Ond eller god?
Ibland blir det så tydligt att vi människor ser på världen och det som är på två olika sätt - antingen ser man den som god, eller så är den ond. Och utifrån det synsättet man har valt så formas (min uppfattning av) världen.
Tänk själv - jag tror att världen är OND. När då någon gör något i min närhet som jag inte gillar så kommer jag att se det som ett direkt påhopp på mig. Jag träffade tex en kvinna härom dagen, hon jobbar som kyrkovaktmästare. Nu hade "någon" tagit lite grejer från kyrkogården och hon säger "varför gör de så mot mig". När hon skulle kunna ha sett det som att någon behövde de där grejerna och tog dem för det var smidigt, eller att de gjorde det mot kyrkan, eller… Va som helst annat än som ett personligt påhopp!
Sedan finns det de som är å andra sidan ser allt som kärlek. De kan hitta positiva saker i det mesta som sker och de klarar av att sprida kärlek oavsett vilket, som Nelson Mandela, eller Jesus.
Det är som att antingen ser vi änglarna eller demonerna. 🤔
Jag ser, eller försöker att se, det goda i allt som är. Jag försöker även att vara god, tolerant och kärleksfull - därför att jag tror att det är det som är meningen med livet. Att det är där vi är ett med Gud.
I Bibelns början finns skapelseberättelsen, där skapar hen alla olika delar i vår underbara värld och när han har skapat dem var och en tittar hen på dem och ser att de är goda. Där finns min utgångspunkt, om Gud skapade allt och såg att det var gott då finns det ingen annan väg än att se det som gott. I det väljer jag att se det som Gud har skapat, inte det som människor har gjort.
Vilken syn har du på världen? Vad är världens essens? Och tror du att världen förändras beroende på vilken syn du har på den?
Det finns en annan tråd om skapelsen här.
Jag ser baaaaaara änglar ❤️🌊🌈🌊☀️❤️
och det är ett aktivt val!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
När jag tar del av ditt inlägg Kathja, så kommer mitt liv farande fram.