Tro iFokus

Tro

Etikettallmänt
Läst 834 ggr
[Kathja]1
2014-05-25 13:06
0

Söndag 25/5

Solsken, morsdag och EU-val. Det är inte dåligt med allt det på samma dag! Morsdag firar jag förvisso inte men solen njuter jag av och rösta ska vi göra under dagen. Det finns en hel del troende som inte bryr sig om att rösta bara för att de är just troende. I Bibeln står det en del om att vi inte ska vara en del av denna världen. J.V har bla tolkat det som att man inte ska rösta, fast jag anser att allt är politik nu för tiden. Förutom det att jag inte tror att det var vad Jesus menade. Han hade ju väldigt mycket att säga om ordningen på sin tid. Har du någon åsikt i saken? Ska och behöver vi bry oss om politik, eller ska vi lägga det i Guds hand, och låta det sköta sig själv? Oavsett vilket önskar jag dig en underbar dag! ♡

[JeanetteK]
2014-06-02 10:41
0

Lite sent svar på detta inlägg, men det är en viktig fråga tycker jag. Det finns så många i världen som dör i kampen för rösträtt, så jag tycker vi har en skyldighet (åtminstone moralisk) att rösta. Man kan ju rösta blankt om man inte har en åsikt.

Jag tror att Gud vill att vi hjälps åt att göra det bästa. I vår tid använder vi oss av val och då tror jag att Gud tycker det är rätt. 🙂

[Kathja]1
2014-06-05 08:22
0

Jag är helt med dig där, jag tror inte att Gud bryr sig om VAD vi gör för att dra vårt strå till stacken och göra välden till ett paradis på jorden, bara ATT vi gör. ♡