Lagen om Kompensation
Lagen om kompensation möjliggör för människan att kompensera med något gott för det onda som gjorts. I denna tråden förklarar Alan John Miller eller Jesus vad det är för något. Alla Guds Lagar är Kärlek så det kan vara viktigt att förstå för att kunna vara kärleksfull.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Från en sittning 2015-12-01.
2015-12-01 del 2
2008-12-21
2008-12-21 del 2
2015-12-01 Q&A del 1
2015-12-02 Q&A del 2

Jag har aldrig hört om något liknande förut inom kristendomen.
Det här låter som karma i en kristen miljö och det är så främmande för hela grunden för religionen att det låter som en parodi ärligt talat.
Ja, Gud är kärlek, men det betyder inte att du kan väga onda handlingar mot goda, Gud ser in i ditt hjärta och om han hittar kallt kalkylerande får du problem.
Biblen säger att oavsett hur mycket du har syndat kan du hitta förlåtelse hos Gud genom Jesus, bara du verkligen ångrar alla dina synder. Vi talar inte "jaja, jag kan ångra mig på dödsbädden", det är inte äkta någonstans, utan när man faktiskt förstått att man gjort fel.
Förstår man helt och fullt att man gjort fel, och ångrar detta, inte av rädsla för eget straff, och inte för att man skäms, utan av medkänsla för den som drabbats, så har inte "karman" någon mening, utan faller bort. Man har fått syndernas förlåtelse, med andra ord. Man kan inte kompensera med att göra annat gott. Man måste i kärlek till medmänniskan helt ångra sig och förstå.