"Uppstigning"
Jag fick en bra text i ett nyhetsbrev från Drömcentrum Minerva på temat "uppstigning" som jag vill dela med er. Prenumerera gärna på hennes nyhetsbrev där brukar stå en massa intressant. 😎
"Uppstigning ~Det talas mycket om uppstigning, ascension. Vad är det? Som jag ser det så är det bara ord för det som vi alltid har sökt; Frid. Balans. Harmoni. Det vi finner genom att acceptera oss själva och livet, försona oss med det som varit och är, och se på det med förståelse och kärlek.
Det sägs att vi nu har gått in i Fotonbältet. Det innebär att inflödet av högfrekvent kosmiskt ljus ökar hela tiden. Det medför att allt som gömts i undermedvetandets mörker kommer upp till ytan och vårt anpassade jag blir synligt. Vi tvingas lämna gamla sätt att vara, tycka och uppleva. Kanske genom kris och sjukdom. Då kan det göra ont att se in i gömda glömda vrår och släppa invanda mönster. Men det kan hjälpa oss att snabbare bejaka förändring, nya insikter, nya perspektiv, och djupare kontakt inåt med vårt hjärta och vår själ.
Uppstigningen handlar om att stiga upp (öka) i vibrationsfrekvens. Det gör vi främst genom villkorslös kärlek. Vi vaknar till en större verklighet och till ett mera upplyst klarseende multidimensionellt varande. Vi blir ett med vårt ursprungliga Jag i stället för att vara den anpassade som formats av omgivningen.
Vi är redan inne i den nya eran, Vattumannens Tidsålder. Det kosmiska kärleksljusinflödet framkallar en kollektiv förändring som alla går igenom, både i psyke och kropp. Vi behöver ge kroppen tid att assimilera de förändringar som kontinuerligt sker på cellnivå när vi förändras i psyket och öppnar för expanderat medvetande. Din nya ton innebär helt nya vibrationsfrekvenser för alla kroppens organ att vänja sig vid. Därför är det viktigt att vi tillåter oss att vila och vara i ensamhet och stillhet.
Lyssna på dina drömmar. Där får du insikt och hjälp att acceptera och välsigna din resa genom svåra upplevelser till förening med ditt universella jag. Där finns Enhet och Helhet, Balans och Harmoni.
Kanske är det just därför som du har kommit hit. För att klara av att hela och rena, rensa och släppa allt gammalt för att öppna ditt hjärta och medvetande för din stora kosmiska kunskap och kärlek. Och kanske för att sprida detta till världen."
Insiktsfullt och härlig läsning, får kolla in drömcentrum minervas sida:)
Gör det! Det står ofta mycket intressant i hennes nyhetsbrev. 👍
11Ingen kan lägga en annan grund än den som redan finns, och den är Jesus Kristus. 12På den grunden kan man bygga med guld, silver eller ädelstenar, trä, gräs eller halm, 13och det skall visa sig hur var och en har byggt. Den dagen skall avslöja det, ty den kommer med eld, och elden skall pröva vad vars och ens arbete är värt. 14Den vars byggnad består skall få lön. 15Den vars verk brinner ner skall bli utan. Själv skall han dock räddas, men som ur eld.
1 kor 3:11
Visst är det så Juel! Men det innebär inte att det är Jesus i sig som ligger där som grund, utan det han förmedlar. 😎
Att vi "uppstiger" innebär bara, som texten i #0 visar, att vi höjer vår vibration och det gör vi när vi mår bra. Inget underligt eller hokus pokus med det. Det handlar enbart om att leva i trevliga känslor av kärlek, tillit och harmoni. Just vad Jesus förmedlar.
Det är inget "new agande" även om man i de kretsarna använder ordet en hel del. Det är därför viktigt som jag ser det att förstå innebörden, och det är bara att vi utvecklar en större förmåga att må väl. Att leva efter kärleksbudskapet. 👍
#4 Det står inget i bibeln om vibrationer och uppstigningar, och vattumannens tidsålder, tvärtom så ska man inte hålla på med sådant som astrologi.
Det finns mycket i världen som inte står i bibeln, väldigt mycket. Att det inte står innebär bara att det inte fanns ord för det eller att det var viktigt nog att stå med. Det står i bibeln att man läste i stjärnorna, så inget nytt när. Man följde dem ju till och med då man såg att Jesus var född. Då det kommer till energier så är hela skapelsen av energier så att det ska vara ogudaktiga låter helt galet. Allt är mätbart i energi så det blir svårt att undvika. Eller hur? Och som jag sa, "uppstigning " innebär enbart att man utvecklar en förmåga att styra sin energi, alltså sitt mående. Och det säger Jesus att vi ska göra. Vi ska släppa vår oro, vi ska förlita oss på Gud och vi ska leva i tacksamhet och kärlek. Det och inget annat är vad "uppstigning " innebär.
Det är skillnad på astrologi och tecken i skyn från Gud. Det stod också i en profetia om stjärnan som skulle komma att lysa och visa vägen.
Det står inte att vi ska styra vårt mående, men det står att vi ska ha fokus på Jesus och tänka på det som finns i himmelriket. Vi ska inte heller tro på allt negativt som den onde kan komma med, för vi vet sanningen angående vår ställning i Gud och Jesus.
Hmm sanningen är hårfin ibland, eller hur!
I Matt 1:2 står det om "stjärntydare" sk Mager vilka i stjärnorna såg att judakonungen (Jesus) var född. Så nog står det i Bibeln om astrologi. 😎
Vad innebär det för dig att välja att inte tro på allt negativt, att inte oroa oss i onödan och att känna tacksamhet för det vi har före vi känner saknad över det vi inte har? (allt står i Bibeln) För mig är det i allra högsta grad att styra vårt mående! Men förklara gärna så jag kanske förstå hur du ser på saken. 🤔
I skolen icke befatta er med spådom eller teckentyderi" (3 Mos 19:26)
"Och när du lyfter dina ögon upp till himmelen och ser solen, månen och stjärnorna, himmelens hela härskara, då må du icke heller låta förföra dig att tillbedja dem och tjäna dem"(5 Mos 4:19)
"Hos dig må icke finnas någon… som befattar sig med… teckentyderi" (5 Mos 18:10)
"I skolen icke vänja eder vid hedningarnas sätt och icke förfäras för himmelens tecken, därför att hedningarna förfäras för dem" (Jer 10:2)
Prästerna "tände offereld åt Baal, åt solen, åt månen, åt stjärnbilderna och åt himmelens hela härskara" (2 Kon 23:5)
Svar på din sista fråga är:
Icke genom någon människas styrka eller kraft skall det ske, utan genom min Ande, säger HERREN Sebaot. sak 4:6
Så vad var männen som i stjärnorna såg att det var dags för Jesus att födas? 🤔 I Jesu Syraks Vishet kapitel 43:6 står att alla stjärnor har en uppgift de har fått av Gud.Sedan ska vi inte tillbe dem, men det gäller ju allt! Aldrig sätta något annat än Gud först. Men det är som du säger en hårfin skillnad! 😮 Vilket inte innebär att vi behöver vara rädda för dem, eller något annat i skapelsen. Gud vill oss väl och jag tror att allt är gott i skapelsen. Men för mycket skämmer allt som det gamla talesättet säger.
Men stjärnorna precis som allt annat har olika energi, och vi blir alla påverkade av dem, det kan vi inte komma ifrån. Sedan kan man ju sätta vilka etiketter man vill på det. 😎
Och sak 4:6 handlar väl inte om att vi ska se till att må bra? (Fjellsteds förklaring av stycket och biblehub)