Att växa som människa - meningen med livet
Jag tror att meningen med livet är att vi ska växa som människor, hitta vårt högre jag, se kärleken i livet och vilja vara våra bästa jag. Ett jag som lever i samklang med allt som är. Vad tror du?
Vi växer genom möten med andra. Det är då vi får in nya tankar i huvudet och de nya tankarna skapar nya tankebanor som förhoppningsvis får oss att växa. Men det är inte bara samtal med andra människor som oss att växa. Även samtal med naturen, men djur och med Gud bidrar till att vi växer och utvecklas.
Livet går ut på att hitta nya vägar både inom och utom sig själv. Att expandera är också att hitta till helheten, tillbaka till det som är i Alltet. Denna inneboende längtan efter att bli "hel" tror jag att vi alla har inom oss. Vi känner att något saknas oss, men vet inte alltid vad det är.
Allt för ofta letar vi efter detta "nått" i vårt yttre. Vi kommer att bli "hela" när vi hittar rätt parter, eller rätt jobb, har rätt vikt, eller… När allt egentligen handlar om att vi inte blir hela förrän vi stannar upp och hittar oss själva i allt som är.