Vad ber du om?
Be så ska du få står det ju skrivet i Bibeln. Hur ber du och om vad?
Själv ber jag nog mest tacksamhetsböner tror jag om jag tänker efter, sedan kan jag be böner om vägledning och om skydd, eller saker jag vill ha.
Jag brukar försöka starta upp dagen med en liten bönestund, gärna ute. Jag ha ju hundar så det brukar bli att jag står ute bland granar och tallar och snackar med Gud en stund. 😃
Sedan avslutar jag i princip alltid dagen med en Bön i tacksamhet. Eftersom jag ju är "attraktionslagare" så är det mycket böner tacksamhet. Jag kan inte öppna kaffeburken utan att jag skickar en tanke/bön i tacksamhet kring att vi har kaffe. Detta började jag med då vi under en period hade väldigt kort om pengar och kaffet tog slut sista veckan i månaden. (Katastrof! 😉)
Jag välsignar även alla transaktioner jag gör. Oavsett var jag befinner mig eller hus stor den är så far tanken alltid genom mitt huvud att "jag välsignar denna transaktion i full förvissning om att det kommer att komma mer pengar och tillgångar till mig".
Sedan mediterar jag en del, även det ser jag som en form av Bön då Gud är inblandad och jag ofta får upp visoner och budskap från Gud under tiden, och då inkluderar jag alltid min familj då jag tex laddar mig med Guds helande vita ljus. Jag skapar skydd åt oss alla på en gång.
Det var lite om hur jag gör. Oavsett hur man gör tror jag att det är viktigt ATT man gör då vi i våra böner skapar en relation med Gud.
Jag ber uteslutande tacksamhetsböner. ber om förståelse, om jorden ect.. Däremot ber jag endast om hjälp när det behövs.❤️
Jag har också läst det där om att man ska få allt man ber om men jag har inte bestämt mig än vad jag ska be om faktiskt. En gång bad jag iaf om att bli av med min förkylning.. En annan gång om att en stolle här på iFokus inte ska ryckas med av Satans ande till avgrunden.
Men jag tror att Gud vet vad jag behöver innan jag tänkt tanken på det så det blir nog bra ändå.
Tror du inte på det? Att vi får allt vi ber om? Jag tror absolut att vi får allt vi ber om när tid är och så länge som vi ber med rent hjärta och i kärlek.
Jag tror säkert att Gud vet vad vi behöver innan vi har tänkt tanken, men vare sig Gud eller någon annan hjälpare i Universum hjälper oss om vi inte ber om det. Så jag tror allt att det är bra att be och formulera det man vill ha och uppnå i livet.
"To get a human body is a rare thing. Make full use of it. There are eight million kinds of lives a soul can gather. After that, one gets a human body. Therefore, one should not waste this chance. Every second of human life is valuable. If you don't value this, then you will weep in the end. Because you are human, God has given you power to think and decide what is good and bad. Therefore, you can do the best possible kind of action." -Swami Brahmananda Saraswati (Guru Dev)
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn