Tro iFokus

Tro

Etikettbön
Läst 1673 ggr
[Kathja]1
2

Bön till Gud

Gode Gud, tack för att du är med Oss idag, och tack för att Jag inte behöver bekymra sig om allt som Jag har gjort eller inte gjort. Det är inte mina handlingar som du ser som viktigast utan att jag lever i glädje och kärlek. Tack för att jag får vila i din nåd varje dag, och tack för att jag får veta om att för dig är det tillräckligt att jag är jag. Tack för Mig och tack för att du ger Mig kraft och mod inför veckan som kommer. 

Amen

[Alder]
1

Amen 

Puttar upp bönen ❤️

[Kathja]1
0

Visst är den fin! ❤️

[rore]
0

Ja, det är den Kathja!❤️

Älvan
0

Tack för bönen!

Jin Ling
3

"Det är inte mina handlingar som du ser som viktigast utan att jag lever i glädje och kärlek."

Är inte det underligt - kan man bära sig åt hur man vill då menas det?

[Kathja]1
2

Det blir inte "hur man vill" om man lever i kärlek. Det är ju vad Jesus predikade, lev i kärlek till Gud, din nästa och dig själv. När du gör det så kommer du automatiskt att följa den väg som leder till Gud.

Jin Ling
2

Tycker det är underligt att ta upp att mina handlingar inte spelar någon roll

Men så är det ju - jag kan ju tom mörda folk och sen ta emot Jesus, så är jag förlåten och väkommen till himmlen.

Men om jag inte tror på Jesus fast lever hela mitt liv och bara gör gott oc hinte skadar en enda så kommer jag inte att få följa med

[Kathja]1
0

Men så tror inte jag alls att det är. Jag är övertygad om att du kan leva hela ditt liv enligt Kärleksbudskapet, men aldrig säga "jag tror på Gud" och du gör iaf det som är Guds högsta önskan. Och anledningen till att du kan få syndernas förlåtelse är att vi alla gör saker då och då som inte är kärlek och skulle vi då bli förskjutna så fort vi har gjort det skulle vi alla vara körda. Så det är ju en väldans tur att vi kan bli förlåtna!

Svenne123
3

Jag tror det är omöjligt att inte tro på Jesus den dagen då han visar sig(och öppnar din grav). Det står skrivet att alla ska böja sig för Herren. Men har du levt som en mördare så tror jag du kommer skämmas rätt kraftigt inför Gud. Förmodligt ha rätt tråkigt i detta livet också.

Älvan
0

Svenne123 Håller med. Och kul att du även har humor! :) Kanske skulle jag starta dagarna med en Bön tillsammans med änglakorten som också ger råd för dagen som kommer. :)

Jin Ling
0

9 Nej om du tagit emot Jesus och fått förlåtelse spelar det ingen roll om du mördat tom

Ska Jesus gå och öppna alla gravar, dom som har kremerats då?

Svenne123
3

Det står inget om människor som kremerats men det kanske beror på den stora andelen kristna som blivit begravda. Inget är omöjligt för Gud.

12. Profetera därför och säg till dem: Så säger Herren, HERREN: Se,
jag vill öppna edra gravar och hämta eder, mitt folk, upp ur
edra gravar och låta eder komma till Israels land.

>Jes. 26,19.
13. Och I skolen förnimma att jag är HERREN, när jag öppnar edra
gravar och hämtar eder, mitt folk, upp ur edra gravar.
14. Och jag skall låta min ande komma in i eder, så att I åter
bliven levande, och jag skall låta eder få bo i edert land; och
I skolen förnimma att jag, HERREN, har tala det, och att jag
också har fullborda det, säger HERREN.»

>Hes. 36,26, 36.

Jin Ling
2

Jesus: ”Har ni ännu inte fattat någonting? Är ni så förstockade? Kan ni inte se och höra fast ni har ögon och öron?”
(Mark 8:17)

[Kathja]1
0

Jin - Det är inte alltid så enkelt att förstå, det är ju tydligt, annars hade det inte funnits så många "sanningar". Vi lägger nog lätt lite väl mycket energi på att krångla till det.

Gesus Pettersson
1

#14 Men vänta nu lite här - har inte du och jag Kathja "diskuterat" detta med många sanningar (och jo, jag ser dina "")

Tror tom att du höll med om att det bara kunde finnas en sanning, eller?

Så mycket woo - så lite tid!
Det jag hinner kika på och skriva om hamnar på Gesusbloggen 

[Kathja]1
0

Inom vissa saker ja, men inte alla Gesus. 😎 Kul att se dig här, vännen. 😉 (sorry, kunde inte låta bli!!)

Gesus Pettersson
3

#16 Så nu finns det flera sanningar ändå..!

Ja tydligen i din värld, eftersom du nu säger något annat här igen, mot vad du sa innan. I min värld heter det lögner - när man säger en sak här och en helt annan sak "där"/senare!

Det visar på att du har en "ohederlig" "agenda"…

[Kathja]1
0

Gesus du får tro vad du vill, och anse vad du vill. För mig är det självklart att det finns sanningar inom vissa områden, och inom vissa finns det en sanning. Med tanke på tråden du och jag diskuterade detta i förra gången så valde jag ett ytligt och lätt förhållningssätt, utifrån att jag inte hade den minsta lust att hamna i en "bevisa detta" diskussion. Här är jag "hemma" och här vet jag att vi utgår ifrån att varje människas sanning är dennes och på intet sätt bättre eller sämre än någon annans. Så ja, utifrån detta hade jag en hemlig agenda, och det var att undvika att hamna i en diskussion kring vems rätt som är mest rätt.  🤪

Gesus Pettersson
3

Jepp när man bara tror saker, (dvs INTE vet) och där är massor av motsägelser som inte går att "få ihop", är det ju tvunget att manipulera verkligheten för att det man tror ska kunna verka jallafall lite "sant" - det är ju behändigt att ha bl.a många sanningar då…

[Kathja]1
0

Att olika människor kommer att ha olika "sanningar" är ju inte så underligt då vi uppfattar saker på olika sätt beroende på vilka vi är och därmed vika preferenser och utgångspunkter vi har. Sedan är det inom vissa områden enklare än inom andra att finna och bevisa en sanning. Starta gärna en tråd på ämnet om det är något du vill diskutera vidare Gesus.

Gesus Pettersson
3

Nej - det kan inte finnas olika sanningar!

Något kan bara vara antingen sant - eller falskt!

Vill du verkligen dra det igen? Du höll tom med i förra tråden att det var så…

[Kathja]1
0

Klart att det kan. Men självklart beror det på vad man lägger i ordet sanning. Det används ju ganska vidlyftiga. Och nej detta är inte tänkt att vara en tråd om "sanning", det är en tråd om en Bön till Gud. Just som detta inte är en sida om sanning utan om Gud och tro. ;)

ollivoll
0

Ok jag vill inte strö salt över denna vackra tråd. Så egentligen bör man göra en helt ny tråd om ämnet men Gesus, om det nu bara finns en sanning, vems sanning gäller det då tycker du?

[Kathja]1
0

Vi fortsätter sanningsdiskussionen här istället. ☝️