Abraham Hicks och Gud
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bilderna i videon är lite förvirrande, men budskapet är tydligt. 😃
Kollade inte på videon men hittade på wikipedia;
The Hicks' books, including the best-selling series The Law of Attraction, are — according to Esther Hicks — "translated from a group of non-physical entities called Abraham." Hicks describes what she is doing as tapping into "infinite intelligence".[2][3]
Men vad gulligt att du la upp lite info om någon ville veta mer.
Sjävklart. Alla människor vill inte beblanda sig med demoner.
Är du rädd för att beblanda dig med "demoner" själv?
Det kan man säga. Och du tar emot dem med öppna farmar antar jag?
Nej jag tror att
"translated from a group of non-physical entities called Abraham."
Tyder på att vi har med demoner att göra. Därför avråder jag från att tro på vad som sägs på youtubevideon men alla gör som de vill.
Svenne123 Ditt prat om demoner börjar bli enformigt. Kan du inte Starta en sajt för dig och alla andra demonintresserade. Jag är inte intresserad.
Älvan, jag vet att du inte tror på onda andeväsen men jag råkar tro annorlunda.
Du är inte tvingad att läsa det jag skriver, ännu mindre tvingad att svara på mina poster.
Svenne123 Du går hela tiden runt och påstår massor om demoner. Kan du förklara hur du vet att Lärarna Abraham är demon. Hur kan du veta det?
Jag hade uppskattat om du höll demonpratet till en tråd om demoner. Tack! Och sedan har jag en fråga jag skulle vilja ha svar på - Går du in i budisttempel eller liknande och snackar demoner med dem oxå? Jag vill även tydliggöra att jag vill tro att du gör det med ett gott syfte, du vill upplysa oss och därmed rädda oss från ondska. Det uppskattar jag! MEN det faller lite platt då hela denna sidan går ut på att upplysa om att allt som ÄR är Gud och Gud är GOD. Änglar precis som människor väljer ibland bort Gud. När änglar gör det så kallas de demoner. Inte konstigare än så! Men just nu är du människa här på jorden vännen så mitt råd är att skita i demonerna och koncentrera dig på att vara en kärleksfull människa som följer Gud och Jesus. Varje människa skapar sitt eget liv och sina egna tillkortakommanden. Dem kan ingen av oss skylla på vare sig andra människor eller demoner.
Jag har skrivit vad jag skulle men ni kivas. Vad är "en grupp av icke-fysiska entiteter kallade Abraham" om inte något jävligt suspekt? Låtsas inte om det utan stoppa huvudet i sanden låter som en j-ävligt bra idé.. Inte för att jag själv skulle vilja ha en misstänkt demon som lärare men alla är olika. Jo, andevärlden är konstigare än så. Lovar dig. Och ditt flum om att "allt är Gud" är misstänkt likt new age och satanist-flum som visats för dig i tidigare trådar, genrer där demoner frodas som f-n och vi är inte ensamma här. därför kan du inte tysta mig.
Älvan, ser det ut som jag vet när jag skriver att jag tror? Tror du det är många som vet när de tror på vad de tror?
Nej, jag har aldrig varit i ett buddhisttempel och är du seriös när du jämför "din" hemsida här med ett tempel som är ägnat åt meditation så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Jag tror inte att buddhister dyrkar någon entitet heller men du vet säkert nån dåre som gör det. Sen är det inte deras fel att de missat eller inte hunnit med Jesus tåget. När det snackas om Abraham så är det annorlunda. Jag misstänker att en o annan demon tror att det är så man startar sin religion. Satan är dum som fan, kopierar och gör saker tvärtom.
Du har då inte höga tankar om mig inte! Självklart jämför jag inte denna sida med ett tempel, jag jämför denna sidan med ett annat ställe där de talar om sådant som du inte gillar. Nu är det som så vännen att vi har fattat grejen, du tror på demoner. Vi gör inte, iaf inte som du tror. MEN här inne kommer det dyka upp många fler "demon - trådar" så det är bara att gilla läget eller hänga någon annan stans.
Den som lever får se. ;)
Jag ska försöka undvika dina trådar om "Abraham" men kan inte lova något.
Demonen eller fantasifostret lär ut om en annan Jesus än den i bibeln, föga förvånande.
http://www.youtube.com/watch?v=_zlf01cw_oY
http://www.youtube.com/watch?v=56uUT1dJWWI
Kollade på några mer videos. Sinnes att folk tror på sånt här.
Du tar inte varningarna i bibeln om att kontakta "de döda" på allvar övht?
# 14 Du behöver inte undvika något alls, men vi kanske inte måste göra alla trådar till "demon-trådar"? 😉
#15 Nop! 😃Jag är dålig på att ta emot varningar, jag är en "kan själv" som generellt sätt lyssnar lite på vad andra tycker och tänker. Jag bilar mig min egen uppfattning, funkar bra för mig. 👍
Ve dem som kallar det onda gott och det goda ont, som gör mörker till ljus och ljus till mörker, som gör bittert till sött och sött till bittert! (Jesaja 5:20)
Om man tror på att Jesus är vägen, sanningen och livet…. Ingen kommer till Fadern utom genom Jesus, som det står i bibeln. Hur kan man då sprida budskapet om flera olika vägar till Gud?
(Law of attraction är är i själva verket Guds lag om sådd och skörd)
Jag tycker det är märkligt, men jag hoppas att Gud leder dig rätt, och alla andra. Jag vet att du bara menar gott, men det är som att ta Guds budskap och blanda in en massa annat i degen som inte ska vara där.
Slutresultatet blir då något helt annat än det Gud hade tänkt "baka".
Om man vill leda människor i Guds budskaps riktning, så är det ju viktigt att utgå från Guds ord och inte blanda.
4Stå kvar vid det som du har lärt dig och fått visshet om. Kom ihåg vilka lärare du har haft 15och att du ända sedan dina barnaår är hemma i de heliga skrifterna; de förmår ge dig den kunskap du behöver för att bli räddad genom tron på Kristus Jesus. 16Varje bok i skriften är inspirerad av Gud och till nytta när man undervisar, vederlägger, vägleder och fostrar till ett rättfärdigt liv, 17så att den som tillhör Gud blir fri från sina brister och rustad för alla slags goda gärningar.
2 tim 3:14-17
Vad gulligt av dig Juel, men jag och många med mig har en lite större mer tolerant syn på Gud än den av människor skapade "Bibel versionen". Så mig behöver du inte slänga bibelcitat på, jag har hygglig koll på vad där står. Och jag tolkar i alla fall inte citaten som du gör så det blir lite galet budskap du förmedlar. Bättre då säga vad du vill få fram.
#19 Jag har för mig att du sade förut att du är både döpt i vatten och eld (DHA), såsom Jesus uppmanade oss att göra för att följa honom och bli pånyttfödda i anden. Då förstår jag inte varför du väljer att tolka bibeln lite hur som helst och utelämna och lägga till och dra ifrån? Ja, jag har ju iallafall försökt…
"Morgondagens tro" .. Vad är morgondagens tro?
Det är jag absolut! Anledningen till denna sidan är att jag, och många med mig, kan se hur "de texttroende" liksom kyrkan på många håll begränsar Gud. Till och med Svenska kyrkan har öppnat upp! Gud är kärlek, himmelriket finna inom oss och synd är när vi missar att leva i kärlek till ALLT som är. I det kan man inte säga att någon har hittat "sanningen" därför att i samma stund säger man att någon har fel. Och säger vi att någon som har hittat sin väg har fel lever vi inte efter Kärleksbudskapet. Så det är inte så svårt faktiskt, om man tänker efter. Det svåra är att leva efter den bilden av Gud som människor har skapat genom sina begränsade tolkningar, tolkningar som har växt fram enbart för att man ska kunna styra folket med "guds hjälp". Många av er är så rädda att ta in en ny tanke så att, precis som Szirius skrev, ni hade garanterat missat om Jesus stod framför er i detta nu. Varför inte våga tro att Gud är så mycket större och mer än vad vi kan förstå? Varför inte våga prova om det kanske kan vara så att Kärleksbudskapet kan gälla hela vägen? För om det ska göra det kan det inte finnas några andra gudar än Gud. Gud är allt som är. Gud är ett. Gud är kärlek. Där är morgondagens tro. ♡