Tro iFokus

Tro

Etikettinspiration
Läst 1205 ggr
[Kathja]1
3

Utnyttjar du skapelsen?

Gud vill att du ska må bra, leva i kärlek och harmoni. Vara tacksam över att du är du. Hen har format skapelsen så att allt är orsak och verkan. Det du ger är det du får. Himmelriket bor inom dig, med andra ord DU har den inneboende förmågan att skapa ditt paradis på jorden. Utnyttjar du det? Hela skapelsen är energi, och all denna energi är ett med allt som är. Vilket innebär att om du förändrar energin i den ena ende så påverkar det i den andra. Dina tankar hänger ihop med dina känslor och dina känslor är dina starkaste mest skapande energier. Det du känner är det du får. Känn kärlek och du får kärlek. Känn oro och du skapar mer oro. Du är kort och gott skaparen av ditt liv. Jag ska dra ett exempel… Av olika orsaker hade jag sovit dåligt tre nätter på raken vilket gjorde att jag kanske inte var mitt mest balanserade jag igår. Detta gjorde att hela gårdagen blev bajs och pannkaka. Min man var tjurig och vädret grått. Jag vet vad jag har att göra som förändrar detta men orken och motivationen fanns inte. Idag tog jag dock tag i det. Hade sovit dåligt ännu en natt och vaknade i morse om än ännu mer i obalans. Så det blev till att meditera. Jag rensar mitt energifläde och laddade med gudomligt vitt ljus fyllt av kärlek. Skickade även denne energin till min man som fortfarande sov. Inget mer. Inget pratande, tänkande eller ältande. Bara ladda mig och honom med gudomligt vitt ljus. En stund senare vaknade mannen på ett strålande humör, jag var givetvis tillbaka i mitt vanliga balanserade flöde av kärlek och dagen blev kanon. En helt perfekt, underbar dag fylld av kärlek. Så kan man utnyttja skapelsen. ♡

Älvan
0

Jättefina exempel Kathja! Ibland måste vissa saker redas ut, men ofta lönar sig det inte att klaga på situationen alls. Det beror på många saker, men ff att om man är arg och irriterad på saker är det ofta endast projektioner och grundorsaken i vårat missnöje finns inom oss själva och det är ofta att vi har mindre kontakt med kärleksflödet just vid det tillfället.

[Kathja]1
0

Ofta riskerar vi att i stället för att reda ut saker så gör vi dem större. I vår iver att "prata ut" så göder vi det vi vill bli av med en och allt för ofta hamnar vi i diskussioner på metanivå, vi pratar om hur vi pratar istället för att prata. Och det hjälper oss sällan vidare.

[JeanetteK]
0

En bra påminnelse att man kan ta ansvar för sitt mående och sin situation med ganska små medel! Tack! ❤️

ollivoll
0

Lite grann som reiki healing:) visst är det skönt att få sprida kärlek och energi och healing till människor onära som nära. Man får så mycke kraft tillbaka. Kraftfulla energier det där:) Kommer att sätta igång med detoxkur nu för en inre rensning. Så nu blir det till att meditera och rensa ut mycke "skit" ur kroppen det bara går.