Tro iFokus

Tro

Etikettinspiration
Läst 712 ggr
[Kathja]1
2015-01-24 13:39
2

Ställ frågan...

… men SÖK inte svaret! 

Ty det är när vi söker som vi tappar bort oss, vi är i vårt Ego (tanken), vi trasslar in oss och kör vilse. Ställ istället frågan och invänta svaret, för det kommer ALLTID till oss. Ibland i form av inspiration från ditt inre, ibland från en låt, något du ser, någon du möter - men svaret kommer alltid. Och väntar du in det så kommer svaret vara det som är i kontakt med ditt Sanna Jag.

Jesus sa till oss att några av grunderna i ett andlig liv är; Meditation, Kontemplation och Bön. Alla vägar som leder dig till ditt hjärta, ditt Sanna Jag, det av dig som är ett med Gud.

Tänk själv på någon gång du istället har letat efter svaret… Hur du har vänt och vridit på det du har haft för handen, hur du har sökt fakta, lagt till och dragit ifrån, analyserat och försökt att ha koll - och hur ofta du sedan kunnat konstatera att det inte alls blev som du hade tänkt dig. Alla har vi varit där. 

Ta istället och stanna till, andas och ställ frågan rakt ut till Gud och allt där i - hur gör jag nu för att göra detta bättre? Hur gör jag nu för att lösa det jag har för anden. Och vänta så… Gå och gör något annat under tiden. Ta en promenad, älska, titta på en film, gå till jobbet. Men var öppen för svaret som du kommer att få. För vi får alltid svar på våra frågor och önskningar. Alltid, något annat finns inte. För så är det sagt.