Tro iFokus

Tro

Etikettoff-topic
Läst 635 ggr
[Kathja]1
0

Om ditt liv var en låt...

Om ditt liv var en låt vilken skulle det vara då? Den frågan ställde man i ett radioprogram på P3 som jag kom att lyssna på. Kul fråga som fick mig att tänka…

Om MITT liv var en låt vilken skulle det då vara? Och det som dök upp i huvudet var en gammal Ernst Rolf låt.

Bättre Och Bättre Dag För Dag

"Nu för tiden var person håller på med suggestion

_Och själv man avgör nu sitt väl och ve.
När den stora skrällen kom köpte jag en bok därom,
Hatten av för gamle herr Couée.
Jag lärt att hur åt helsike den hela än må gå
Ska man bara hålla huvu't upp och säga så:

Bättre och bättre dag för dag,
Bättre och bättre dag för dag.
Bara glädje hjärtat rymmer,
Strunt i sorgerna och alla bekymmer!
Om än ställningen är svag, så sjung med välbehag:
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah!
Det går bättre och bättre dag för dag.

Jämt och ständigt man oss glatt med krascher, skoj och extraskatt,
Humöret rent utav jag skulle mist,
Om jag inte, som ni sett, kunde ta det hela lätt,
Gudskelov att man är optimist.
När banker går kaputt och bringar andra med på fall
Och själv jag följer med, så säger jag i alla fall:

Alla får vi våra slängar,
Lyckan hänger inte bara på pengar!
Vid vart grundligt nederlag så hoppfullt sjunger jag:
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah!
Det går bättre och bättre dag för dag.

Vi har haft en diskussion, om hon kan väcka vår passion,
Den kvinna som är över trettio år.
Frågan är ju delikat, men som verklig diplomat
Så löser jag den lätt som ni förstår.
Nog kan en liten backfisch bjuda oss ett svärmeri,
Men ska jag vara ärlig tror jag kvinnorna dock bli

Dom blir också mera trogna,
När dom hunnit, som man säger, bli mogna!
När du tar dom överlag, så sjung med välbehag:
Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah!
Dom blir bättre och bättre dag för dag."_

Vilken låt skulle ditt liv vara?

maggizponni
2

Mitt liv skulle nog vara låten Busy doin nothin I am, not made for working overtime And you know Don't even like the nine to five I wish all those lazy days were everyday And you know Wouldn't want it any other way Although some might say I throw life away I just ain't got time to save I might be insane And I may complain don't believe no pain no gain I'm busy, busy, busy Doing nothin' at all I'm stressin' over nothing Don't bother to call I'm busy, busy, busy Doing nothin' at all Don't bother to call I'm doing nothin' at all Don't wanna work, work, work I wanna make money while I sleep Dont wanna work, work, work I wanna make money while I dream Don't wanna work, work, work I wanna make money while I sleep Dont wanna work, work, work I wanna make money while I dream I am, always almost there in five And it's, always the night before deadlines You know, don't bother calling before noon Even when, you say later its still too soon Although some might say I throw life away I just ain't got time to save I might be insane And I may complain don't believe no pain no gain I'm busy, busy, busy Doing nothin' at all I'm stressin' over nothing Don't bother to call I'm busy, busy, busy Doing nothin' at all Don't bother to call I'm doing nothin' at all Don't wanna work, work, work I wanna make money while I sleep Dont wanna work, work, work I wanna make money while I dream Don't wanna work, work, work I wanna make money while I sleep Dont wanna work, work, work I wanna make money while I dream You may, not approve of my lifestyle And while, you working I´ll be living life So you, can call me lazy if you like Don't care, this is the story of my life Cause I'm busy, busy, busy Doing nothin' at all I'm stressin' over nothing Don't bother to call I'm busy, busy, busy Doing nothin' at all Don't bother to call I'm doing nothin' at all Don't wanna work, work, work I wanna make money while I sleep Dont wanna work, work, work I wanna make money while I dream Don't wanna work, work, work I wanna make money while I sleep Dont wanna work, work, work Don´t wanna work Gud vad chill att göra pengar när man sover:) Aja vilken rolig fråga btw:) kram

[Kathja]1
0

Ha ha, där är jag med!