Budskap från Mikael
I denna tråden läggs viktiga budskap från Ärkeängel Mikael. Kan vara både text och video. Mikael och den heliga blå flamman är vägledande för alla och mycket värdefullt att informera sig om.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Wow! Denna video har verkligen andevetenskaplig tyngd och innehåller kanske allt man verkligen behöver veta på sin väg mot ett upphöjt mål.
Jag fattar nada.
Just det Fisken, det är svårt att fatta andevetenskapliga galoppen. Man måste göra ett beslut om att man vill förstå, sedan göra allt som behövs varje dag för att växa i förståelse, inklusive delta i diskussioner och läsa texter. Det är jobbigt kan man tycka, sedan blir det intressant och roligt, givande. Det blir en vetskap som ändrar perspektiven och man förändras i sin upplevelse av tillvaron.
Nej Fisken, det är det få som gör….Det är termologi taget ur Tibetanens böcker, sammanblandat med kvasivetenskapliga termer och astronomi, för att låta intressant.
Det finns mycket sakfel, men det märker inte folk i allmänhet… En del kan vara sant också, som att energin kommer från centralsolen i galaxen… sedan transformeras den i en stjärna i Karlavagnen, för att gå vidare till Sirius… och sedan till jorden… (kanske via månen) Allt enligt Tibetanens böcker. Men att DNA förändras…. Nej… Är det något som förändras, så är det de andliga kropparna, som höjer sina vibbar…. Man blir liksom snällare… ;)
För sedan, när man lämnat det materiella…. och inte behöver inkarnera mera, går utvecklingen vidare mot högre himlar och mot högre världar och dimensioner. Gud vet var det ska sluta… För begreppet "andevärlden" är mycket diffust och luddigt. Man kan annars tala om initieringar, där de, som nått nionde graden inte längre kan nås av varelser på det materiella planet… Vi ligger på tredje initieringen… Vi måste lära oss att inte sätta oss själva i centrum… att förminska egot. Jesus nådde, genom sitt offer av sitt ego, den fjärde graden… Han visade då också att Döden inte finns.
Och att skaparen skulle kunna nå en jordisk människa utan mellanhänder, är ett påstående som bygger på rent önsketänkande… Det räcker inte att vara ren från Karma och vara osjälviskt snäll.
Bra klargörande. Tack. Centralt verkar vara meditationen. Det tycks vara nån form av generell dörröppnare.
Ärkeängeln Michael, den 16 juli 2016 via Deborah Faith Ni Förbereds Nu För Att Dammluckorna Ska Öppnas! Hur mår ni Mina Kära? Börjar ni känna hur den nya Livs-Gnistan växer inom er? Känner ni en ny bubblande energi som växer inuti er, som kommer från själva kärnan i ert Varande? Denna Pärlande energi är den Glädjefyllda energin av ert Sanna Jag, Kära Ni! Saker och ting kan bara bli bättre från och med nu. Har vi inte sagt att detta år, är året för er Transcendens? Under detta magiska år kommer ni att överskrida (stiga ovan) ert jordiska ego-bundna medvetande och klättra över hinder som till och med är högre än tidigare, med mycket liten ansträngning från er sida. Allt händer nu med lätthet och nåd då ni sammansmälter djupare med er JAG ÄR-Närvaro i detta nu-ögonblick. Det finns fortfarande ett visst motstånd, men låt inte detta komma i vägen för er. Kliv över det. Lägg märke till det, observera det Mina Kära, men ge det inte er energi. Ni blir starkare och starkare Mina Kära, då ni förkroppsligar mer av ert Gudomliga Jag. Ge inte upp nu. Den energi som ni nu kan hålla kommer bara att bli mer kraftfull, då året fortskrider, medan ert energifält expanderar för att hålla högre Ljusfrekvenser. Ni förbereds nu för att dammluckorna ska öppnas, så att säga, med Lejon-Portens inriktning den 8.8 och Solförmörkelsen och Dagjämningens uppställningar som väntas i september. Ja Kära Ni, vi är mer än exalterade då vi bereder er väg Hem! Ni har arbetat så hårt för detta och börjar nu äntligen känna och skörda frukterna. Uttryck er Stora Kärlek och medkänsla för dem som för närvarande lider i världen. Ge dem er värdefulla Kärlek, Kära Ni. Ni kanske undrar hur mycket skillnad en människa kan göra, men vet att er Kärlek är stark och har en dominoeffekt. Det ni gör för en, gör ni för ytterligare en. Kärleken omvandlar och healar och är den enda vägen till fred. Vet att allt ni gör för att uttrycka er Kärlek förstoras hundra gånger genom era Högre Jag och de Ljusvarelser som vägleder och stödjer er. Låt detta vara någon tröst för er Kära Ni. Ni är inte ensam. Vi känner er smärta och vi gråter med er. Vet att vi är nära er, närmare än ni tror. VAR INom kroppen (fokusera er uppmärksamhet INuti Kroppen) så att ni kan känna vår Närvaro då vi lindar våra armar runt er för att trösta er. Vi älskar er mer än ord kan uttrycka. Det är viktigare nu än någonsin, att ni gör allt för att hålla er INom ert Andliga Hjärta. Det är där ni kommer att känna vår Kärlek till er. Det är där ni kommer att känna er lugn och uppleva sant välbefinnande och Guds Villkorslösa Kärlek som är er födslorätt Kära Ni. Låt oss hjälpa er att känna vår Kärlek nu. Blunda bara en stund och fokusera er uppmärksamhet INuti kroppen och på ert Andliga Hjärtchakra. Andas djupt Kära Ni och med varje inandning, känn att ni kommer mer i stillhet. Föreställ er nu vara insvept i den mjuka rosa fjädermanteln av Guds Kärlek. Känn värmen och välbefinnandet omsluta er, hålla er tätt intill, i den Gudomliga Kärlekens Armar. Vet att ni kan återvända till denna känsla när helst ni vill. Vi älskar er och Vi önskar er en högst magisk dag. Namasté Översättning Ann-Sofie Forsberg – www.st-germain.se
Ärkeängeln Michael, 16 juli 2016 via Christine Preston Kontrollens Onda Pyramid Jag måste informera er om att i dagsläget fördubblar den mänskliga Kabalen sina insatser, i sitt omedvetna motstånd mot Ljuset. Jag säger ”omedvetna” eftersom jag nu hänvisar till den mänskliga Kabalen, inte mörkrets styrkor i Astralvärlden. Deras misstag är att den mänskliga Kabalen använder mörkrets strategier och oärliga metoder, för att behålla makten och uppnå en agenda som var deras överherrars, men människorna i olika positioner i den onda kontrollpyramiden är omedvetna om den ultimata agendan. Detta är min första punkt. Vi talar om den inkarnerade Kabalen som kom från Maldek och som har återskapat den överhöghet de hade under den tidigare atlantiska eran, och som nu representerar ”Atlantis Resning”. Ni tänker på några statsledare men dessa är inte på toppen av den onda kontrollpyramiden och de har inte den kunskap som ni antar att de kan ha, till exempel när det gäller förekomsten av Galaktiska varelser i Solsystemet som fungerar som en Andlig Hierarki i de Högre Rikena, eller den för Ärkeänglarna. När det gäller hemlig forskning och hemlig teknologi har vissa individer på toppen av den Onda Pyramiden tillgång till mer information. En grupp med en agenda för självbetjäning har taktiker och filosofier för att rättfärdiga deras syften och metoder. De är tyranniska och har ärvt ett system som har funnits i tusentals år. De anstränger sig nu för att fördubbla det, som sagt, och är engagerade i en komplott för att få mänskligheten att tro att den plågas av terrorism. Det är en fiende som de har skapat. Ni har studerat vad Carol Rosin har avslöjat. På toppen av den Onda Pyramiden fanns individer som planerade ett långsiktigt scenario med att införa idén om olika fiender under en viss tidsperiod, i själva verket decennier. De spelade sitt första kort genom att presentera några kommunistiska länder som en första fiende. Men Ryssland invigdes till det Heliga Hjärtat av Moder Maria och pånyttföddes. De andra fienderna skulle orsaka rädsla och kaos efter iscensättningen av ett scenario med 9/11 även om det var ett insidesjobb. Det användes som en ursäkt för krig. Idén om fienden tjänade Krigsindustrierna. Hotet av Asteroider fanns också på listan för att motivera beväpningen av rymden. På toppen av den Onda Pyramiden underhöll någon drömmen om att motsätta sig Ljusets Styrkor, utan förståelsen att deras teknologi är en miljon gånger mer kraftfull än den hemliga som Eliten eller Kabalen besitter. Med sitt sista kort planerade konspiratörerna ett scenario som de hoppades skulle lura mänskligheten, med sin halvhemliga Blå-Stråle-Holografiska teknologi. De skulle påstå att utomjordingar är fientliga och iscensätta angrepp från yttre rymden med UFO:n, vars existens de har undertryckt i årtionden. De skulle skapa rädsla och kaos och det skulle vara en ursäkt för beväpningen av rymden. De skulle presentera ET:n som fientliga, och för dem i toppen av pyramiden kan det vara en del av deras antikrist-agenda och deras sabotage av Uppstigningsprocessen, även om de bara har liten förståelse av den. De varelser som utkämpade en strid mot Ljusets Styrkor vistades på planetens Nedre Astralnivån. Denna värld har plundrats av våra Styrkor och tömts helt och den Nedre Astralvärlden har demonterats. När det gäller Astralnivån, arbetas det fortfarande på den och nyligen, som tillkännagavs som en Stor Händelse, har en negativ kraft tagits bort men det finns fortfarande kvar fickor här och där. Det som händer är att vissa individer på plats i den Onda Pyramiden förändras och väcks upp och börjar bryta sig in i nya paradigm. De kan vara politiker eller inom andra områden. De upptäcker att de är i oenighet med andra individer i kontrollpyramiden, där ingen av dem har full kunskap om vad som händer, och som styrs och påverkas uppifrån. Ett sönderfall äter därför upp systemet inifrån. Det verkliga Hemliga ”Spring Iväg-Sällskapet” som fungerar på kolonierna på de andra planeterna i Solsystemet, med dess olika Organisationer och Allianser, är bortkopplat från den Jordiska kontrollpyramiden som är den sista befogenheten att hålla mänskligheten fången. Denna jordiska Kabal inser att de förlorar makt. De är i panik och oordning. Som jag har sagt tidigare, de fördubblar sina ansträngningar för att iscensätta terroristattacker för att förmå nationerna att besluta sig för att gå ut i krig, liksom för olika kontrollsystem. De arbetar också för närvarande på spridningen av fiendskap mellan västvärlden och ryssarna. Men där finns även lokalt våld eftersom skapandet av en fiende, eller dess förstärkning, har resulterat i hat där det finns en potential för uppenbarande av extremistiska åsikter. Vissa individer har uppnått friden och lugnet av det femte-dimensionella perspektivet, eller medvetandet. Andra saknar förmågan att älska eller sända kärlek. Känslor som projiceras på andra varelser påverkar dem, men lyckligtvis så kan negativa energier, som är en felkaraktärisering av Guds Ljus, förvandlas av den Violetta Flamman. Vissa saker kan tyckas rätt för vissa individer på kontrollpyramiden, men är mörkrets vägar. Ljuset tränger emellertid in i de mörkaste platser. De fördubblar sina ansträngningar, men anar inte att deras falska scenarier kommer att bli uppenbara eftersom många människor har fått en varseblivning av högre medvetande och kommer att se igenom deras lögner. Brexist har startat kedjereaktioner, och befrielsen av många nationer från mörkrets krafter spelas nu ut. Avslöjanden kommer att fortsätta och vi kommer snart in en Brytningstid då mänskligheten kan plocka upp skärvorna, och även starta ett återskapande arbete. Jag menar ”få till stånd” (”bring into being” – bringa till varande) skapandet av Nya Gaia. Gläd er då vi av de Högre Världarna, Ärkeänglar, Mästare och Galaktiska varelser, alltid är med er. Vi älskar er och närmar oss och vi hjälper mänskligheten med kärlek och ljus. Er Försvarare i striden, Ärkeängeln Michael. Översättning Ann-Sofie Forsberg – www.st-germain.se
Ärkeängeln Michael, 12 juli 2016 via Susan Leland Jag Ger Er Excalibur för att Ni ska Veta Sanningen om de Ljus Ni Är! Telefonkonferens Ashtar På Väg Jag är Ärkeängeln Michael och jag kommer med goda nyheter. Och nyheten är Ni! För ni alla är Ljusvarelser med egna befogenheter. Och i Ljusrikena är ni röster som hörs genom varje del av det ni kallar Himmelriket, eller jag borde säga, Rikena eftersom det finns många dimensioner och nivåer av dessa Ljusriken. Jag kommer för att förenas med er för att ni, mest Älskade, är villiga att ta in er själva i ett upplyftande av öppna Hjärtan – och ja, Sinnen – för att låta Ljuset komma in, så att vi verkligen kan förenas och dela vår Kärlek med varandra! Och det är den stora nyheten. Och om ni inte har gjort detta känt över hela totaliteten av era Varelser, är detta den största Sanningen. Ni kanske har hört det från en annan Lärare: ”Den största gåvan av alla är Kärleken. Tja ni, Mina Älskade, är Kärlek, Kärlekens Ljus, gjorda endast av det!!! Ja, ni kan ha släppt in en del tredje-dimensionellt mörker från tid till annan under era livstider, men ni har transmuterat det till Ljus längs vägen. Ni har lärt era läxor. Ni har betalat era skulder, så att säga, och en del av det har varit obehagligt, särskilt i detta liv, eftersom detta är den sista livstiden för att göra detta!!! Det är allt! Ni är uppstigande! Ni behöver inte komma tillbaka till 3D-täta kroppar längre. Åh, ni kan om ni väljer det – jag kan inte rekommendera det. För när ni kommer in i ert Hem, er rymd, ert Hems plats, är det så sällhetsfyllt, är det så glädjefyllt! Förenas med mig nu och känn det ännu mer i era Varelser. Ni har ett helt Ljussällskap som strålar er med den Kärleken – ta in den! Öppna för att ta emot och ta in den och vet och känn ännu mer, Sanningen om Vem Ni Verkligen Är. Och om den Sanningen verkar lite svårfångad även i detta ögonblick av vår samhörighet, här, ta Excalibur och svinga den och låt dess blåa Ljus, dess vågor av Sanning skölja över er och genom er, för att försäkra er om sanningen i det jag talar om. Och Sanningen är att ni är trygg – även om ni kanske fortfarande har vissa program som vill säga något annat – ni är trygg! Stäng av dem! Svinga Excalibur igen. Det kommer att hjälpa er! Påminn, påminn Universum att ni är här för att uttrycka er från ert Högre-Dimensionella Perspektiv. Och om det finns några mörka rester eller rester av program dolda för er ännu, svinga Excalibur för att upptäcka dem och transformationellt förvandla dem till ännu mer KärleksLjus inom era Varelser! Svinga Excalibur för att bygga en energisköld av Kärlek som helt omger er, för att låta hela Universum få veta att mörka program, mörka varelser inte ens behöver fundera på att komma in i ert utrymme, i era energifält, eftersom ni är av Ljuset! Och precis som Ljusrikena är ni i er själva, var och en av er, en värld av KärleksLjus där endast Kärlek kan existera, ingenting som har lägre mörkervibration! Här är den största nyheten för er alla – oavsett vad som händer i Världen, så är ni Varelser av KärleksLjus!!! Ni har varit på era vägar, de flesta av er, under en lång tid i detta liv och under långa tider i era andra livstider. Men ni har nått en punkt där ni kan vara i er Hem-rymd när ni så väljer. Och ju mer ni väljer det, desto mer blir det en vana! Det är – för er som tycker mycket om den elektronik som finns – det är ett sätt att radera gamla program och uppgradera er så att endast de nya programmen av Ljus och Kärlek och Fred och Glädje – och skapelser från Ljus och Kärlek och Fred och Glädje och uttryck från samma ställen – bara de får laddas ner i era Varelser, eftersom det är Sanningen om varför ni är här!!! Resten av nyheterna är att ni kom för att uppleva detta. Ni kom att visa vägen! Ni kom för att hjälpa andra, genom att stråla er Kärlek, era Ljus och sedan – genom att lära ut först och främst, igen genom ert strålande – öppna, öppna portaler genom mörkret, det tätaste av mörker, lysa Ljuset för andra, så att de också kan komma upp i dessa Riken där endast Kärleken existerar, så att de också kan radera de gamla mörka programmen och ladda ner endast de Hög-Dimensionella, Hög-Vibrations-program som alla är baserade på Kärlek och allt som växer ur Kärlek! Detta är anledningen till att ni alla kom, utan undantag! Oavsett vad ni har upplevt, oavsett vad ni har åstadkommit i era liv, det här är er Sanning, mina älskade Bröder och Systrar av KärleksLjus! Detta är er Sanning och det är Ädel Sanning! Nu kan ni vara säker på att de som ville hålla kvar er i mörkret, som fortsätter att kasta ut dessa mörka program på er – ja, det är deras hopp, deras mål att ni ska ge dem möjlighet att laddas ner igen även om ni har tagit bort dem. Vi kan försäkra er om att vi neutraliserar – demonterar och neutraliserar dessa program! Och dessutom tar vi bort kraften från dem som kör programmen, som i sin tur blir programmerade och så vidare och så vidare, tillbaka till själva källan för allt mörker. Varför? Eftersom ni har bestämt att era livsstilar ska ändras!!! Vattumannens Tidsålder* är ett annat namn för den Gyllene Tidsåldern. Och den är här och väntar på att ni ska kliva in. Ja det finns några, vad man skulle kalla jordiska angelägenheter, som fortfarande ska komma. Återigen försäkrar jag er, att jag och alla som kommer – de som ibland kallas Fraktion Tre**, om ni så vill, och hela Ashtar-Kommandot och alla Uppstigna Mästare och Lärare och ja, helheten av Änglavärldarna och Moder Gaias Kungariken – vi är alla här, alla här för att bemyndiga det som kommer – Ljusets fullständiga transformerande omvandlingar, för hela Planeten Jorden, nedan, på och över!!! Och ja, det finns fortfarande vissa tredje-dimensionella angelägenheter att ta hand om – det är där ni kommer in, Mina Älskade, men inte för att bo i dem. Var medveten om dem, och var det med ett medkännande, observationellt Perspektiv av Hög-Dimensionellt KärleksLjus. På så sätt, genom att inte låta dem fästas vid er, ge ni oss så mycket mer bemyndigande. Genom att dela era KärleksLjus med oss, bemyndigar och ger ni kraft åt oss så mycket mer, så att vi kan tjäna er! Vi är era partners i Service!!! Och det, Mina Älskade, är Sanningen om er Värld och vad som händer i er Värld. Så nu vet ni Sanningen om er och Sanningen om Världen. Och allt finns i Kärlekens Ljus. Och allt har skapats som ni och jag har skapats, ur Kärlekens Ljus, självaste KärleksLjuset av vår Skapare, som delade med sig till oss alla! Och ni är så speciella, de mest Älskade, eftersom ni kom för att göra ert Uppdrag i tätheten av de mänskliga kropparna, på uppdrag av hela Mänskligheten – för att avsluta era läxor, för att göra era rensningar, era helanden och era beslut, för att leda hela Världen in i de Högre Rikena, som är er destination! Så var glad! Stå med oss och använd Excalibur, närhelst ni är inspirerade att göra det. Det är min gåva till er alla! Och framför allt, öppna era Hjärtan för att ta emot vår Kärlek såsom vi tar emot er!!! Vi är oändligt och ändlöst tacksamma, Mina Älskade, och mer än så, vi Älskar er bortom alla uttryck! Tack från våra Hjärtan till era. Och Namaste! * Ärkeängeln Michael valde att introduceras av ”Vattumannens Tidsålder” https://www.youtube.com/watch?v=kjxSCAalsBE ** Fraktionerna 1,2,3 Definitioner: http://www.ashtarontheroad.com/definitions-factions-1-2-3.html Fraktion 3 Lista: http://www.ashtarontheroad.com/ramas-contacts-faction-3.html Översättning Ann-Sofie Forsberg – www.st-germain.se
Lejonportalen 2016 och den begynnande ”Mästar”-cykeln – en öppning till den sjunde dimensionen på Jorden Älskade Ljusfamilj! När ni påbörjade detta år 2016, sade vi med stor kärlek till er, att 2016 skulle komma att bli ett utmanande år och att ni skulle behöva ge uttryck för ert Mästarskap på ett kraftfullt sätt. När Lejonportalen 2016 närmar sig, förbereder ni nu er själva för en Ny Början och för att påbörja er första större cykel av skapande som en förkroppsligad Mästare och Alkemist. Vad innebär detta? Det innebär att ni kommer att ta det som är av låg frekvens och transformera det och förvandla det till Gyllene Ljus! Fastän ni kanske är omgivna av människor, som är fyllda av rädsla och ilska och andra låg-frekventa känslor, och som gör val baserade på dessa känslor, så kommer ni att göra era val utifrån Kärlek och Medkänsla och ni kommer att vara ett Diamant -Ljus som lyser klart och mäktigt. Älskade Ni, nu är det dags att ge upp eller att ta ett steg bakåt. Nu är det dags att helt och hållet omfamna vilka ni är, vilka ni har blivit och att stiga framåt in i Det Smaragdgröna Ljuset som en fullständigt förkroppsligad Mästare, en Skapare och Ljusets Alkemist. Under denna tid av kaos och utmaningar, när det gamla viker undan och det nya fortfarande måste bli manifesterat, är det ni som är här för att upprätthålla energin av det Nya, att vara av den Nya Jorden och att ge uttryck för Kraften och Bemäktigandet i en Själ av den Nya Jorden. Lejonportalen och det Planetariska Nya Året: En cykel av Tid och Skapande. Den 26 juli går ni in i det Planetariska Nya Året. Detta är den Tid som firades av de forntida egyptierna och Maya-folket, som det ögonblick då Planeten påbörjar en ny Spiral i sin Galaktiska evolution, i linje med Stora Centralsolen och det Gudomliga Kosmiska Hjärtat. Det markerar öppnandet av Lejonets Stjärnportal, som släpper in ett kraftfullt inflöde av Ljuskoder, som kommer att skapa det kommande årets upplevelse. Dessa Ljuskoder lyfter upp er till en ny nivå i er evolution och upplevelse, om ni tillåter processen att ske, men om ni inte befinner er i linje med den, eller om ni är i en låg frekvens av oro och rädsla, så kommer ni helt enkelt återigen att fortsätta med ert skapande på densamma nivån. Älskade Ni, var öppna för detta storslagna inflöde av kraftfullt Ljus och Välsignelser, som är på väg till er när denna Stjärnportal börjar öppnas den 26 juli och kulminerar den 8 augusti, den 8/8, för att sedan stängas den 12 augusti. Här finns ett ”fönster” av Ljus och Tillfälle för var och en av er att stiga upp och till en ny nivå och en ny fas i er personliga utveckling på Jorden. I världen utanför kommer det att förekomma flera distraktioner. Många katastrofer och konflikter kommer att inträffa, vilka pockar på er uppmärksamhet och ber er att ställa in er energi i linje med deras. Älskade Ni, det räcker att vara uppmärksam på det som pågår, men att hellre fokusera er energi och uppmärksamhet på era inre processer och på behovet att påbörja en Ny Cykel i er personliga Skapelse som kommer att uttrycka en högre nivå av er Själ och er Själsessens på Jorden. Bestäm för er själva vilka ni är och vad ni vill skapa i ert liv och på Jorden, och håll sedan ert fokus på det. Bli inte indragen av energier i något, som inte är i linje med det som ni önskar skapa. Tidscykler och Den nya Cykeln Älskade Ni, på er Jord i övergången till Femte Dimensionen, har ni fått uppleva två kreativa cykler omfattande 8 till 9 år och nu påbörjar ni en ny. Från 1999 till 2008 skapade ni tillsammans som den första vågen av uppvaknade själar på Jorden, tillsammans med Indigo- och Kristallbarnen. Denna period inkluderade händelsen 9/11 och 2008-års ekonomiska kollaps. Bägge händelserna var riktade till att avleda uppmärksamheten från skapandet av det Nya och att hålla Jordens befolkning fokuserad på samma gamla skapelser av rädsla och brist, som tillåter dem att bli manipulerade och kontrollerade. Sedan, från 2008 till slutet av 2016, har ni befunnit er i den andra cykeln, där det har förekommit en fortsättning av den låga frekvensens rädslobaserade ”händelser”, som har för avsikt att hålla mänskligheten på en låg frekvens och hindra dem från att utvecklas till frihet och bemäktigande. Älskade Ni, om ni är vakna och medvetna, kommer ni att få se hur dessa händelser alltid inträffar vid de tider då ett stor skifte är möjligt, så rädslan och oron hindrar många från att skifta, eftersom de hålls fångna i sina egna rädslor. Låt inte detta drabba er! Nu, när ni påbörjar denna process, för skapandet av cykeln 2016/7 till 2026, fokusera på Högre Medvetande, Högre Visdom och det ni önskar skapa för er själva och för Jorden, medan ni hjälper till i manifestationsprocessen för den Nya Jorden. De Mästare ni är och den Kraft som Flödar in, när Sjunde Dimensionen öppnas Inom er själva har ni allt som ni behöver. Under de två senaste cyklerna av evolution och tillväxt, har ni aktiverat er Personliga Kraft och Kreativitet, som ni behöver. Ni har aktiverat er Ljuskropp och Chakrasystemet med 13 chakran, som ni behöver för att kunna få tillgång till och integrera de inkommande Ljuskoderna. Ni har öppnat era Hjärtan för att ta emot det Gyllene Ljuset i Kristusmedvetandet, som är Kärlek och Medkänsla i ert inres centrum. Sedan har ni tagit emot de Diamantkoder, som tillät er att återförena er med er Galaktiska härkomst, och de Smaragdgröna Koder, som tillät er att återförena er med Naturen och Jordens Gröna Hjärta. Under senare tid, har ni påbörjat en omstrukturering i era meridianer, som tillåter er att återförenas med kraftfulla flöden i den kreativa och intuitiva energin i Högra hjärnhalvan och att balansera dessa och integrera dem med den Vänstra hjärnhalvans förmåga att organisera och skapa tolkningar. Älskade Ni, denna kraftfulla energi som just nu strömmar in på Planeten, är en flodvåg av välsignelser och kreativt överflöd, men om den inte tas emot i balans och blir integrerad i ert system i er Ljuskropp, har den potentialen att destabilisera ert energifält. Detta energiflöde måste sedan tas upp i Tallkottskörtelns port och vidarebefordras till Högra Hjärnhalvan, Vänstra hjärnhalvan och sedan till Hjärtat. Därifrån ska det jordas till Jorden, genom Manifesterande och genom att det förenar sig med Jord Stjärnan och Jordens alla Hjärtcentra. De som inte jordar denna energi, kommer att få känna att energin ”härjar vilt” i deras system och de kommer att bli aggressiva, rädda, explosiva och ilskna. De som inte har någon förbindelse med sin Själ och sitt Högre Jag kommer att känna sig vilsna, förvirrade, ångestfyllda och är oförmögna att finna sin plats i världen. Hela syftet med er evolution under dessa två sista cyklerna, har varit att återförena Ande och Kropp, Himmel och Jord, så att er Kropp och Själ kan vara Ett. Det är er Själ som för tillfället ombesörjer ert innersta Varande och ert Liv. Ni är Mästarna, era Själar förenas med era Hjärtans mitt, i Kärlek och Frid. Ni manifesterar från Själ och Ande till Materia, och följer lagarna av Gudomlig Skapande-kraft och -balans. Ni skapar en trädgård av Fred och Kreativitet inom ert Hjärta och er Själ, som manifesteras runtomkring er. Älskade Ni, leta inte efter Frid och Harmoni i världen utanför, eller i andra, just nu. Ni är de som är här för att visa ert Mästarskap och för att öppna Passagen till Sjunde Dimensionens. De som finns omkring er i världen kämpar fortfarande för att förstå de Femte Dimensionerna och Magin i Sjätte Dimensionen, så de kan inte just nu befinna sig i den expansion som ni nu står i, redo att gå vidare. Sjunde Dimensionen är Mästar-frekvensen och är Uppstigningsprocessens fokus och slutstation. För er, Älskade, innebär det att vara här på Jorden, mitt uppe i allt kaos och tumult, och att vara på en plats av Stillhet och Frid. Det innebär att vara förbunden med ett kraftfullt Flöde av Gudomlig Skapande Intelligens och att kunna styra detta Flöde till ett Magisk Manifesterande genom att ha Avsikt och Fokus. Det innebär att leva utan rädsla, utan förväntningar och bindningar, utan att helt enkelt i ett Flöde av Kärlek, Skapande och Gudomligt Manifesterande. Att leva som en ”Mästare” innebär inte att vara ”perfekt”. Det betyder att vara vilka ni är, som en Själ i en Kropp och att uttrycka er Själ i harmoni med Anden, i allt som ni upplever och manifesterar på Jorden. Älskade Ni, när Passagerna öppnas, är ni mycket välkomna att stiga över tröskeln och göra anspråk på er plats i de Högre Dimensionerna av Ljus, när de öppnas för Jorden. Dessa intensiva Frekvenser av strålande Ljus och Lyskraft kommer att lysa upp allt som ni vid denna tid företar er. Och när ni gör det, så kommer ni att veta och ha tillit till, att ni alltid kommer att vara trygga och bli omhändertagna. Den magiska Portalen Öppnas Så, Älskade Ljusfamilj, vid tiden för det kraftfulla Nya Året och Lejonportalen, kommer också en kraftfull öppning till Sjunde Dimensionen av Uppstiget Mästarskap vara tillgängligt för er, om ni önskar gå framåt på det sättet. Ni kommer att veta att ni är redo. Ni kommer att känna att ni har bemästrar Femte Dimensionen av Enhet och kunnat släppa taget om Dualitet och Skuggan över ert Liv. Ni kommer att vara redo att omfamna Kärleken, Kreativiteten och Magin i Sjätte Dimensionen och utan Rädsla kunna flyta med de kraftfulla Ljuskoderna och strömmarna. Ni kommer att vara redo att balansera er själva mellan Himmel och Jord och att gå framåt som en Mästare av dessa Energier på Jorden. Ni kommer att vara redo när Portalerna öppnas, att helt och hållet uttrycka er Själ på det Materiella Planet, som en Ny Människa i den Nya Jorden. If you would like to learn more about the Planetary New Year, the Lion’s Gate and the Opening of the Gateway of the Seventh Dimension, you are invited to join Celia Fenn in an online Webinar Course Gateway to a Magical New Beginning : Planetary New Year and the Lion’s Gate 2016 Webinar Series Please join Celia Fenn and Claudia Pureco for a Planetary New Year Broadcast on Internet Radio from “Charlotte View” Radio on the 25th of July. The broadcast will include an Activation with Archangel Michael. You can join at this link : http://tobtr.com/9045653 “Archangel Michael: The Lion’s Gate 2016 and the “Master” Cycle that Commences ~ The Opening of the Seventh Dimension on Earth,” Channeled by Celia Fenn, July 22, 2016, at http://starchildglobal.com/channels-and-articles/the-lions-gate-2016-and-the-master-cycle-that-commences-the-opening-of-the-seventh-dimension-on-earth/ Översättning: Aslög Bergman – www.st-germain.se
Ärkeängel Mikael via Ronna Herman 31 juli, 2016 ÖPPET BREV TILL ALLA UPPSTIGANDE STJÄRNFRÖ-SJÄLAR Älskade Ni! När ni lär er att koppla upp er till de kosmiska registren i de högre rikena, börjar ni bredda er medvetenhet gällande ert sanna ursprung. Processen gällande en återförening är långt framskriden och därför bemödar sig många hängivna Tjänare av Ljuset att återfå de många facetterna i sin Gudomlighet. En del i vårt uppdrag är att hjälpa er att förstå ert Gudomliga ursprung, samt att även hjälpa er att förstå den hittills aldrig skådade process, som mänskligheten vid denna tid befinner sig mitt uppe i. Ett flertal av er, Stjärnfrön och Vägvisare, kom in i denna livstid med vibrationsmässiga frekvenser i era Strålar (inom era Diamant-Kärn-Guds-Celler) som var mer aktiva än hos dem, som fortfarande fungerar inom de Tredje-/Fjärde-dimensionella Sfärerna. Av den anledningen har ni fått uppleva fler ”utbrott av Guds-medveten närvaro” under de senaste åren. Om ni jämförde erfarenheter av era tidigare upplevelser med andra på Vägen, kommer ni att märka att ni har haft flera liknande upplevelser under era liv. Ni är nu medvetna om att flera av de mirakel, inspirerande tankar och gynnsamma sammanträffanden inte är vanliga för den genomsnittliga människan, som fortfarande existerar och fungerar inom de förvrängda rikena inom massmedvetandets trosstruktur. Det som ni, tappra hjärtan, nu går igenom, är de sista stegen inom den Fjärde-Dimensionella Sfären. Det som nu sker för många av er, som befinner sig i den ”snabba filen i Uppstigningsprocessen”, är att ni är mitt uppe i att integrera de återstående Facetterna i era Högre Jag inom den Fjärde Dimensionen. Detta aktiverar många minnen och känslor, likt ett kaleidoskop av upplevelser inom de högre sfärerna mycket långt tillbaka i tiden. Under de senaste åren har vi berättat för er om den kritiska process som ni måste genomgå, för att ni ska kunna komma fram till er inprogrammerade slutstation – den första undernivån i Femte Dimensionen. I och med att ni integrerar fler av de förfinade Fragmenten i era Högre Jag, kommer ni att få tillgång till de Kosmiska registren gällande ert förflutna, tillsammans med den visdom ni behöver för att kunna färdas över de sista nivåerna av de Fjärde-Dimensionella materiella planen. Ni börjar få en glimt av hur i sanning magnifika ni är i de högre rikena. In i ert auriska fält börjar ni också långsamt dra till er förfinade frekvenser ur de Fem Högre Galaktiska Strålarna, som innehåller den Gudomliga Blåkopian för Vattumannens Tidsålder. Tillika med det börjar ni gradvis integrera er egen Gudomliga Blåkopia, via en Frö-Atom inom Kundalini-Minnet, som har blivit lagrad inom ert Rot-chakra under era många mänskliga livstider. Vi har många gånger poängterat detta faktum: ”Er nuvarande livstid är ett av era viktigaste liv som ni någonsin kommer att få uppleva, alltsedan ni intog er fysiska farkost.” Ni valde ert födelsedatum på grund av de specifika astrologiska gestaltningar och energier som de innehöll och projicerade – energier och egenskaper, som fokuserade på de styrkor och förmågor som ni skulle komma att uppleva. Även negativa tankeformer/energier betonades – de som var de mest obalanserade inom era fyra lägre kroppssystem: de fysiska, emotionella, mentala och eteriska – de tankeformer av lägre frekvens, som höll er fångna inom gråzonen mellan illusionen och begränsningarna. Av samma anledning valde ni era föräldrar, er familj och dem som ni under denna livstid skulle komma att samverka med – de som skulle komma att projicera eller återspegla för er de positiva egenskaper som ni behövde integrera, samt även många negativa drag som ni behövde övervinna. Alla kära Själar i ert liv är en del av det stora drama, som ni har valt att få uppleva under denna livstid – var och en gick med på att spela en roll, som förhoppningsvis skulle komma att bli ömsesidigt gynnsam. Fråga er själva vilka positiva drag era föräldrar, er partner och barn har projicerat till er – tänk sedan på de negativa drag som de har visat; däri ligger de lärdomar som ni planerade för er själva att få uppleva och förhoppningsvis gynnas av, på en Själsnivå. Har ni lärt er era lärdomar väl? Visar ni fler av de positiva dragen eller fler av de negativa dragen, som andra återspeglar till er? Begrunda testerna och utmaningarna som tillfällen till att en gång för alla transmutera alla de obalanser, som hindrar er att stiga genom porten till er nya Femte-Dimensionella Verklighet. Ni och era familjemedlemmar valde att komma samman som en familjeenhet, för ni visste att det skulle komma att ge er den bästa möjligheten att få balansera era mentala och emotionella egenskaper. Vi känner att den allra viktigaste lärdomen för många av er, är att vara medvetna om att ni är värda kärlek och respekt och att det är dags att börja återta er kraft. Människor i ert liv kommer inte att respektera er, förrän ni lär er att sätta gränser och att tillmötesgå era egna behov innan ni försöker hjälpa dem. Ni är inte ansvariga för någon annans Själs tillväxt än er egen. När ni lär er att sätta gränser och ta tillbaka er kraft, kommer ni att finna att era relationer med dem runtomkring er gradvis börjar förändras till det bättre. Ni kan inte heller ta på er någon annans lärdomar eller ansvaret för deras misstag. De måste själva lära sig reglerna som gäller orsak och verkan. Den största gåvan ni kan ge till andra, är att älska dem tillräckligt för att tillåta dem att arbeta sig igenom sina egna problem och misstag. Mina tappra, ni är här för att lära ut kärlek, villkorslös kärlek, genom att först villkorslöst älska er själva. Ett flertal av era själsfränder är vid denna tid inkarnerade på Jorden, både manliga och kvinnliga. Flera Själsfamiljer kommer att återförenas när ni rör er allt djupare in i de alltmer förfinade Sfärerna av Ljus. Det bästa sättet att hjälpa dem i er familj, era vänner eller arbetskamrater, är att vara ett strålande exempel. Ni är också här för att lära er att släppa taget – att ni i sanning inte kan äga någon eller något. Universums skönhet, överflöd och frikostighet är er Gudomliga födslorätt, men dessa gåvor är era till låns. Ni måste hålla dem varsamt i era händer och tillåta dem att fritt flöda ut i världen – ta vad ni behöver och dela sedan på resten – samla inte på er. När mänskligheten kommer fram till denna verklighet, kommer all fattigdom att försvinna från Jorden. Det viktigaste att betona vid denna tid, är att ni behöver återvända till en helhet inom er själva – genom att ni tar personligt ansvar för era handlingar, bygger upp er självkänsla och utvecklar en känsla av värdighet – via ert Sol-Hjärt-Centrum i samarbete med ert Själs-Jag och Högre Jag. Sanning och integritet är grunden för alla relationer i framtiden. Först måste ni acceptera vilka ni är just nu, medan ni strävar efter att bli den allra bästa människan som ni kan bli, genom en självuppskattning av era attityder, övertygelser, vanor och svagheter. I en nära framtid kommer Vägvisarna och Själarna i Förtruppen, de som bringar fram den nya Gudomliga Blåkopians högre visdom, att visa att sjukdomar av alla slag inte behöver bli manifesterade i kroppen när den åldras. Den mänskliga fysiska farkosten var menad att fungera vid optimal hälsa i åtminstone 120 år. Mänskligheten i stort har fastnat i massmedvetandets trossystem enligt de Tredje/Fjärde Dimensionerna, varmed kärnfrågorna från det förflutna, samt ofullkomligheterna inom det nedärvda DNA:t tillåter dessa stressfyllda, försvagande symptom att manifesteras – om individen tillåter sig själv att känna sig oälskad, ovärdig, eller känner skuld, skam eller förbittring av något slag. När Själen tillåts bli en guide och ledare för den fysiska personligheten – i stället för det ego-längtande kroppsmedvetandet – kommer alla negativa energier, som är ett resultat av djupgående minnen från det förflutna, att komma upp till ytan, så att varje person för en gångs skull kan släppa taget om dem. Detta kommer att ske genom att man medvetet använder den Violetta Omvandlande Flamman och lyssnar till de inspirerande tankeformer, som samlats ihop från ert Heliga Sinne, samt era Kosmiska Guider – så väl som de healingformer av högre frekvens, vilka nu finns tillgängliga för er. När ni rör er djupare in mot Själv-Kännedom och börjar lyssna på den fysiska kroppens visdom – ert Kroppsminnes Frö-Atom – så kommer ni inte längre att vara i så stort behov av yttre metoder (mediciner, kirurgi och artificiella healingmetoder). De drastiska fysiska obalanser och ohälsa som majoriteten av människorna nu upplever, kommer gradvis att ersättas av sunda, harmoniska levnadsvanor, vilka kommer att vägledas av en ny andlig, intuitiv visdom, som ni har lagrad inom ert Heliga Sinne. Mänskligheten kan inte längre enbart lita sig till vad den medicinska professionen för närvarande erbjuder. Er Själ knuffar på er för att ni ska integrera ett mer hälsosamt förhållningssätt till att hela de fysiska, mentala och emotionella kropparna, för att de Högre Frekvenserna i Över-Själen ska kunna integreras, utan så stor mängd trauma och svårigheter för den fysiska farkosten. Som vi tidigare flera gånger har sagt, är Ljus, Ljud och Färg framtidens healingmetoder. En studie av Chakra-systemet och frekvenserna i de fem högre Galaktiska Strålarna ger assistans till healers och rådgivare, om hur de ska informera sina klienter om vad som är i obalans inom aurafälten, samt hur de ska hjälpa klienterna att gradvis återgå till och upprätthålla en sund fysisk kropp. Våra läror ger er alla riktlinjer som ni behöver för att kunna integrera dessa ”komplementära healingmetoder” i ert nuvarande hälsosystem. Ni har också ett underbart förråd av information som är tillgängligt för er inom ert Heliga Sinne/er Hjärna. När er utstrålning utvidgar sig och växer till att bli mer kraftfull och långtgående, kommer ni tillsammans med andra Ljusarbetare, att bli en förenad styrka som inte kommer att bli förnekad – en styrka för transformation och förändring av högsta slag. Var orädda i er vision. Se vad som finns mitt i er värld, och förstärk därmed den Kärlek/det Ljus, som bor inom var och en av människorna ni möter. Lägg ingen fokus på skuggorna, för era tankemönster kommer alltid att förena sig med och förstärka de Dimensionella frekvenser, på vilka ni fokuserar er uppmärksamhet. Er enda sanna fiende är rädsla. Släpp taget om rädslan och stråla ut Kärlek/Ljus, se sedan hur miraklen utvecklar sig. Ni är mästare på att manifestera – ni har bara glömt bort det. Tro på er själva och sluta upp med att skapa det som orsakar er smärta, skuld och lidande. Bli återigen samskapare av Ljus, Fred och Harmoni och slut er samman med dem som arbetar för att återta planeten Jordens ursprungliga skönhet. Lägg anspråk på er rättmätiga plats som Ljusets Mästare, kära Ni, och kom ihåg, när ni integrerar Andens kunskap och den upplysta sanningen, att vi ber er att stiga fram och dela med er av er visdom. Vi finns alltid i närheten för att vägleda, skydda och inspirera er, men mest av allt, för att älska er. Jag är Ärkeängel Mikael. Transmitted through Ronna Herman Vezane *STAR *QUEST*www.RonnaStar.com www.QuestForMastery.org * RonnaStar@earthlink.net Transmitted through Ronna/Sacred Scribe * As transmitter of this article I, Ronna, claim the universal copyright in the name of Archangel Michael. Posting on websites is permitted as long as the information is not altered, excerpted or added to, and credit of authorship and my Email and website address is included. It may be published in journals, magazines or public print with permission from : RonnaStar@earthlink.net
Ärkeängeln Michael via Linda Dillon, 22 juli BY PER STAFFAN · AUGUSTI 2, 2016 ÄrkängelM Ärkeängeln Mikael on Post-Reval Light Worker Antitlement 30 Juli 2016 av Steve Beckow I min senaste kanalisering frågade jag ärkeängeln Michael (22 juli 2016) genom Linda Dillon, hur man samarbetar med ljusarbetare vars kärnfrågor har vuxit efter Avslöjandet. Steve: Min största oro just nu och jag hoppas att du stöttar mig i detta svar från mig att jag är fortsatt orolig för konsekvenserna av ljusarbetares plötsliga rikedom, i synnerhet de som fortfarande har kärnfrågorna. Jag är rädd att plötslig rikedom kommer (med mig också förresten, jag kommer att behöva kämpa med detta själv också) att förstora vasanas eller kärnfrågorna. Vad ska man göra? AAM: Låt oss också börja med att säga att detta är en av anledningarna till att vi har talat så mycket om att vara förvaltare, ledare och vägvisare att bli en deltagande observatör. När ni väljer profil – vare sig det är på grund av pengar eller berömmelse eller politisk makt eller ekonomisk makt, betyder det inte – att det ger er en känsla av att vara upplyft. Vi vill uppmuntra er att ta hissen ner till källaren. Börja där. Vad vi rekommenderar er är att hålla er förankrade – naturligtvis alltid i ert hjärta, men – till rotchakrat. Tänk på det i praktiska termer. Er säkerhet och trygghet – det finns många formler som ni har på planeten för att titta på detta – men när era överlevnads behov är omhändertagna, börja där. Ni förstår, en av anledningarna till varför ni har aktiverats till det publika chakrat även framför ert skapelse chakra är skapelse förankring i termer av Nova Jorden (nya Stjärn Jorden övers. anm.) I denna känsla av falsk betydelse – kan det inte finnas något utrymme för denna känsla av arrogans och överlägsenhet. Eftersom ni har välsignats, som på något sätt innebär att ni är högre än andra. Det är inte syftet. Tänk på det, som det beskrivs nedan. Ni är välsignade eftersom ni är i stånd att ge större service. Ökad service och jag talar till en konstnär, en musiker som tjänar Modern och på grund av denna tjänst, går in i de mörkaste platserna i kaos och förödelse. Detta gör inte mig förhöjd. Det gör mig mer villig att tjäna. Och så er fråga till ert heliga själv är, ”En gång har jag tagit hand om, hur jag tar hand om allt annat, som jag tror och jag vet och jag känner är i tjänst till Modern?” Det är er ledstjärna, er ledstjärnas ljus. Hur blir jag rösten, tjänaren och ett uttryck för kärlek? I detta kan det inte finnas någon form av arrogans. Detta är också anledningen till att jag har uppmanat, vädjat om enighet bland er alla. Eftersom det är att ge varandra tillstånd att om ni tenderar att börja ta en naturskön omväg, har ni tillåtelse att kalla på varandra på ett sätt som är snällt och kärleksfullt och omtänksamt, men klart och koncist. Hur detta sker har många er tänkt på som samråd. Det är ett samarbete. Det finns jämlikhet. Det är en frihet att brainstorma och genomföra på ett sätt som är vettigt, inte på ett sätt som höjer någon och minskar en annan. Det är den gamla verkligheten. Är detta klart? Så när ni har att göra med någon, som kanske tar sin rätt eller har en känsla av överlägsenhet, kontaktar ni dem från en plats som berör hjärtat och har ett hjärta till hjärta samtal, så att de kommer ihåg att (och det är inte ett hot – vi arbetar inte med hot) lika lätt som välsignelser ges, kan de tas bort. Steve: Jag tror att du har svarat på den frågan, så tack.
Ärkeängel Michael: Hur Man Integrerar De Nuvarande Energiernas Nya Ljuskoder Ärkeängel Michael: ”Hälsningar, Älskade Ni. Vi sänder er välsignelser av Kärlek och Ljus, i detta Nu ögonblick, och vi bjuder in er att öppna ert hjärta för vårt meddelande till er… Vi är mycket glada att dela med er idag, att mänskligheten har nått en ny milstolpe vad gäller mängden av ljusintegration som skett så långt. Kära Ni, den enorma spridningen av nya ljuskoder til mänskligheten kommer att fortsätta och vi rekommenderar att ni gör det till er dagliga intention att omfamna och integrera dessa nya energier. Ni kan göra det i era meditationer och genom att vila när ni kan. Detta är en mycket viktig tid i er spirituella evolution, då ni går in i nästa nivå av er uppstigning. Snart kommer ni att skörda belöningarna av er önskan att utvecklas spirituellt, känslomässigt, mentalt och energimässigt. Era fysiska kroppar och aurafält har redan blivit mycket ljusare, vilket tillåter er att attrahera och skapa upplevelser som är mer och mer fyllda av ljus och kärlek. När ni erkänner ljuset och kärleken inom er, kommer ni kunna se ljuset och kärleken i andra. Gör det till en avsiktlig intention att se världen runt er på det sätt ni önskar att den skulle vara: en värld av Kärlek. Oavsett vad ni upplever, håll er stadigt fast vid visionen för ert liv och er verklighet. Här är några av de saker ni kan meditera över varje morgon för expansionen av denna process: Föreställ er hur visionen för ert liv känns. Hur mycket Kärlek ni känner. Vilken sorts person ni blivit. Vilken sorts interaktion ni vill ha med andra. Den inre friden ni känner. Förbindelsen med er Gudomliga Inre Varelse och Källa som ni känner. Bara känn… När ni sätter den tonen för vibrationerna för varje dag, blir ni den Uppstigna Mästare som ni är. Välkommen hem. Vet Att Allt Är Väl, Älskade Ni. Vi går bredvid er, varje steg på vägen. Kära Ni, ni är oändligt älskade. Alltid. Jag är Ärkeängel Michael och jag ger er denna sanning.”