Glad Påsk!
Slinker in såhär på långfredagen och säger Glad Påsk till er alla gamla och nya medisar! Kul att se att vi har ökat i antal senaste tiden. Jag hoppas att ni alla känner er välkomna här inne för det är tanken.
Jag har noll lust att fira påsk så då får det bli så - är iaf bara jag och "gubben" hemma. Ja och hundarna men de bryr sig ännu mindre. 🐶 🤪
Jag hoppas i alla fall att du har en bra helg, ledig eller ej. Jag gick av ett jobb-pass i morse så jag är lite trött, men det är alltid skönt att komma hem och landa.
Ägnar du Jesus några tankar såhär på långfredagen? Dagen firas ju trots allt till minne av Jesus vandring längs Golgata, och har så gjort sedan 300-talet tror jag att det var. Jag minns när jag var liten (jag är född 1969) - då var långfredagen världen tråkigaste dag. Allt var stängt, inget att tittbart på tv och man fick inte härja med sina kompisar - detta trots att jag växte upp med en ateist till mamma. När var var hos min farmor i Munchen en påsk så minns jag att det bara fanns fisk att äta på restaurangerna, hade väl med fastan att göra eller något. Barndomstrauman! 😉