Tro iFokus

Tro

Etikettifokus-info
Läst 678 ggr
VildaVittra
2

Tror du på sveganism?

Nu är det ingen fråga om någon religion, utan en kostregim där man äter mat producerad i Sverige. Välkomna in på http://svegan.ifokus.se

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Hukanson]
1

Faktiskt kan mat vara en religion för mat är ju en så viktig del av vår tillvaro och förbinder oss dagligen med planeten. Vi är blandätare och äter därför nästan allting. Det är en fråga om tro vad vi vill äta och inte äta och framför allt när vi vill äta det då passande att äta eller tillaga. Det står mycket om mat i ex Bibeln och var ju en del religionen för Moses. Många säger att vi borde äta mer frukt…andra säger att vi borde utesluta allt kött…det finns mycket att diskutera. Vad tror du på att äta?

VildaVittra
0

Jag tror på att äta varierat samt på att ta det lugnt med att tro på alla larmrapporter som dimper ner med jämna mellanrum.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Silverräv69]
1

Jag tror man ska vara mycket påläst och vaken när det gäller ens mat. Jag vill helst att det jag köper ska vara rätt mot bonden, djuren och naturen. Djuren ska ha levt väl, behandlats med respekt, mina spannmålsprodukter och grönsaker önskar jag i högsta mån ekologiskt, utan genmodifiering och fria från gifter och onaturliga bekämpningsmedel. Och jag föredrar fairtrade, så att vi bidrar till att producenterna också får en dräglig vardag. Jag tror på närproducerat, men ser också dess begränsning i variation. Min kropp är sedan otaliga generationer centraleuropeisk och här växer det inte mycket av min "naturliga kosthållning". Men med variationerna som hittas i affärerna, är det lättare att få balans i kroppen. Men det är än så länge ett farligt massa flängande efter rätt mat, vilket inte är så bra pga föroreningen, men man är bara människa..så vi tar babysteg i rätt riktning.

[Hukanson]
0

Om man köper maten i Järna utanför Södertälje hos Saltå Kvarn och antroposoferna är man helt trygg för kvaliteten.