Dog Jesus ?
vi kommer ha Bibelkväll, fokus kommer vara om Jesus verkligen dog, tacksam för synpunkter.då Maria Magdalena ej fick vidröra Jesus vid hans uppenbarelse.han säger då att han inte har stigit upp till Herren ännu, om så är fallet borde vi ju prata om Levitation,då blir det helt plötsligt det som kallas new age idag
man får nog titta på defenitionen av död då den har varierat lite under åren.
händer ju även i dagens läge att folk bedöms som döda för att sedan vakna upp i bårhusen dock väldigt ovanligt.
Det är en svår fråga. Jesus dog i köttet på 3 dagen så uppstod han alltså han dog en köttslig död men ej en levde en andligt. Han skall då fått en perfekt kropp
1 jag utgår från bibelns berättelse eller myter
Kroppen dog men själen/anden, hans energi jag lever kvar. Just som det är för oss alla. 😃Intressant ämne!
Apropå det du skriver om Levitation så är det väl ganska mycket som numer hamnar i facket "New Age"? Fanns det inte mer av helande, ritualer av olika slag, att nyttja naturens läkekraft mm?
håller med 4
kvällen var oerhört givande,kan rekomenderas att mötas och diskutera vad som egentligen står i Bibeln
Visst är det givande! Jag och min man har dels haft bibelstudier med två från J.V, super givande. De berättade sin syn på texten och när de hade gått hem så dök vi i vår egen bibel och vände och vred på det vi talade om och fann vår tolkning. Vi har även gått Alpha och Beta i vår hemförsamling, också givande men på ett annat sätt.
Vad är det för människor du träffar?
vi är en grupp i SK, som även är med i ÖKA,därför tar vi upp olika frågeställningar runt historien och Bibeln.det är så givande verkar kul Kathja att möta andra som JV och disskutera,vad det stor skilnad?eller vad kom ni fram till