Tro iFokus

Tro

Etikettandliga-artiklar-religionstexter
Läst 1088 ggr
[Kathja]1
2

Tankar kring ~ Johannes 14:3

Jesus sa till honom: Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kan komma till Fadern utom genom mig.

(Johannes 14:3)

Jag tror att han menar att vi alla når Gud genom se att Jesus är som oss, Guds söner/döttrar, och att vi hittar oss själva, vårt andliga jag genom att följa Jesus väg. Att nå Gud innebär att man är i kärlek och total harmoni och tillit till Ettet - och det tror jag att man kan utan att säga att man tror på Gud eller att säg att man är Kristen. Jag tror att det är ett tillstånd som man uppnår, ett tillstånd där man bara ÄR kärlek och harmoni. Jag tror oxå att väldigt många som säger sig vara troende på ett eller annat sätt aldrig når dit. Det innebär inte att man inte återgår till sitt andliga varande då våra jordiska kroppar är borta. Det är för mig två olika saker. Så alla har en möjlighet att komma till Gud som ett varande och alla kommer att återgå till det andliga efter detta livet. 

Så tänker jag, hur tänker du?

AlienInvasion
1

Jag tror att 'hos Fadern' så får man reda på vad man gjort i jordelivet. Se mer här. Sen vidare till himmelriket. Jag tror att Jesus var som oss, iaf köttsligt, men han var hos fadern innan han föddes på jorden. Vi vanliga människor är födda i synden. Ett bevis för detta är att Jesus levde syndfritt. Frestades även av Satan i öknen och klarade alla test galant till skillnad från många andra(troligen alla andra). Även att Den helige anden var nöjd redan med Jesus när han döptes och inte minst att han återuppstod från Döden. Till sist steg han som bekant till slut upp i himlarna och satte sig vid faderns högra sida. Jesus verkar vart väldigt noga med att inte kalla sig Gud när han befann sig här dock.

[Kathja]1
0

#1 Vad innebär det för dig att "vi vanliga människor är födda i synden"?

AlienInvasion
1

att ingen människa klarar av att leva syndfritt.

[Kathja]1
0

Vad är synd?

AlienInvasion
1

läs bibeln och skaffa dig en egen tolkning helst. jag är ingen präst

[Kathja]1
0

Men jag var ju intresserad av din tolkning, men jag respekterar om du inte vill dela med dig av den. 😃

Synd är ett intressant ämne så jag gjorde en ny tråd om det. Tack för uppslaget Alien.