Tro iFokus

Tro

Etikettlivsfrågor
Läst 1167 ggr
[Kathja]1
0

Tankemönster och tankefel

Livet är en resa och just som vilken sådan som helst så behöver du veta vart du ska men även var du börjar – att hitta sina tankemönster och tankefällor är en del i att hitta vem du är, varifrån du startar din resa. Den resan som är ditt liv, och som med alla andra resor väljer du ifall du ska köra själv eller bara åka med.

För att kunna förändra ditt liv måste du först förstå vem du är och var du befinner dig i livet – och det gör du genom att förstå hur du blev som du blev. Vi är alla formade av vår historia och vår historia lär oss hur vår framtid kommer att bli.

Hela ditt jag och ditt liv börjar i dina tankar, ur dem föds dina känslor och dina känslor skapar ditt liv. Genom att förstå dem kan du börja styra dem och när du styr dem så styr du ditt liv.

Det finns ett talesätt som säger "Du kan inte hindra att fåglarna flyger över ditt huvud, men du kan hindra dem från att bygga bo i ditt hår". Med andra ord, tankar kommer och går men du kan bestämma om de ska få fäste eller bara dra förbi.

Genom att lära dig mer om detta och hur vi skapar våra jag och våra liv utifrån dessa tankemönster och tankefel så kan du lära dig att lära om - släppa föreställningar och inlärda mönster som inte är till nytta och glädje för dig. 

Mer om detta kan du läsa i denna lilla text jag har skrivit och som finns för nerladdning här…