Den Nionde Insikten
För många år sedan, i mitten av 90-talet försökte jag mig på att läsa boken Den Nionde Insikten av James Redfield. Och jag tror inte ens att jag läste klart den, jag tyckte att en var så långt i från mig - vad då energier och vibrationer? 🤔
"Den nionde insikten
Djupt inne i Perus regnskogar har ett urgammalt manuskript upptäckts. Det rymmer nio insikter om livet, insikter som varje människa måste ta till sig steg för steg. Huvudpersonen får höra talas om avskrifter av detta nu förlorade dokument – det väcker hans nyfikenhet och han beger sig till Peru.
Men regeringen och kyrkan skyr inga medel för att motarbeta spridningen av denna i deras ögon kätterska livsfilosofi. Efter en dramatisk jakt genom djungeln och en räcka till synes tillfälliga möten med andra engagerade finner han och tar till sig de åtta första insikterna. Men det svåraste återstår: existerar den ännu –den sista och allt avgörande insikten?
Boken har sålts i 6 miljoner exemplar men efterfrågas alltjämt. Den ger människor kontakt med livets andliga dimensioner på ett nytt och spännande sätt. Under de senaste trettio åren har intresset för andlig medvetenhet ökat stadigt. De flesta av oss vill ha en målsättning i livet och få en större tillfredsställelse. Den här boken är en spännande actionberättelse samtidigt som den ger oss nyckeln till ett helt nytt sätt att leva." (texten lånad)
Idag tog jag mig i alla fall tid att titta på filmen som är baserad på boken och det fick mig att tänka att jag skulle tipsa er om den. Det är en bok och film som får en att tänka i ett större perspektiv, och nu när jag har kommit längre i livet kan jag absolut relatera till både Gudsbilden och vibrerande energier.
Det är kanske ingen film som förändrar liv, men boken har gett uppkomst till en hel "kult" som ligger helt rätt i vår tid. Trots att boken är en skönlitterär bok så stämmer väldigt mycket överens med annat mer faktabaserat inom ämnet.
Vill du veta mer om James, hans böcker och vad han gör så har du hans sida här.
De nio insikterna
1) Vi ser att välden är full av mystik och slumpartade sammanträffande som känns förutbestämda.
2) När allt fler inser detta mysterium skapar vi en ny världsbild där Universum är energibaserat och heligt.
3) Vi upptäcker att all materia består av och kommer från en gudomlig energi som vi börjar kunna se och förstå.
4) Vi kan se att vi alltid har känt oss avskärmade från den heliga källan. Vi försöker ta energi från varandra. Den kampen skapar alla våra konflikter.
5) Lösningen är en personlig relation till gudomligheten, en förvandling som fyller oss med ändlös energi och kärlek ökar vår förmåga att se skönhet och lyfter oss till en högre Andlighet.
6) Då kan vi släppa kontrollbehovet och upptäcka vår mening med livet, det måste vi dela med oss av för att föra mänskligheten vidare.
7) Vi kan finna att vår intuition hjälper oss att upptäcka vår uppgift. Om vi tolkar allting positivt tillåter vi en massa sammanträffanden som visar oss till vår uppgift.
8) När tillräckligt många ger oss energi till andras andliga Jag, byggs en ny kultur där våra kroppar utvecklas mot högre energinivåer.
9) På så sätt deltar vi i evolution resan från Big Bang till det slutliga målet: Att ladda kroppen så full av energi att vi upplever himmelriket på jorden.
Jag trodde att jag läst den, men det hade jag tydligen inte 🤪 Kanske är dags nu.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Skönt att jag inte var själv! Filmen var absolut sevärd, sådär lagom en regnig söndag. Boken har dykt upp fler gånger i min närhet bara det senaste, och sedan dök filmen upp så jag tänkte att det nog är läge för mig att ta mig an den. Fick bli till att beställa den från biblan.
Själv försökte jag hitta boken på nätet efter att jag av en händelse såg filmen för några månade sen. Men tyvärr är den slut på förlaget.
Den finns på de flesta bibliotek och begagnad bla på Tradera. Vi ska ha en här henna men jag har inte lyckats hitta det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Spirit Science 14 ~ Insights of Ascension
Jag har läst nionde insikten flera gånger och det är en helt fantastisk bok. Varje gång jag läser den får jag nya insikter och kommer djupare ner i tanken. Kan varmt rekommendera den. ❤️
Han har även skrivit tionde-12 insikten och första gången jag skulle läsa den tolfte så var jag eld och lågor efter att ha läst nionde. Men förstod inte så mycket för jag hade inte hunnit smälta insikterna i den nionde än. Så fick snällt vänta ett tag och sen när jag var redo läsa visare om insikterna.. 😃
Den har jag inte läst. Har kollat på den men den kändes inte helt rätt då. Som du säger så gäller det att vara i så att säga rätt fas i livet, annars landar den nog inte som den ska. Som när jag läste 9e insikten första gången.
Nej det är en bok som du måste vara redo för att läsa annars ger den ingenting och du kan lika gärna sätta dig och läsa telefonkatalogen 😃
Men är du redo för den så kommer du finna att den är mycket lärorik och du kommer att få nya insikter varje gång du läser den 😎
Ska kanske "känna" på den igen nu när du förde den på tal. Tack! ♡ Den kan säker ligga rätt för min del nu, är inne i en "växa andligt" period med bland annat dna och merkaba aktivering. :-D
Du märker nog snart Kathja om det känns rätt när du börjar läsa dem. Om du läser den så tala gärna om vad du tycker..
Finns förresten en artikel inne på tarot om den någonstans som Pagan skrivit som är bra om någon är intresserad. 🙂
Jag ska kolla om de kanske har den på bibban. Tror att jag är läst texten inne hos er som du refererar till, men ska kolla för säkerhets skull.