Min lilla berättelse
Jag vill gärna vara anonym nu i början… jag bryr mig för mycket vad andra skulle anse om mig och min väg i livet.
Jag tror på Gud i någon slags form, har alltid intresserat mig och gillat religion för det är så mycket mer än vad det framstår som. Inte bara haft det som intresse utan fördjupat mig i det. Men har inte vågat ''komma ut'' med min tro.
Jag konfirmerade mig, var nog den enda som verkligen hade det djupa intresset till att lära mig och förstå det hela. Jag älskade den tiden och prästen gillade mig mer än någon annan.. när han skulle ge mig min Bibel och diplom så började han skratta och kunde inte sluta, samma hos mig.. vi stod där och skrattade med tårar i ögonen och till slut brast hela kyrkan ut i skratt fast dom inte visste anledningen. Prästen såg väl mitt djupa intresse i kyrkan och Gud. Det var en härlig tid jag minns med värme.
Jag har givit böner till Gud många gånger och fått beskåda hur dom blivit sanna.
Visst tror jag på Gud, men vågar inte erkänna för andra för jag vet att vissa skulle döma mig och ha sina åsikter.
Jag ville skriva av mig bara.. är lite feg av mig vad andra skulle tycka…. det är trots allt härligt att vara på denna sida och läsa om allt, jag känner mig hemma i ''denna värld''. Jag är mer hel, komplett och mår väldigt bra. Inte lika tom och dyster som jag var innan jag kom underfund med att jag är troende.
Välkommen hit! ❤️
Det är för dig jag har skapat denna sidan. 🤗 Jag är djupt tacksam över att du delar med dig, och du är långt ifrån ensam i detta ska du veta.
Jag och min man är båda öppna för olika vinklar kring tro, vilket gör att vi gärna hamnar i olika sammanhang då det diskuteras. Vi hade tex under två års tid två Vitten (Jehovas Vittnen) som kom en gång i veckan och nu så möter vi andra i en Alpha grupp som kyrkan håller. Nu till saken…
I en Alpha gruppen är det vi och ett flertal pensionärer och du ska tro att flera av dem har närt en tro på Gud som de ännu inte vågar komma ut med, trots att de nu är runt 70 år. Så som sagt, du är inte ensam om att känna denna oro!
Men jag tror att allt har sin tid, och det viktiga, det som ger en trygghet just som du säger är att hitta sin väg till Gud och sin tro, att skapa en relation med hen. Sedan kan det vara skönt att bolla med andra för att bli tryggare i den och en dag kommer du att känna att din relation med Gud är viktigare än vad andra kommer att tycka och tro. Och då kommer du att upptäcka att många av de i din närhet har gått runt och trott utan av våga komma ut. Det är i alla fall vad jag har erfarit.
#1 Jag vart så glad när denna sajt startade :) Precis vad jag behövde!
Tack för peppande ord!
Vad roligt att höra! Starta gärna fler trådar om du har något du vill diskutera eller om du har något som du funderar över. ❤️
Nu blev jag varm och glad i hjärtat ❤️❤️
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Jag har märkt att folk som är troende är mer kärleksfulla än andra. Det är mer värme hos de troende än hos de icke-troende. Majoriteten så att säga. Det gör mig glad och varm!
Under 2013 kom jag underfund med att jag var på god väg att bli troende :) Tar säkert nåt år till innan jag accepterar min nya väg i livet.
TS ❤️Vad underbart att du hittade hit🌊
Härinne kan du ju vara totalt öppen med tankar och funderingar.
Jag är ju som Otroulig Universum, kärleken ,källan och alltet, det är vad jag känner är rätt för mig 🌊 MEN vi vet ju alla att vi pratar om samma sak🌈 Vi behöver bara använda olika ord , olika sätt att närma oss själva, för det är ju när man är i kontakt med sig själv som man fylls av kärlek, som sprids till omgivningen🌈
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
#5 Allt har sin tid, det där är det ingen brådska med. 😉 Och jag tror nog att många troende är kärleksfulla, Jesus budskap är ju just kärlek - men jag tror också att det finns många som inte är speciellt kärleksfulla av sig. Men som Shia säger, här inne kan u vara dig själv och kanske får du några puzzelbitar som passar in i just din tro på Gud. ❤️
Tack, vad fina ni är! 🌺
tack för du delar med dig - tror många känner som du Anonym- i en tuff värld som dundrar på- jag håller tummarna du snart vågar tro öppet - det behövs🌺
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Visst är det så Jane! Det har under en tid nu varit fritt från Andlighet och kontakt med Gud och jag tror att det är det vi kan se ute i världen, en rotlöshet och en rastlöshet som visar oss att vi har tappat bort kontakten med Gud och därmed vårt eget högre jag, vår Gudomlighet. Det vi egentligen är. ❤️