Tro iFokus

Tro

Etikett: allmänt
Läst 786 ggr
[Kathja]1
0

Kärleken är allt som spelar någon roll

Allt Gud bryr sig om är att vi lever i kärlek, kärlek till henom och kärlek till oss själva och våra medmänniskor. ❤️

"Ett nytt bud ger jag er: att ni skall äls­ka varand­ra. Så som jag har äls­kat er skall också ni äls­ka varand­ra. Al­la skall förstå att ni är mi­na lärjung­ar om ni vi­sar varand­ra kärlek.” (Joh 13:34-35)

När vi är i kärlek till att som är ler Gud, du är i ditt flöde och du skapar det du är ämnad att göra  - mer kärlek. Jesus predikade kärlekens budskap, han förtydligade vad det är vi behöver tänka på han sa även "jag är vägen och ljuset, genom mig kommer ni att möta Gud" -  med andra ord, lev som Jesus, i kärlek och skapa en relation med Gud, hitta din gudomlighet. Lev i kärlek.

"Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret" (Konfucius 555f.kr-479 f.kr) 

När du tänder ditt ljus, med andra ord när du är kärlek så fyller du inte bara dig själv och ditt liv med det som är gott, som får dig att må bra, du gör även det samma för andra du möter. Och det du ger är vad du får tillbaka.

Så älska dig själv, älska andra och älska Gud -  ty ni är alla skapelsen. ❤️

Jane-Lyzell
0

"Bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret" (Konfucius 555f.kr-479 f.kr) 

detta lånar jag av dig för att dela vidare med andra 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Kathja]1
0

Gör du så, det är talande i allra högsta grad tycker jag. ♡

Jane-Lyzell
0

2 Tack , Ja verkligen 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"