Annons:
Etikettinspiration
Läst 1292 ggr
[Kathja]1
2015-01-27 20:44

The Matrix

Igår var jag på en föreläsning om kvantfysik - men i min värld var det en föreläsning om Gud. Super intressant att se hur man numer bevisar Gud med vetenskap. Även om de flesta kallar det för något annat… 😎

Lite att läsa om saken finns här…

Annons:
[Hukanson]
2015-01-27 22:43
#1

Forskare säger att det inte finns materia egentligen utan det är medvetandesubstans…men det är ju egentligen att se sig själv i spegeln. Den objektiva sanningen är att allt som är i form av ordnade atomer och allt vad det innebär utgör en Lag i den ande av så hög helighet att den bestämmer verkligheten för lägre skapelse.

[Kathja]1
2015-01-28 09:51
#2

Jag förstår inte riktigt vad du skriver, utveckla det gärna! 🤔

Man säger att 99,999999… % av allt är "Intethet" - och det är denna Intethet som vi kan styra och det är så vi skapar våra liv. Det innebär inte som jag har uppfattat det att ingenting finns. Det du ser NU finns NU, men det innebär att det du ser nu inte behöver finnas nu. Allt är föränderligt och vår egen värld skapas utifrån oss själva  - vi är en sändare och denna Intethet reagerar på det vi sänder.

[Kathja]1
2015-01-28 10:57
#3

En föreläsning med Rupert Sheldake som kanske kan intresserad den som vill veta mer om Kvantfysikens syn på vår verklighet ~ i Ruperts tolkning.

Upp till toppen
Annons: