Tro iFokus

Tro

Etikettallmänt
Läst 741 ggr
[Kathja]1
3

Kärlekens väg

Jag är sanningen vägen och livet och jag säger dig att himmelriket är här på jorden, sa Jesus. 

Ser du det inte är det för att du inte tror på det och det du inte tror på kan du inte manifestera. Allt som finns är kärlek ~ finns det något i livet som skulle kunna bli bättre så blir det bättre av just kärlek. 

Ondska existerar inte, det är bara brist på kärlek. Meningen med livet är att leva i kärlek till dig själv och andra. Det är allt. Se kärleken i livet. Se allt det underbara i livet och du kommer att hitta till himmelriket ~ här och nu. Alla kan. Du kan. Jag kan. Våga bara tro. Allt som finns är kärlek. 

Gud skapade ljuset och han såg att det var gott ~ mörker finns inte. Vägen till himmelen är kärlek. Vägen till allt som är gott är kärlek.

[rore]
4

För några år sedan så funderade jag mycket över Gud och allt det "onda" som tycktes ha så stort inflytande på mitt liv. Jag vaknade en tidig morgon med en inre uppmaning att gå till kyrkan.

Jag ryggade för denna uppmaning och förstod inte varifrån den tanken kom. Den var inte jag.

Det var en tidig vårdags morgon med strålande solsken och snösmältning som rann ner för stuprören.

Känslan ville inte försvinna. Den drog inuti mig och jag kände mig förvirrad och tagen på en och samma gång. Tänkte att jag kan ju alltid ta en promenad. Det är ju så fint ute!

De två första raderna i texten nedan hade jag skrivit ner kvällen innan. Men kom inte längre än så då,,,

Mina fötter tog mig till kyrkan där jag satt en lång stund. Innan resten av texten kom till:

Ser du mig?

Vet Du vem Jag Är?

Har lyssnat inåt har försökt att tyda ut svaren. Mitt inre har varit en labyrint.

Så många delar av ett trasigt och vilset jag, som bildat sin egen tanke kropp.

Ett väsen i mig själv, som skapats av sagda tankar genom andra. Men även av mig själv.

Mmm, jag kan se dig NU och framför allt så kan jag känna separationen från dig.

Först NU kan jag kliva in i mitt sanna varande och jag känner mig så innerligt omhuldad och tacksam.

Tanke formen lösgör sig ur skuggorna i mitt inre. Två sidor av samma mynt.

Har ställt mig frågan många gånger. Vem Är Gud? Finns Gud?

Meditationen svarade mig så här:

Varje enskild människa. Är sin egen värld, sitt egna inre Universum.

I varje enskild individ lyser ljusets låga.

I en del lyser den svagt

I andra lyser den starkare.

Där finns en längtan över att få komma hem.

Denna ljusets låga Är för mig gnistan av Gud!

Och jag finner den ingen annan stans Än i mitt egna Universum.

Jag kan bli varsamt ledd av yttre omständigheter eller av andra människor.

Men klivet in i Tron på en kraft större än mig själv. Det måste jag ta själv. För att få kontakt,,,, och för att finna sinnesro.

På jorden är Människorna

Vad Stjärnorna är i Universum.

Stoff från alltet. Stoff från Gud.

Evigheten - Oändligheten I allt som någonsin har varit.

I allt som ÄR!

SHIAWASE
0

Rore❤️

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
0

Så vackert rore! Precis så ser jag det me, Gud är i dig, i mig, i allt  - ibland känner vi av det med väldigt kraft, andra gånger inte alls. Att inse att Gud är i allt, är att inse att vi är Gudomliga. Vi är Gud, inte hela Guds härlighet i ett, men vi är Gud. Och som Gudomliga besitter vi en otrolig kraft som allt för få inser och ännu färre utnyttjar.

Otroulig
0

Rore, återigen ❤️ dina ord är som balsam.

"Ondska existerar inte, det är bara brist på kärlek. " Jajamensan!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2

#1 Rore darling, vill inte tjata men #närkommerdindiktamlingjagvillhaaa# 🤗❤️

Jag dras ofta till kyrkor, eller tempel,kloster etc utomlands…upplever en magi i bönens kraft, oavsett religion.

Läste i nån bok om energier, att förr byggdes ju alltid böneplatser "på helig mark"  - MEN att även nyare böneplatser BLIR till helig mark pga den stora mängd böner som sänds ut ifrån en och samma plats✨

Kan känna det även på kyrkogårdar, en vilande vakande energi över oss…att vi är omhändertagna av nåt större. Som om där Bön ofta bes öppnas en port uppåt…

[Kathja]1
1

Det låter ju helt logiskt med tanke på att allt är energi och samlar man tillräckligt mycket av samma sort så blir det ju påtagligt för alla som kommer dit. Det ligger väl något i det gamla (?) tänket att Gud finns i kyrkan tänker jag. Känslan är att det finns mer av Gud där, fast egentligen är det mest en massa samlad mänsklig-energi. ❤️

[rore]
0

# 5

Om det blir så att jag lyckas få till en någon gång Szirius, så lovar jag att tala om det. ❤️

Jane-Lyzell
0

1 så fint 🌺 Ts med🙂

Hmm . kyrkor är fina , men om Gud skulle vara mera där en här - nä det tror jag inte- Gud är överallt iminsta sak.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Otroulig
0

Läser din dikt igen Rore och ryser ❤️ "På jorden är Människorna Vad Stjärnorna är i Universum. Stoff från alltet. Stoff från Gud." ❤️❤️❤️ Så vill jag stråla, som en stjärna:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
1

Otroulig! Du strålar ✨

retep
3

Väljer att skriva i tråden här eftersom jag minns hur Kärleken blev…och fortfarande är vägen. Jag var 14 och hade börjat röka hash…stal pengar ur mors börs och ljög så att jag blev blå. Det var en oro och ett sökande där…och jag pratade med Jesus och frågade Gud, om Helhet, om Livet, om Kärleken. Minns att det var Kärleken som svarade mig…för den var redan där! Det var också vad Jesus sa att han var…och, att det var det som var budskapet! I den Kärleken började jag minnas och se vad och vem jag ville vara. Kunde förnimma och se att det i allt detta, i livet jag levde…att det i min upplevelse av Jesus, Kärleken och Gud fans något…i ron och stillheten fans något som var…att bara Vara. Minns att jag undrade vad det var…jag kunde förnimma?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

retep
0

[Kathja]1
0

Vilken underbar berättelse Peter! Just det att inse att kärleken, allt vi behöver redan är här. Det gäller bara att öppna upp för livet själv och känna det. ♡

retep
0

Kathja Var det min berättelse du tänkte på eller den i #12 …eller kanske båda? Här fortsätter nu min…och några år av sökande gick och jag fortsatte att röka hash, ljuga och hitta på dumheter. Inte elakheter eller våldsamheter och så eftersom Kärleken fanns där, bakom…tilliten och en grundtrygghet likaså. Kärleken, omsorgen och mina föräldrars förståelse och goda vilja. Så…en dag fick jag veta…att, någon skulle komma till stan och lära ut att meditera…ett informationsföredrag…en egen tid med TM läraren och initieringen…min första meditation! En djupdykning in i stillhetens expanderande värld, bortom…allt jag varit med om…förnimmelsen jag haft…här var den tydlig, självklar, naturlig, enkel…här var mitt sökande slut! Det här var, Är Oceanen inom, det här är Källan…här bor Kärleken , här sker mötet med Gud…i Guds och Kärlekens och visdomens boning. Och det är bara början! …

[Kathja]1
1

Det var din egna berättelse jag syftade på. 🙂

Det är alltid härligt att höra om människors väg till att finna Gud (eller Kärlek, eller vad man nu vill kalla det 😎). Det finns lika många vägar som det finns människor tänker jag, och trots det finns det så många som försöker att hitta sin väg genom att följa någon annan. Men det finns ju en trygghet i att följa någon annans spår och hoppas på att en vägen även ska vara min väg. Och ibland blir det bra, andra gånger något annat.

retep
0

Kära Kathja Jag tror mig veta vad du tänker och menar om detta med vägen…och att följa sin egen väg…eller som du säger nu…att det kan var tryggt att följa någon annans väg. Man kan egentligen bara följa sin egen väg! Alla vägar man följer, alla intryck tips och råd man får på vägen, all kunskap man tar till sig och gör till sin…den blir alltid och kan bara bli sin egen väg! Kunskap är strukturerad i Medvetandet! Allt som vi möter på vår väg är redan strukturerat och i sin fröform inom, i livets källa! När fröet spricker och svaren ur livets källa stiger upp i våra känslor tankar och handlingar, då är de redan och har alltid varit din väg…min väg…Vägen! När jag säger att mitt sökande var slut efter att jag blivit initierad i TM, så menar jag med det, att jag insåg att alla vägar i grunden är en och den samma och att den oavsett vilka olika vägar jag kan gå och prova i det yttre livet, i vardagen, att de alla utgår från just denna livets väg. Den väg varpå Gud Är och går…fram…i Kärlek.

[Kathja]1
0

Det är bra att du förstår vad jag menar! 🤪För visst går vi alltid vår egen väg, och visst går vi alltid på den "rätta" vägen   -  men det är inte alltid vi hittar till Kärleken/Gud under detta livet. Men samtidigt så spelar det ingen roll. För målet är inte att nå fram till en slutstation, målet är vägen själv  - att uppleva livets alla aspekter! ❤️

retep
0

…Där förstod du mig visst inte riktigt Kathja. …eller så gjorde du det, i alla fall den ena delen av det…den som handlar om, som du säger" målet är vägen själv - att uppleva livets alla aspekter" Det är också vad jag menar! Men det jag ville peka på är den andra aspekten och att vi faktiskt alla har möjlighet att hitta "till Kärleken/Gud under detta livet." Kärleken och Gud är alltid närvarande och tillgänglig för oss…Källan finns alltid där…inom att dyka i och erfara. Att vi inte…eller kanske inte hittar till, eller når till Kärleken och Gud i det här livet…det är en annan sak. Det handlar om att minnas och och införliva Källans alla egenskaper och kvaliteter i vårt yttre individuella, personliga liv. - Alla vägar bär till Rom, men det är ofrånkomligt att det är Vägen…d.v.s Källan…som bär till Rom…och väl där, visar det sig att alla vägar bär ut ur Rom. Och att det inte var, är någon slutstation

[Kathja]1
0

Du talar om att vi kan göra det, men jag talar om ifall vi gör det. Så samma sak, fast lite olika delar bara. 😉

retep
0

…ifall vi gör vaddå? Får en känsla av att vi pratar förbi varandra…eller att du tror att jag pratar om…och vill undvika det? Jag pratar inte om…, utan vill bara visa på något du redan har…men som du (kanske) inte Vet, att du har?!

[Kathja]1
0

Nu blev det väldigt krångligt och jag fattar inte varför. Du talar om att Gud och kärleken alltid finns närvarande  -  alltså att vi alla alltid kan vara med Gud/Kärlek. Och jag kommenterade bara att så är fallet men att alla trots detta inte "hittar dit". 

Vad du tror att jag vill undvika det vet jag inte. Fattar inte riktigt vad alla dina "…" betyder. 🤔

retep
0

Kathja Tänker att jag kanske skall lämna detta…men tänker också att om du vill så fortsätter jag. Skall inte säga att du vill undvika det…men vet med mig att jag pratar mycket om…TM och att det kanske fått för mycket fokus och hämmar vår dialog? Tar det engångtill och går rakt på Att inte alla "hittar dit" beror på att de inte har någon metod och teknik för att göra det. Göra det regelbundet och på så sätt att de blir förtrogna med att det är Källan de varit i, att det faktiskt är ett annat medvetandetillstånd. Att vi lever våra liv med vårt vakna, vardagsmedvetande, med en vetskap om att vi också varje dygn är i ett tillstånd av sömn och ytterligare ett i dröm. Kan vara att vi inte tänker på det, eller vet att det är tre olika medvetandetillstånd. Och då än mindre vet om och är medvetna om att det bortom dessa tre är ett fjärde grundläggande medvetandetillstånd. Att det faktiskt existerar ett Transcendentalt Medvetande! Att vi utan vetskap och erfarenhet av Detta Rena Medvetande inte heller vet att det Är…Källan och Vad… Källan rymmer. Att dina och mina och alla våras erfarenheter och upplevelser av Kärleken av Gud, av Livet och allt däri…kommer ur Källan och tar form i vårt personliga (vårt Ego), vår intuition, våra känslor, tankar och handlingar. Vet du med dig Kathja att du transcenderat…ar och har varit i Källan, i detta Rena Medvetandetillstånd…att du erfarit det och att dina upplevelser av Kärleken, av Gud har sitt säte, sitt ursprung här, i den totala stillheten utan känslor och tankar…men med full närvaro i ett tillstånd av rent Varande. Att du i den stillheten sedan igen får en känsla och tankar som bubblar upp och att du åter är aktiv, har aktivitet eller rörelse i ditt sinne och din kropp?

[Kathja]1
0

Söta Peter, självklart får du prata TM, det är ju din grej, även om det inte direkt tilltalar mig. Jag har varit i det du talar om, om än via andra vägar än dina. Men jag tror att även om alla självklart kan hitta dit, eller finna Gud, så kanske alla inte är redo ännu. Då hade de ju gjort det.

retep
0

Redo…? Saken är väl för den att de inte vet om att Källan existerar eller att det finns en enkel, spontan och naturlig teknik att ta sig dit, varje gång, varje dag!

[Kathja]1
0

Jag tror på att allt har sin tid, därav ordet "redo". Och jag tror absolut att det finns andra vägar dit än TM.

retep
0

Det vet jag också att det gör… Kom att tänka på vad jag sa till min son idag när han sa att han känner att han står och stampar…inte vet var, hur, när han skall komma vidare med sitt liv…var att bo, jobba, finna en tjej, bilda familj…Vet att det kommer, att allt har sin tid. Visst är det så sa jag, men det som behövs är att du tar steget och initierar det, så att det kan bli till. -ett ekollon vet redan hur att bli ett träd, allt du behöver göra är att vattna det. Gör du det inne ligger det kvar på marken utan att gro! Visst man kan ju alltid vänta på nästa regn…

retep
0

…precis som du vet att du sätter LoA i rörelse och får attraktionen att manifesteras genom att du initierar med din finaste känsla.

[Kathja]1
0

Att allt har sin tid innebär för mig att det som jag ska göra i morgon inte ska bli gjort idag. Att jag ska vänta på att jag känner att det är NU som är nu. Så har sin tid, skörda har sin tid. 🌊

retep
0

Kathja! Jag upplever att jag inte har något problem med att förstå dig! Undrar…upplever du att du förstår mig…och kanske än mer…vem jag är…med det jag vill förmedla?

[Kathja]1
0

Det är ju bra! Jag tror allt att jag har hygglig koll på dig med, är ju mitt jobb att läsa av människor för att förstå och om möjligt ligga steget före. 😎Även om det såklart kan bli lite galet i ett forum som detta. 🤪

Mandra
0

Fast å andra sidan säger ni ju (en del av er) att saker och ting ser olika ut ur olika synvinklar (som t ex i samtalet om hur Gud är inne på LOA). Och det håller jag med om.

Men det tycks aldrig gälla Gud och Kärleken. Han/hon/den/det är alltid det högsta? Har ni aldrig tänkt på att det kanske bara ser ut så just nu - utifrån den "plats" ni är på nu? 😉

Sen till det här att det inte finns något "mörker" (ogillar ordet, men använder det ändå nu - föredrar skadligt)? Det finns ett uttryck som heter:

"Som ovan, så nedan." Det tolkas ofta som att däruppe är det ljust och fint och vi kan få det likadant här nere. Men betyder det verkligen det? Tror jag inte.

Det betyder väl snarare att uppe och nere är en spegel av varandra.

Då kan man lika gärna säga: "Som nedan, så ovan" och det skulle vara lika sant. Och det är det också!!!

Alla vet ju hur det ser ut "här nere", eller hur. Och ser det likadant ut "där ovan" så finns där massvis med  skadligt (mörker). Och det är precis vad det gör också!!

I en guldålder finns bara "ljus" uppe och nere - i en "mörkerperiod" finns mörker både uppe och nere. Vi lever just nu i en ganska mörk period i utvecklingen (mkt långt ifrån en guldålder) vilket medför att det finns massor med "mörker" både ovan och nedan.

[Kathja]1
0

Intressanta tankar Mandra - men som jag ser det är Gud/Kärlek grunden i allt som är. Och då blir mörker/ondska/ledsamhet och liknande enbart enbrist av allt som är. Precis som att mörker inte är något i sig själv utan enbart en brist på ljus. Tänd lampan och mörkret är borta. Var kärlek, se Gud i allt som är, och "ondska" (eller vad vi nu ska kalla det) finns inte mer. 

Skulle det vara som så att mörker/ondska var något i sig själv så hade det varit något helt annat. Så ser jag på det. 😃

Mandra
0

#32 av Kathja 

Jag har haft otal med klienter som trott på detta som du säger nu. Trots det blir de inte av med "mörkret" utan vänder sig till mig för att få hjälp.

Dom är väldigt fundersamma över att det t ex inte hjälper att be till Gud, eftersom det står i bibeln att det ska göra det. Jag kan inte svara på det, men däremot vet även jag att det inte hjälper. 😉

Mörker och ondska ÄR något i sig själv - vet jag - som har jobbat med det i över 20 år och det är också min största inriktning inom det shamanska (det jag jobbar med mest och också är bäst på).

Tyvärr är det väldigt få new-agare/healers mm som tar det här på allvar - till förfång för dem som drabbas. De har väldigt svårt att hitta någon hjälp. Himla trist är det för de här krafterna är hur verkliga och hur påtagliga som helst. 😕

Jag kallar det varken för mörker eller ondska - utan för skadliga energier/väsen.

retep
0

Som jag ser det så får det vara hur verkligt som helst…med mörker, ondska eller skadliga energier/väsen! Det är våra egna vibrerande föreställningar! Kollektiva nerärvda skapade skadliga energiminnen som alla bara existerar utanför Källan! Gud och Kärlek är oförstörbar och existerar först och evigt i sin rena existens i Källan! Utanför Källan kan, som sagt Gud och Kärleken ta alla förmer och skapa alla föreställningar, när den rena grundtonen OM/AUM vibrerar ut och möter vår personliga vibration och dess medföljande föreställning Som kan vara vibrationen/frekvensen skadligt energiväsen och mörker…eller den högsta rena vibrationen/frekvensen, gränslös salighet, Kärlek, Gud

Mandra
0

#34 av retep 

Som jag ser det så får det vara hur verkligt som helst…med mörker, ondska eller skadliga energier/väsen!  Det är våra egna vibrerande föreställningar!

Kollektiva nerärvda skapade skadliga energiminnen som alla bara existerar utanför Källan!

Ok, låt mig då fråga; Är du också bara en vibrerande föreställning? Är du bara ett nedärvt skadligt energiminne som bara existerar utanför Källan? Eller är du verklig tycker du?

[Kathja]1
0

# 33 Självklart är "ondska" verkligt! Allt vi upplever är verkligt. Men det är ingen sanning och det är inte något statiskt, utanför oss som vi inte kan styra. Det är en stor skillnad enligt mig. Just som Peter skriver.

Och att dina klienter inte har blivit hjälpta av att tro handlar med största sannolikhet om att de  diverse blockeringar, vilka du väl städar upp i med dina metoder? Om du tex inte har ett fritt flöde då det kommer till att ta emot så kommer inte hjälpen att nå fram  - hur mycket man än ber och tror. 

Det står en massa annat i Bibeln än "be så ska du få"  - det står även att du ska be med ett rent hjärta  - m.a.o med ett fritt flöde. Det står även att du ska söka Gud inom dig, m.a.o du ska hitta ditt högre jag och låta det vägleda dig. Och en massa annat som vi också behöver ta i beaktning. Det är ju även som så att Gud hjälper på en mängd olika sätt och väldigt ofta via människor. Så om en klient till dig har bett till Gud om att bli hjälpt med sina "demoner" och sedan hittar personen till dig så har denne blivit bönhörd!

retep
0

Ja mitt fysiska och personliga, Peter, det är en vibrerande föreställning, en illusion.Väl så verklig här när jag ser den utifrån, men inte när jag väljer att se den ur Själens perspektiv. Det nedärvda skadliga energiminnet, stör mig inte så mycket mer och det kollektiva lever jag lättare med, utifrån kontakten med Källan som jag håller nära och besöker varje dag.

Mandra
0

#36 av Kathja 

ja du, man kan vända och vrida på saker och ting hur mkt som helst.

Nej, jag tar inte bort blockeringar på folk som är "hemsökta" - jag tar bort det dom hemsöks av…och det hjälper. Men jag vet när jag talar för döva öron, så jag lägger ner det här. 🙂

Mandra
1

#37 av retep 

Ja just ja, hade glömt. allting är en illusion. Skulle inte tycka om att vara en illusion. Shamaner ser inte på den fysiska världen som en illusion. Vi ser allting som verkligt (givetvis finns det också hjärnspöken), men jag menar överlag.

Om du kör en motorsåg genom armen - står du då och säger att det bara är en illusion, eller försöker du göra något åt det? Antagligen lyckas du med både ock. Men shamaner är mer praktiskt lagda och ser verkligheten som verklighet - det blir lixom mer praktiskt då.

F ö anser jag att det här illusionssnacket är skapat av de manliga religionerna för att förgöra det som är kvinnligt/feminint - Joden är feminin nämligen. vad är mer lämpligt än att kungöra att det fysiska bara är en illusion. Blä!