Spiritual Science -film
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
.
Vad kommer först - tro eller andlig vetenskap? Om det finns en vetenskap som är sann…hur kan man tro på en vetenskap om det osynliga..även om det är det osynliga i människokroppen?
Ja du, en fråga jag aldrig har funderat över eftersom det är för mig helt oväsentligt. Men jag skulle tro att det inte finns ett svar på den frågan - vissa trodde först och ville hitta bevisen sedan, andra sökte bevisen för att kunna tro…
Vad tror du själv?
Jag menar att om vi ändå verkligen behöver en andlig vetenskap, en kosmisk vetenskap för att balansera vårt ytliga ego-materialistiska behov-begär konsumism…som de säger i videon. Kan vi veta något om osynliga ting? Ofta måste vi läsa teorier och andras lärdomar och komma till TRO på detta innan vi kan experimentera och börja veta genom observation och mätningar. Mycket vill vara andlig vetenskap…tex ayur veda…qigong…yoga…alla andliga läror som kabbalah…Martinus kosmologi…religioner främst de som framstår som sanna…att veta om anden är att veta om sig själv! Och resten av skapelsen…Om det finns Principer som kommer från den LAG som styr allting borde ju det vara vetenskap att veta om det…vad det är. Ungefär.
Intressant! Ja så är det nog för många - det är svårt att ta till sig det vi inte ser. Typ. Där kommer ju vetenskapen in - den tydliggör det osynliga. Men för mig ligger mycket med att tro just i att det blir en djupare insikt och känsla att TRO utan att kunna visa att men VET. Känslan är ju att jag vet, men känslan är ju inte heller påvisbar. Till skillnad från när jag (människor) ska ta till sig vetenskap som lätt blir ytligare. Vetskapen når inte in i hjärtat/själen, utan stannar i hjärnan - och tro har inte med hjärnan, och Egot att göra. Det står över Egot och den tänkta, logiska, tanken. Tro bara ÄR. Och det är stort.