och melodin "grep" mig så att jag grät glädjetårar.

Inspelningen är ganska dålig, så jag postar länken till texten här https://sv.wikisource.org/wiki/Du_som_av_k%C3%A4rlek_varm