Insha'Allah
Insha'Allah är arabiska och betyder "om Gud vill" - eller lite friare översatt "vi får förtrösta på Gud" och det är en vanlig fras i arabländer.
Oftast används frasen om något man ska göra i framtiden - Jag ska åka till min moster i Sveg på lördag, Insha'Allah.
Med andra ord - jag åker till min moster i Sveg ifall allt går vägen, inget händer, eller jag har Gud på min sida - hur man nu väljer att se på saker som sker och livet i stort.
Skön fras, jag gillar den. Lite go with the flow 😃☀️ Har en vän online som bor i Gaza, han blev ganska förvånad när jag sa Inshallah i nån konversation, trodde inte jag kände till begreppet. Väldigt bra fras att dra till med när som helst, typ det blir som det blir!
Visst är de! Jag använder det gärna jag med. 🌊
För mig innebär denna fras att man utvecklat, flexibilitet och ödmjukhet. som i " go with the flow" naturligtvis!
Ska raskt börja använda den!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Härlig fras. Jag tycker att det innehåller tillit…. till att det som sker, det är det rätta. "Om det är menat" ungefär.
Visst gör den! Det är lite av "ske din vilja" över den, men på ett positivt sätt - det blir som det ska bli. 🌊
ooppss, det var det jag skulle säga till mig själv när verkstan bara fixat ett lyse i fredags, så jag får lov att lämna in den igen. Istället gick gnäll tanten igång. Hahaha.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Bättre lycka nästa gång. 😉Och vem vet vad ännu ett besök är kommer att föra med sig, allt sker av en anledning. 🌊