Be om hjälp
Jag tror att vi generellt sätt är lite dåliga på att be om hjälp, vi är mycket ett "kan själv folk". Men Gud, alla änglar och våra personliga guider vill inget annat än att få hjälpa oss. Det är deras uppgift. Vår är att leva som människor och i det bidra till alltets expansion, deras att bistå oss.
Brukar du använda dig av dina guider, änglarna eller andra?
Jag ber Gud om hjälp. Det är mäktigt när man känner att hjälpen kommer. För inte så länge sen var jag hemma själv, maken var bortrest. När jag kommer ut ur stallet på morgonen kommer korna och möter mig - utanför hagen. Det är inte det lättaste att få kor att gå dit man själv vill. Inte våra i alla fall. Efter att ha försökt ett tag bad jag om hjälp "Detta funkar inte, snälla hjälp mig att göra så jag får dom att gå in". Sen gick jag in i hagen och korna följde mig in. Det kändes så underbart! ❤️
Sån vardagshjälp tycker jag att jag ofta märker. Man behöver hjälp att hitta någon, hitta en parkering, klara jobbiga möten och sånt. De större sakerna märker man ofta inte lika snabbt, men man inser i efterhand att man fått hjälp.
Vilken underbar vardagsberättelse Jeanette! Vi kan verkligen be om allt från helande till praktiska göromål. Men trots att Gud och våra guider och hjälpare vet vad vi behöver, ofta innan vi vet det själva, behöver vi be om hjälpen. Vi har trots allt den fria viljan vilket gör att de inte kan tränga sig på.