Tro iFokus

Tro

Etikettövningar
Läst 687 ggr
[Kathja]1
1

Bliss by Yogini

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Underbar musik, mantra, för själen och din gudomlighet.

szirius
0

Sat chit ananda är det mantrat jag minns mest från Chopras meditationer👍!

Hittade detta på "House of raven":

**Sat – Chit – Ananda 
**Universums tre grundstenar
Här talar man om att man förenas med det Högsta medvetandet som sägs inbringa det största och mest djupgående tillståndet av Exstas som kan upplevas.

Sat är den omanifesterade principen, den del av Universum som är utan form, utan yttre egenskaper och utan yttre kvalitet.

Chit är Universums klara medvetande, den oändliga kraften som finns i Universum.
Vårt medvetande manifesterar sig i kroppens handlingar och tankekraft, den Högsta Anden.

Ananda betyder lycksalighet, sällhet, kärlek, som är Universums natur.

[Kathja]1
0

Tack szirius! 👍Det där kan du många gånger mer än mig, jag trillar över det ibland men har inte fått något direkt intresse för mantran, provar ibland och gillar det men inte mer. 🤪

szirius
0

För att jag kan foka bättre om jag får mantra😇, haha….att bara sitta tyst i flera timmar och meditera skulle inte vara det enklaste för mig, men om jag får mantra, gärna i stämmor med andra 🤗så swisch vad timmar kan försvinna. Helt enkelt magiskt✨. I love it, men jag var inte heller intresserad under mååånga många år, det var i november, nere i min källare som nåt hände. Ett möte, en stark känsla i hela MIG, inte bara som tanke, att LJUD är skapande….❤️

[Kathja]1
0

Allt har sin tid. ;-)