Prisa Gud - Tacksamhetstråd
"Halleluja! Prisa Gud i hans helgedom, prisa honom i hans höga himmel. Prisa honom för hans mäktiga gärningar, prisa honom för hans väldiga storhet. Prisa honom med hornstötar, prisa honom med harpa och lyra, prisa honom med tamburin och dans, prisa honom med strängaspel och flöjt, prisa honom med klingande cymbaler, prisa honom med jublande cymbaler. Allt som lever och andas skall prisa Herren. Halleluja!"
(Psalm 150:1-6 )
Vet du att det du ger ut är det du får tillbaka? Med andra ord ju tacksammare du är desto mer får du att vara tacksam över! Du kan vara tacksam över allt i ditt liv ty allt är en gåva av Gud. Som en inspiration till att lovprisa Gud och hens skapelse startar jag därför en "Tacksamhetstråd". ❤️
Vad lovprisar du Gud för idag?
Jag lovprisar Gud för att solen sken på oss. Jag tackar och lovprisar Gud för mitt fina Hemma, min plats på jorden, för min man, mina barn och alla möjligheter jag ges att växa i både kropp och själ. Jag lovprisar Gud för att jag har ett härligt fritt jobb som ger stort utrymme till frihet, kärlek och glad skratt. Amen
Jag är tacksam för taket över huvudet, min varma säng att sova i och mitt badkar att tvätta sig i. Jag är tacksam för all mat jag har råd att köpa och varma kläder att ha på mig i kylan. Jag är tacksam för mina vänner och alla härliga böcker som finns att läsa😄
Jag är tacksam över det jag möter. oavsett om jag gillar det eller ej.
Det jag möter är en lärdom för mig som är viktig för min utveckling.
Jag kommer att möta detta om och om igen tills jag har förstått budskapet.
Och därigenom gå vidare i livet,med en erfarenhet rikare.
Jag är tacksam över varje timme sömn som jag fått inatt. Jag är tacksam för vänner och familj som stöttar och hjälper. ♡☆♡☆
Jag är tacksam över min fina tatuering! Jag hade en tanke och en känsla, men ingen färdig bild, och det blev perfekt. 💞
Snygg tatuering! 😎
Tack! Nu går det inte att mörka vad jag tror på…. Det känns bra! 😊
Jag är förvissad att det kommer att bli en jättebra dag.❤️
Tacksam för min robotdammsugare:)) han dammsuger så bra och är flitig:)
Åh det hade varit nice att ha en! Så kunde den bara tuffa runt här hemma och hålla efter hundarna, och jag kunde klappa på den då och då och säga att den är duktig.
Jag lovprisar Gud för att jag kan välja hur jag ska må, att jag kan skapa min verklighet och att allt just nu är ljus och kärlek. 🌊❤️
Ja han är så fin, har döpt honom till Charlie😊 en riktig bestämd "karl" är han hihi… Är även tacksam för orken att fortsätta framåt💞
Olli ❤️
Jag är tacksam över tv-serien Knight Rider! Söndags sega pga regn, regn och åter regn, satte vi oss i soffan nu på morgonen och hamnade i ett avsnitt av nämnda serie. Och man kan inte bli annat än glad av hejdukar med pannband, skrikande kvinnor, torftiga dialoger och taskiga stunts. Underbart! 80-talet var allt något visst.
Jag tackar även Gud för att hen finns för mig i stunder när det blåser lite hårt, hen finns där och visar mig vägen, ger mig kärlek och lyfter mig när jag vacklar. ❤️
Jag är tacksam för vissheten om att jag aldrig är ensam, att allt alltid löser sig och att jag skapar min verklighet. Jag är tacksam över att jag har mitt underbara, fina Hemma, i alla lägen. Min trygga punkt i livet. Och en dag som denna när det far snöblandat regn från alla håll och kanter är jag nog extra glad över att ha en tryggt, varmt och skönt ställe att befinna mig på. Jag tackar Gud för mitt hemma. 🥳
Det är värt att prisa! 🤑🥳🤑🥳 Tack för pengarna! Pengar är allt bra, tänk så smidigt ändå,annat än förr då det skulle bytas getter och gammal ostar mot ett dagsverke och en låda spik. 😃

#19 jag gillar ju byteshandel😍vi kör mkt med det här i byhålan, LOVELY😉
Det ena behöver inte utesluta det andra. 😉
Jag är såå tacksam för den egentid som jag har fått. 🙂 nycklar att låsa upp mitt inre med…❤️❤️❤️
Jag prisar Gud för ett hen visar mig vart jag ska sätta fötterna på min livsresa, för att hen ser till så att jag alltid vet när jag har villat bort mig och alltid talar om för mig när jag är på banan igen. Tack för dagens insikt om alltings enkelhet, och för insikten att all förändring alltid leder till något bättre.