Min väg till Gud
Jag tror att det finns lika många sätt att "komma till tro" som det finns människor och min tanke med denna tråden är att vi kan dela med oss av vår resa fram tills nu. ❤️
Min väg till Gud började, som det säkert har gjort för många, i tidig tonår med tankar kring livet och meningen med allt. Under en period fick jag för mig att jag ville bli präst men insåg att jag inte trodde tillräckligt så det lade jag ner. Sedan har et visat sig att jag under ett tidigare liv inte var präst men nunna så att min själ har haft en nära relation till Gud redan innan är ju tydligt.
Jag valde att inte konfirmera mig då jag inte ville ljuga inför Gud, men lite i perioder så studsade jag i och ur detta med tro och allt eftersom åren gick hittade jag mitt förhållningssätt till Gud och jag trodde. Jag bad ibland och gick i kyrkan ibland - men väldigt sporadiskt.
Många turer senare så bestämde jag mig iaf för att börja läsa med en präst, och i dessa samtal fick jag bekräftat att det jag trodde på stod det skrivet om i Bibeln! Det gjorde att jag valde att konfirmera mig och bekänna min tro, då var jag strax över 30 år, och sedan började jag att ännu mer studera texter och i det arbetet kunde jag se att alla talade om samma sak! Det var bara det att kristna använder sina ord, en "new agare" sina och en attraktionslagare sina. I Koranen står det på ett sätt - och i Bibeln på ett annat. Men budskapet är det samma!
Den insikten fick mig att bli ännu mer intresserad - så pass så att när två från Jehovas Vittne ringde på dörren så inledde vi en bibelstudie med dem som varade i drygt två år, till de gav upp om oss.
Jag talar med Gud och Jesus dagligen och tror att Gud är i allt, att det inte finns något rätt eller fel utan bara våra individuella vägar och förhållningssätt. Jag tror att Gud är kärlek och att det är det som är meningen med våra liv - att uppleva oss själva ur alla aspekter som kärlek. Och utifrån det försöker jag att leva mitt liv.