Tro iFokus

Tro

Etikettinspiration
Läst 465 ggr
[Kathja]1
2

Inspirerande citat

Jag tänkte med detta skapa en tråd med inspirerande citat. De där texterna som får oss att tänka till, de som får oss att le och de som får oss att leva ~ oavsett om de kommer från Jesus eller din granne Stig.

Först ut är Marcus Birro, en författare och poet från Göteborg (om du nu inte skulle veta vem det är).

"Det är inte livet som rusar i väg. Det är vi. Livet har inget tempo. Livet är en inbjudande, grönskande dunge men vi lever våra liv på en motorväg och har ingen aning om vad vi missar. Allt bara sveper förbi. Tills vi själva dör en dag. Och då finns det inte längre någonstans att fly."  (Källa)

[Kathja]1
0

Genom att acceptera blir du vad du är: öppen och obegränsad. ~ Eckhart Tolle

[Kathja]1
0

“Happiness is not a matter of intensity but of balance, order, rhythm and harmony.” Thomas Merton

[Kathja]1
0

Religion at its worst holds onto an exclusivity.   Religion at its best helps us to meet at a common center where God and love and compassion prevail in each and every one of us. ~Dr. Howard Thurman

[Kathja]1
0

”Det viktigaste är att omvandla våra sinnen, för ett nytt sätt att tänka, ett nytt synsätt. Vi borde sträva efter att utveckla en ny inre värld.” ”Tänk på att negativa tankar och känslor inte bara förstör vår upplevelse av frid, de undergräver också vår hälsa.” ”Medkänsla, godhet och kärlek är egenskaper som är av oerhörd stor betydelse för den enskilde, samhället och samhället i stort.” Dalai Lama

gardit
1

Kanske inte citat men väl ett klokt ord på vägen:

Sluta aldrig Önska
Sluta aldrig Be
Sluta aldrig Hoppas
Under kan ju ske

[Kathja]1
0

Härlig påminnelse gardit! Under sker hela tiden, det gäller bara att öppna ögon och hjärta så att vi blir medvetna om dem. ❤️

gardit
0

Från en gammal broderad bonad på min väggen, en påminnelse om att även om drömmen är "omöjlig" så finns det hopp. Har tröstat mig långt innan jag kände till LoA.

[Kathja]1
0

"Guds rike kommer inte på ett sådant sätt att man kan se det med sina ögon. Ingen kan säga: Här är det, eller: Där är det. Nej, Guds rike är inom er." (Luk 17:20-21)