Mirakel
Enligt Wikipedia (vägen sanningen och ljuset (sagt som ett skämt då jag vet att allt som står där kanske inte har något vetenskapligt belägg)) så är ett MIRAKEL "en oväntad och uppseendeväckande händelse, ofta betraktad som övernaturlig eller ett gudomligt ingripande."
Har du upplevt något du skulle kategorisera som mirakel?
Jag puffar lite för denna tråden med tanke på diskussionen om Bön och healande i en annan tråd. Har du något mirakel att dela med dig utav? Mirakel för mig är iof inget underligt utan enbart Guds ingripande men ibland kan man ju bli förvånad trots det.
Min man blev av med sin migrän för kanske tio år sedan. På den tiden var han inte troende. En vän till honom som är missionare hade tagit med honom på ett tältmöte med en besökande pastor från USA. Min man hade vid den tiden lidit av migrän sedan han var 5 år, det var anfall varje vecka. Vid detta tillfälle skulle hans vän iaf visa för min man att Gud visst finns och att healande fungerar, men min man följde med på mötet bara för att efteråt få säga - HA HA jag visste att det inte fungerar. 😛
De sitter en bit bak i tältet, bakom en pelare och en stund in på mötet märker min man (som ha super ont) att pastorn tittar på just honom och utbrister - Migraine be healed! Och i just en stunden försvann hans huvudvärk! Sedan dess har han inte haft migrän. 😃
Behöver jag säga att han kom till tro efter detta? 😉
Hela livet är ju ett mirakel på sitt sätt! Så förstår man att allt sedan begynnelsen är skapat på så sätt att allt alltid finner sin plats om man vara följer flödet av kärlek. Och då är alla mirakel plötsligt självklarheter.
I mina ungdomsår så var vi ett gäng som var och campade i fjällen. Naturligvis så följde det med att ta ett dopp i en fjällsjö. Med påföljd att jag drog på mig en rejäl förkylning med feber som följd.
Minns att jag bad till Gud om att bli frisk och strax efteråt kände jag hur allt släppte och kunde stiga upp.
Det var ett mirakel,fast jag inte kunde tro att det var sant efteråt.
På den tiden var jag inte troende på något sätt.har tänkt på denna händelse efteråt,fast det är åtskilliga år sedan.
Gud griper in när man minst anar det och när behovet finns.🙂