Glöm inte kärleken!
"Om jag talar både människors och änglars språk, men saknar kärlek, är jag bara ekande brons, en skrällande cymbal. Om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheter ocjyhar hela kunskapen, och om jag har all tro på att jag kan flytta berg, men saknar kärlek, så är jag ingenting. Om jag delar ut allt jag äger och låter bränna mig på bål, men saknar kärlek, har jag ingenting vunnit. " (1 Kor 13:1-3) Tänk så många som glömmer detta! Som tror att texten är det viktiga, att gå i kyrkan det avgörande, att "göra rätt" det som leder till himelriket. När det är kärleken som bör vara vår ledstjärna. Älskar din nästa så som dig själv. ♡♡♡
Så sant Kathja. ❤️
För mig är just "kärleken" det viktigaste i Bibeln! Jag tror att vi ska bolla allt vi läser där mot just kärleken och se om det vi tolkar känns rimligt i förhållande till det.
Kärlek är min största inspirationskälla! Ber Gud om styrka och mod så att jag och andra kan leva med sann kärlek som den starkaste drivkraften. … Är i stadskyrkan nu. Enbart jag och Gud är närvarande ; ). Det är tyst och jag har tänt ett ljus. Känner kärlekens kraft tydligt här. Så mäktigt att jag bara ryser.
Underbart Liv! Själv brukar jag ladda Guds kärlek i naturen. Jag som bor mitt i skogen har det enkelt, bara att sätta mig på trappan, eller gå en sväng i skogen. Har lärt mig att när det känns lite tungt så räcker det att bara gå ut och andas. Även om Gud är över allt så är hen mer påtaglig på vissa ställen. Ställen där det råder frid och därmed inte finns något som stör kärleksflödet. ♡♡♡
Kathja Jag letade en frisör men hittade ett flöde av kärlek på lunchen istället. Ja man finner lite olika platser där man känner att man andas kärlek. Det är mäktigt när man får det man mest behöver för stunden. Behöver stillhet och frid för att vara kvar i kärlek, så att jag kan vara jag, så att jag då kan bidra med ljus.
Vi får alltid det som är bäst för oss, det gäller bara att vara uppmärksam på vad man får till sig. ♡
Ja precis, det handlar bara om min uppmärksamhet. Är mycket väl medveten om det, men jag tappar fokus och glömmer. Och hittar det igen :)