Vilken religion tillhör du? (test, eng)
En lite rolig test som visar vilken tro du tillhör… 😉
Suger på engelska XD
Men har döpt mig, men tror inte på gud…
Stämde rätt bra, blev neo-paganist enligt testet.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Döpta blir vi ju oftast innan vi har något att säga till om Feelicia. Det är ju ganska vanligt att inte tro på Gud men vara döpt i alla fall. Tror du på något som är åt "Gud hållet", eller inte alls? Det finns ju så många bilder av Gud menar jag. Många tror på en "kraft" men vill inte sätta ordet Gud på "kraften" till exempel. Eller så tror man inte på annat än att man är människa som föds och dör och så är det bra med det. Valet är fritt.
/ Skogshumblan
#4 Intressant! Men jag hoppas att du tror på dig själv. 😉
Enligt testet är jag Taoist XD
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Känner du dig som en sådan Saffran?
Kathja, ja allt mer börjar jag göra det. Lite knackigt än men det tar sig tack för peppen.
/ Skogshumblan
#8 Nepp ^^
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
#9 Tro på sig själv är alltid det viktigaste. 🤗 Men kanske ofta även det svåraste. Jag missade ditt inlägg med resultatet - vad är en neo-paganist? Har aldrig hört talas om det! 🤐
#10 Vad identifierar du dig själv med för tro Saffran?
#11 Jag ser mig själv som Ateist, dock så finns det mycket i Naturalismens filosofi som jag kan hålla med om =)
Jag blev Unitarian Unversalism vilket stämmer hyfsat bra. Det är ungefär samma sak som att vara en agnostiker om jag förstod Wikipedia rätt.
❝ The truth is rarely pure, and never simple. ❞
Sajtvärd på Supernatural iFokus & Thailand iFokus. Medarbetare på YouTube iFokus.
#11 Jag fick googlat på "neo-paganist" - och det visade sig vara det samma som nyhedendom (wicca, modern asatro, nyschamanism, modern druidism) enligt wiki.
#12 Det finns ju en hel del inom taoism som inte direkt är det man förknippar med tro.
Ja det stämmer bra in på vad jag utövar och som är en del av vad jag tror.
/ Skogshumblan