Tro iFokus

Tro

Etikettandliga-artiklar-religionstexter
Läst 641 ggr
[Kathja]1
0

Citat - Bibeln

"Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Gud sin Son till världen för att döma världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom." 
(Joh. 3:16)

Tänkvärt citat som ofta används för att visa att Gud älskar oss, men som även visar oss att Jesus är vägen till Gud. Vilket för mig innebär att om vi tar lärdom av Jesus, följer hans väg så kommer vi att finna Gud. Att om vi lever i kärlek till allt som är, precis som Jesus gjorde, om vi håller en dialog med Gud och lever i den fulla förvissningen om att Gud finns för oss i alla lägen som kommer vi inte bara att möta Gud utan även komma till Himmelriket. 

Sedan kan vi diskutera vad Himmelriket kan vara… 😎

iMrtin
1

"The kingdom of God is not food or drink, but righteousness, peace and joy in the Holy Spirit." Romans 14:17

iMrtin
1

The Spirit clearly says that in later times some will abandon the faith and follow deceiving spirits and things taught by demons - 1 Timothy 4

[Kathja]1
0

Tack för citaten iMrtin - skriv gärna en liten kommentar till citatet kring hur du tolkar dem. ♡

iMrtin
1

Det första citatet gillar jag för då kan man känna sig som hemma vart man än är. Det andra är aktuellt här på iFokus men anledningen håller jag för mig själv en stund.

[Alder]
0

Vad himmelriket är och hur det skall tolkas,så finns likheter med Guds rike. i Mark 1:15 står det tiden är inne,Guds rike är nära. och i Matt 4:17 Gör bättring,ty himmelriket är nära.

Om ska man tolka att bägge orden betyder samma sak…