Tro iFokus

Tro

Etikettinspiration
Läst 520 ggr
[Kathja]1
0

Violetta Flamman

Den violetta flamman är en andlig energi som har används av andliga sökare under många år. Den anses vara Guds sjunde stråle – universums medvetenhet.Den violetta flamman är en av de största gåvor Gud har gett till mänskligheten. Den gavs till oss genom mästaren för Vattumannens tidsålder Saint Germain. 

Den kallas även för nådens och förlåtelsens flamma och kommer till oss som "tröstaren" i dessa svåra tider. Denna "andliga eld" förtär inte bara effekten av det negativa, utan går till dess orsak, genom att penetrera ner i vårt undermedvetna. Den violetta flamman är en högfrekvent andlig energi som transmuterar (förvandlar) vår negativa karma till positiv energi. Vid kontakt med denna energi kan våra negativa tankar och känslor bli positiva och stress, vrede och irritation omvandlas till kreativitet, harmoni och glädje. Den silver violetta flamman har kraft att förändra negativa energier, den skänker frihet, glädje, rättvisa, förlåtelse och kärlek när den praktiseras regelbundet.

När du använder den silver violetta flammans mantra så kommer varje cell och atom i kroppen och sinnena att vibrera i takt med den energi som mantrat innehåller. Den höjer helt enkelt vibrationen på molekyl och atomnivå så vi kan vibrera mer i harmoni med den kosmiska energin som kommer från Guds närvaro. Som resultat av den silver violetta flamman transformeras allting negativt som finns lagrat i våra andliga och fysiska kropp. Det inkluderar allting som där du har negativa känslor kring dig själv och fysiska virus och åkommor av alla slag. 

Den silver violetta flammans signifikant – JAG ÄR. Precis som det namn Gud gav Mose på berget. I am that, I am. 

Det vanliga är att man initieras till den violetta flamman, men det går säkert att kalla på den ändå, själv är jag initierad och försöker att använda mig av den så ofta jag kan.

Lite info från en annan sida…