Förstå livet med hjälp av Abraham Hicks
En av de som har inspirerat mig mest de senaste åren är Abraham, en kanalisering av Ester Hicks. Abraham är inget annat än Guds, eller Alltets, röst som jag ser det. På ett enkelt och roligt sätt vägleds vi genom alla olika ämnen som livet kan innebära. Men kontentan är alltid det samma - Se till att ha roligt och njuta av livet just som det är.
Här tänkte jag att jag skulle lägga upp mina favvis klipp allt eftersom andan faller på, har du några egna så fyll gärna på med dem eller eventuella kommentarer som resultat av att du har lyssnat på någon av dem. ❤️
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag börjar med att lägga upp en hel bok…
En bok till… Så ni har lite att göra på semestern. 😉
Vikten av att meditera. När vi mediterar stillar vi oss själva och när vi gör det hamnar vi automatiskt i vårt tillåtande, kärleksfulla flöde - det som är vårt gudomliga jag.
När tankar stillas i meditation så blir jag medveten om att jag har ett överflöd av kärlek inom mig, . I tomrummet finns kärleken och lyckan. Jag kan känna mig rik på det enda i livet som jag inte vill leva utan. Kärlek - som aldrig tar slut även om jag låter det flöda ut ur mig.
Vad vackert skrivet Liv! ❤️ Just det där är vad A.H talar om, att när vi stillar oss själva (vårt ego och mänskliga jag) finns det ingen annan väg att gå än in i Vortex, vårt gudomliga jag. Där det bara finns fritt flöde, kärlek och harmoni. ❤️
Det är ju bara så det är för mig, så jag känner, varken mer eller mindre. ❤️
Hej, jag lyssnade litegrann. Ha roligt och njuta av livet, ja självklart!
Men är det inte också en hel del tal om pengar? Att få en massa pengar..
I en tid då överkonsumtion och ojämnt fördelade resurser tynger vårt älskade jordklot…….makes me wonder…
De talar om det som intresserar människor. Och pengar är energi som allt annat. Allt finns till oss alla, det är ju det som är så underbart. Gud har inte skapat än värld där saker och ting bara räcker till en del av oss. Det är bara något vi har fått för oss. Gud är god och vill oss väl, det är bara vi som tappar bort oss och krånglar till det.
Håller med om att vi människor krånglar till det, följer våra egna "lagar". (kärlekens energi är oändlig, men dock inte jordens tillgångar.)
Kommer att tänka på att förutom kärleksbudskapet talar Jesus om enkelhet och ödmjukhet. Det lilla i det stora…
Men visst, jag lyssnar gärna mer på vad paret Hinks har att säga med sina kanaliseringar. :)
Allt är energi, varken mer eller mindre. Så även pengar. Allt vi önskar i livet handlar i grund och botten om en känsla vi vill ha, så även när vi önskar pengar. Pengarna ger oss frihet, harmoni eller vad det nu kan. Så känns det lättare tänk att det är vad dessa människor egentligen önskar. Sedan är det som så att det finns av allt till alla, Gud har inte skapat en värld där vissa saker bara räcker till några få. Vi har alla fri tillgång till allt vi kan tänkas behöva, det är bara våra mänskliga föreställningar som lärt oss något annat.
"fri tillgång till allt vi kan tänkas behöva.."- där tycker vi olika.
Men tack för en bra sajt! 🙂
Det handlar inte så mycket om mitt "tyckande" utan om Guds skapelse. 😉
Kul att du gillar sajten och välkommen hit Zara!❤️
Tack Kathja!
"Tyckande" eller snarare olika t r o .
jag efterlyser tolerans om olika perspektiv på Guds skapelse.
Meningen med livet är att må bra, vara kärlek ~ inte att förstå allt.
Vi är alla energivarelser, omfamna det och utnyttja det sedan till din fördel.
En underbar video som sammanfattar allt - förstå detta och du kommer att förändra ditt liv. ❤️