Gör skillnad med kärlek - be för de utsatta.
Jag har förstått att det är många som känner att de vill göra något när saker som branden i Sala, eller kriget i Syrien eller vad det nu kan vara för något. Och vi kan alla göra skillnad!
Ibland kan det vara svårt att se varför saker sker, det kan vara svårt att se Guds godhet och kärlek när katastrofen är ett faktum. Men allt har en mening, och vi kan se kärleken i allt som sker om vi bara tittar med Guds ögon. Med ögon som lyser av Guds villkorslösa kärlek. ❤️
På temat ovan fick jag idag ett nyhetsbrev från Minerva på Minervas Drömcentrum (www.dromcentrum.se) Hon skrev bla om branden i Sala. Det är nog en text som kan skapa känslor, men ser man dem i skenet av I am that, I am så blir det enligt mig logiskt. Det blir även lättare att se kärleken i det som sker, att det som allt annat svårt i livet ger något gott.
"KOLLEKTIV DAGSDRÖM: DET BRINNER I VÄSTMANLAND Skogsbranden utanför Sala, svår att få bukt med och släcka. Många lider och får lämna sina hem.
TOLKNING Eld = förbränning/förstörelse/passion/ilska/starka känslor.
Många upplever idag trötthet, utbrändhet, irritation, dramatiska känslor och konflikter. Det är lätt att dras med in i kontrolldrama, försvar, aggressivitet. Dessa är upphetsade heta eldiga känslor. Men, vi vill också bli fria, centrerade kärleksfulla människor, renade från 3Ds gamla tyngder såsom jantelag och barndomsinpräglade rädslor.
Vi befinner oss alla i en virvelvind av energi och stora förändringar. Allt gammalt ouppklarat kommer upp för att bli sett och transformerat. Elden symboliserar allt detta. Det gamla förbränns och försvinner, för att något nytt (vårt nya jag) ska kunna uppstå. Ibland måste vi släppa den gamla grund vi byggt upp, den vi tror oss vara /lämna huset/ för att finna nya förhållningssätt.
LÖSNINGEN: Ta ett steg tillbaka, lägg handen på hjärtat, ta ett djupt andetag och rikta uppmärksamheten till ditt inre centrum/hjärtat. Tänk Frid. Känn Frid. Var stilla så länge du kan. Då vinner du inre kraft. Känn bönen om hörsamhet som stiger upp från Jorden genom dina fötter. Visualisera Frid inom alla människor. Be alla frids-änglar hjälpa till att skapa ett frids-nät över planeten. Se Frid och Stillhet över landskapet Västmanland och den berörda skogen. Det är vårt bidrag, samtidigt som vi sänder Stort Tack och Mycket Uppskattning till alla som hjälper till praktiskt med sina heroiska insatser.
REFLEKTION: Resultatet av katastrofer som denna brukar också bli att människor måste hjälpas åt. Stöd, hjälp, möten, empati, medmänsklig förståelse och kärlek ökar. Låt villkorslös Kärlek vara din bas och din grund. Låt den eviga villkorslösa Kärleken flöda till dig och lysa igenom dig. Låt den fylla din själ med frid och stillhet, och din kroppskänsla med accepterande och stilla tillfredsställelse. Fyll dig med evighetens villkorslösa Kärlek. Sök den inte. Var den."
Så det du kan göra är att känna, leva, andas och sända kärlek! Jag uppmanar dig därför att be med mig i kärlek till allt som är. ❤️❤️❤️
Jag ber för de drabbade och också för min och den kollektiva skuggan som finns. Vi måste alla omsluta vår skugga i oss själva. Därmed påverkar vi den kollektiva skuggan. Vi gör det genom tolerans, acceptans och kärlek till skuggan. När vi börjar projiceras ut skuggan på personer, händelser osv släpper vi kontrollen över skuggan. Människor kan inte göra sig av med sin skugga, men vi kan hantera den bättre.