Tro iFokus

Tro

Etikettacim
Läst 825 ggr
PsykosyntesForum
0

Jag, Yeshua. Väckaren.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ny medlem i Morgondagens Tro i Fokus. Jag har studerat En Kurs i Mirakler sedan 1986, vilket fick mig att byta yrke från ingenjör till psykoterapeut och livscoach.

Ett tag sedan, började jag studera modern historieforskning om en fattig timmerarbetare i en okänd liten by i en avlägsen provins av det romerska imperiet, som med sina ord och gärningar påverkat mänskligheten under mer än två årtusenden: Yeshua bar Yosef från Nazareth.

Inspirerad av detta, har jag skrivit en skönlitterär berättelse, det "evangelium" han hade kunnat skriva själv: "Jag, Yeshua. Väckaren". Även om den baseras på historieforskning, speglar den också min personliga övertygelse om vad hans budskap var, ibland i kontrast till "officiella" tolkningar.

Boken går att köpa som pappersbok eller som Kindle ebok på Amazon, och som ebok i fyra format på http://psykosyntesforum.se/Svensk/Yeshua.htm .

[Kathja]1
0

Hej och välkommen hit! Va spännande att titta historiskt på vår tro. Jag hoppas att du kommer att trivas här och dela med dig av din kunskap, och inte bara sälja in din bok. 😎

Kryddis
4

Vet du om att psykoterapeut är en skyddad titel och att det är olagligt att använda sig av den om man inte är legitimerad av socialstyrelsen?

[Kathja]1
0

Jag utgår ifrån att människor är vad de utgör sig för att vara, men tack för infon kryddis.

Denna kommentar har tagits bort.
Kryddis
4

Ok. Tråden är kopierad och nu vet jag att du också är medveten om att det är olagligt samt bryter mot iFokus regler.

Kryddis
4

Allvarligt talat? Har du läst igenom #0?

"Jag är ny medlem i Morgondagens Tro i Fokus. Jag har studerat En Kurs i Mirakler sedan 1986, vilket fick mig att byta yrke från ingenjör till psykoterapeut och livscoach."

"Inspirerad av detta, har jag skrivit en skönlitterär berättelse, det "evangelium" han hade kunnat skriva själv: "Jag, Yeshua. Väckaren"."

Dessutom har han sig själv (d v s författaren till boken) som profilbild…

[Kathja]1
0

Nu hänger jag inte med vad du menar, man ta det gärna i ett PM. Jag ska säkert ha koll på en massa saker som jag inte känner till. Men som sagt jag kan inte se att hen inte är psykoterapeut, och säger hen  att hen är det så utgår jag ifrån att det stämmer. Hur ska jag veta annat?

Kryddis
4

Ok. Som sagt tråden är kopierad.

[Kathja]1
0

Fortsätter att vara OT, hoppas att trådstartaren inte protesterar för mycket… ❤️

Jag funderade lite på att ta bort inläggen ovan då de inte hade med trådens innehåll att göra, och jag ville ta diskussionen med Kryddis via PM, men efter att Kryddis valde att blocka mina PM så väljer jag att låta inläggen vara kvar. Jag är inte mycket för censur och anser absolut att alla har rätt att välja sina vägar i livet. Detta är min. 

Jag ser det som att vi alla har rätt att tycka och göra som vi själva vill, vem är jag att döma? Här inne är målet att det ska råda kärlek och respekt, så självklart respekterar jag trådstartaren och utgår ifrån att denne menar väl med sin tråd, och jag respekterar Kryddis för att denne väljer att skriva det denne skriver, samt välja bort att kommunicera med mig via PM.  

Så vet ni alla varför tråden ser ut som en gör, jag hoppas att ni alla kan stå ut med det.  🤪

Nu kan tråden förhoppningsvis återgå till att handla om boken vi blev tipsade om. ❤️

szirius
0