Tro iFokus

Tro

Etikettbok-och-länk-tips
Läst 793 ggr
[Kathja]1
1

Margareta Melin

I går hörde jag för första gången en text av Margareta Melin, hon är bland annat psalmförfattare och hennes texter slog ann något hos mig så jag tänket tipsa er om henne.

Jag är gudabarn, ljus av ditt ljus, frid av din frid, evig kärlek. I djupet av mitt väsen, är jag den jag är, odelad och sann, ett med dig, ett med allt och alla. (Margareta Melin)

Utan smärta, inget liv som lever, ingen växt. Ingen kärlek, utan sårbarhet och sår. Ingen fullhet utan saknad sen - sol som går i moln. Låt oss inte frukta livets smärta - den gör ont men gör oss inte illa. Låt oss ta det bittra med det ljuva - äppelblom och vinterns nakna gren. (Margareta Melin)

[Alder]
0

Så sant🙂. Vi får lov att vara som små trotsiga barn genom livets yttringar.
Men Gud lämnar oss aldrig,man får alltid komma tillbaka till Guds trygga famn.❤️

[Kathja]1
1

Det är, för mig, där tryggheten ligger, i vetskapen om att oavsett vilka vägar jag väljer i livet så finns Gud där och väntar på att jag ska te emot hens oändliga kärlek. ❤️

Det tycks ju trots allt som att vi alla har en inneboende unge som säger "kan själv!" som gör att vi inte bara kan lyda utan vi måste prova om sanningen verkligen stämmer.🤪 Men i det lär vi oss ju en massa om oss själva, Gud och livet. 😃

[Alder]
1

Glömde att tacka för länken Kathja.🙂
Visst är det så,om man inte kan prova sanningen hur ska man då lära sig vad sanningen är.

I Lukas:15 omnämns fåret som gick vilse och sonen som hittade hem.

Det förlorade fåret kunde inte göra mycket. Den förlorade sonen kunde komma till besinning och på egna ben vända hem.
 Herden lämnar de nittionio fåren och går och letar efter det hundrade, som gått vilse.
Om inte herden hade funnit fåret hade det varit förlorat.

Gud söker efter den förlorade människan.❤️