Be-Tro - och du kommer att få
"Amen säger jag er: Om någon säger till detta berg: Lyft dig och kasta dig i havet, och inte tvivlar i sitt hjärta utan tror att det han säger skall ske, då skall det ske. Därför säger jag er: Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert. Och när ni står och ber, så förlåt om ni har något emot någon. Då skall också er himmelske Fader förlåta er era överträdelser." (Markus 11:23-25 )
Tvivla inte utan vila lugnt i att Gud är kärlek, allt är gott. Se det goda i livet. Be och du kommer att få. Förlita dig på att hela skapelsen vill dig väl. Det du ger är vad du får. Ge kärlek och du kommer att få mångfalt tillbaka. Inget är för stort, inget är för litet. Allt du ber som står i samklang med ditt högsta bästa, allt kommer du att få, när tid är.
Attraktionslagen finns i Bibeln.:) Be och dig ska vara givet. :) (var det så?)
I allra högsta grad finns Attraktionslagen i Bibeln.
"Därför säger jag er: Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Finns det någon far ibland er som ger sin son en orm när han ber om en fisk eller ger honom en skorpion när han ber om ett ägg? Om nu redan ni, som är onda, förstår att ge era barn goda gåvor, skall då inte fadern i himlen ge helig ande åt dem som ber honom?” (Lukas 1:9-13)
😃
Underbart. :)
7Den som tillrättavisar en hädare blir skymfad, den som klandrar en syndare möter hån. 8Klandra inte hädaren, då hatar han dig - klandra den vise, då älskar han dig.
9Ge åt den vise, så blir han ännu visare, undervisa den rättfärdige, så blir han klokare. 10Att frukta Herren är början till vishet, att känna den Helige är insikt. 11Genom mig når du hög ålder och får ett långt liv. 12Är du vis blir din vishet dig till nytta, hädar du går det ut över dig själv. - Ordspråksboken 9
Var det en röd tråd mellan det första och det andra citatet så ser iaf inte jag den…
#5 - Nej det var inte tanken, #2 var en kommentar till #1. 😎
Ahaa Ursäkta min otydlighet 🙂
Jag såg kopplingen mellan #1 och #2. Det var #4 som fick mig att undra.
Detta eftersom jag såg ingen koppling mellan den och frågan om attraktionslagen eller Lukas 1:9 - 13.
Men det kanske bara är jag är dåligt påläst.
Aha! Den vet jag verkligen inte!
Name it. Don`t blame it.❤️
Tänker på detta med att tillit inte är alldeles självklart eller enkelt🤔. För att vi har förmågan att fastna i hjärnans alla virvlande inlärda konstlade gångar, som ställer till det för oss. ( I alla fall har det gjort så för mig.)
Antar att vår rädsla att missa eller inte är värdiga att ta emot, skapar negativa vibbar i bönen, som istället kanske ger oss mer kamp och strävan, eftersom vi tror att vi behöver skapa allt själva,,,😓.
Känner nu i skrivande stund att jag har svårt att formulera mig på ett begripligt sätt men hoppas det förstås i alla fall😛
När jag ber så blir det korta ord i bönen. orden tar lixom adrupt slut, en känsla av att jag redan har bett innan orden tar form.
Ord av tacksamhet brukar komma inför mina läppar när jag ber, gång på gång.
Det man inte kan förstå idag är öppet för morgondagen.
Man får ge sig till Tålamods.
Som du rore skriver Livet levs i Nuet. I varje andetag.❤️
Jag är som dig Alder, jag ber främst i tacksamhet. Det faller sig mest naturligt. Jag tackar för sådant som är och sådant som kommer att bli. ❤️