Amma
Comment: "AMMA, I have given up many things for the sake of God, but I can't find peace." AMMA: "All of us talk about the sacrifices we have made. But what do we really have that we can give up? What do we have that is our own? What we consider ours today will not be ours tomorrow. Everything belongs to God. Only through His grace are we able to enjoy things. If there is anything that is our own, it is our likes and dislikes; these are what we need to renounce."
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Är inte det hon som trodde sig ha buddhas,muhammeds och jesus ande i sin kropp?
Undrar hur man får för sig såna grejjer..
Kanske det…?! Undrar hur du har fått för dig, vad hon menar med det hon säger och vad du tror att det betyder?
jag menar att hon var besatt av en demon. är det hon jag tänker på så såg hon sig som en gudomlighet och folk skulle dyrka henne. Varför är helt enkelt att för att demonen fått henne att tro det. Det de har gemensamt är att de inte tror på Guds enfödde människoson som allt är skapat för och genom, Jesus kristus.
Egentligen ska man tycka synd om henne men hon är väl död nu så då sover hon sött.
En demon är en föreställning skapad av människan!
Det finns inte bara en Guds människoson!
Amma är i sanning en Kärlekens budbärare och förmedlare , så som Jesus var och är det!
Så!…Nej hon är inte död!
Ingen kan mäta sig med Jesus men Satan själv vill gärna sätta sig på hans tron.
Du tillhör väl dem som tror att allt kan vara en illusion skapad av människan.
Folk tror, och verkar som hon påstår, att hon är en reinkarnation av Herren själv. Stollerikärring och antikrist's ande är vad det är.
Svenne123 ! Du borde veta bättre än att fördöma och döma om sådant du inte vet! Var har du fått sådan information från, att bygga dessa föreställningar?! Det är självklart inte alls en fråga om att mäta sig med Jesus ! Som sagt så är satan vår egen skapelse och finns bara till i vår egen föreställning! Människan har i alla tider försökt, men ingen och inte heller någon satan kan någonsin sätta sig på Jesus tron eller förringa honom på något sätt!
Då antar jag att du kan säga när människan skapadade Satan. Var det före eller efter första människan syndade är min andra fråga.
Demoner försöker sätta sig på Herrens plats och människor hjälper till. avgudar kallas det. Finns massor av dem i hinduismen. Och att se sig som en reinkarnation av Gud är nog en allvarlig synd ska du se.
Människor skapar i sin föreställning satan varje dag och människor skapar sin föreställning av Gud varje dag. Människor har alltid syndat. Som sagt, demoner finns inte och kan då inte heller sätta sig på Herrens plats. Din föreställning om avgudar är inget annat en en föreställning! Det är en okunnig uppfattning av vad de Hinduistiska gudarna representerar och symboliserar!
Först skrev du att Satan är en mänsklig konstruktion men nu finns det inte demoner.. Nej, människor har inte alltid syndat och det kan motbevisas med den enkla logiken att människor inte har funnits för alltid.
Att de hinduistiska gudarna inte symboliserar demoner, för den som tror på dem, är självklart. Jag tror på en Gud, skapare av allt. Jag menar att jag tror det är en Satan som får en att tro på avgudarna, hinduismen, du säger att du vet vad de symboliserar. Vad är det då om inte avgudar?
retep, är baklänges för Peter. Att läsa bibeln baklänges kanske är din hobby?
Här får du några bibelverser;
Förbön för syndare
_13Detta skriver jag till er som tror på Guds sons namn, för att ni skall veta att ni har evigt liv. 14Och vår frimodiga tro på Gud är denna: om vi ber honom om något efter hans vilja, så hör han oss. 15Och om vi vet att han hör oss vad vi än ber om, så vet vi också att vi får vad vi ber honom om. 16Om någon ser sin broder begå en synd som inte är en dödssynd skall han be, och han skall ge liv åt honom, åt dem som inte begår någon dödssynd. Det finns synd som leder till Döden. Det är inte sådan synd jag menar när jag säger att man skall be. 17Varje orätt är en synd, men det finns synd som inte är dödssynd.
Sammanfattning
18Vi vet att de som är födda av Gud inte syndar. Han som föddes av Gud bevarar dem och den Onde kan inte röra dem. 19Vi vet att vi är från Gud och att hela världen ligger i den Ondes våld. 20Vi vet också att Guds son har kommit och att han har gett oss förstånd så att vi kan känna den Sanne. Vi lever i den Sanne, i hans son Jesus Kristus. Han är den sanne guden och det eviga livet. 21Mina barn, var på er vakt mot avgudar. 1 Joh 4_
Om vi tänker oss att Gud är allsmäktig och överallt närvarande och som du säger, skapare av allt. Då uttrycker God också sig, i allt! De Hinduistiska gudarna, alla de olika religionernas gudar och olika namn på Gud. De är alla bara olika uttrycksätt för en och densamma, Gud! Det finns bara en Gud, allsmäktig och överallt närvarande i allt och alla gudar!
Bara för att han kan styra allt betyder inte att han gör det. Människor har som du säkert vet fri vilja och att det finns andra andemakter än den högste är lika självklart som det finns lägre stående, om det finns några andemakter förutom Gud allsmäktig att tala om.
Fast på ett sätt gör han väl det eftersom han är allvetande så visste han hur det skulle bli från början. Men det är också ett kvitto på att det kommer bli bättre.
Amen!
Svenne vad är det du vill ha sagt med bibelcitaten i #10? Eftersom vi uppfattar texter på väldigt olika sätt så det blir lätt missförstånd när man bara slänger ur sig citat utan att förklara tanken.
De var till peter och jag tror han redan fattat.
Trodde det var en allmän tråd och att andra skulle fatta också, annars kunde du ju skicka dem i ett PM stället. 😉
Personligen tycker jag att det är lite begränsande med människor som kommunicerar med tex Bibelcitat, då ett citat kan tolkas på så många olika sätt. Det är lite som att man gömmer sig bakom en text, istället för att säga vad man tycker. "Det är inte jag som säger detta, det står faktiskt i Bibeln" - men du har valt DIN tolkning och det är ju en du vill förmedla till oss. Hoppas att du fattar vad jag menar. 🤔
Nej Svenne123 jag har inte redan fattat…inte fattat så som du tror eller vill att jag skall fatta! Texten som du tar fram i #10 är enligt min uppfattning inte Guds ord utan okunniga människors ord och omskrivningar!
sök på google, reincarnation + namnet på din stollefigur så ser du själv
Varför kallar du henne "stolle" hon är garanterat mer övertyga i sin tro än vad du är. Och oavsett vad man tror så är ens tro ens sanning, så hur ska då någon annan komma och säga att man har fel? Alla äro saliga på sin tro. Och det viktiga är inte VAD man tror utan ATT man tror.
Då Gud är över allt i alla olika former, fler än vad vi kan föreställa oss, så kan det aldrig bli fel. Det kan bara bli närvaro av Gud eller inte, på ett medvetet plan självklart då Gud är närvarande i våra liv oavsett om vi är medvetna om det eller ej. 😎
#20! Det är en synd att du är så kritisk, hur du blockerar dig och helt missar målet! "Amma has often said that it is not her goal to convert people to Hinduism. Her religion, she says, is simply love. And she doesn’t claim to be a God—even though many of her followers think of her in that way." Men du hänger upp dig på att hon tillhör en annan kultur/religion, eller bara de att hon är kvinna. Att hon är allt för lik Jesus i sitt givande och förmedlande av Kärleksbudskapet!? Hänger upp dig på och motsätter dig att hundratusentals människor tar del av en god och verklig kärlekshandling! Så synd är det också, att du använder dig av en hängiven anhängares uttalande “I really do believe she is the reincarnation of God to help our world,” the 50-year-old said. “She has blessed my life. Everything she does is a miracle", som ett argument för att förringa och förkasta något som du inte vill acceptera eller kan förstå! Tänk om det är så, att du därigenom gör dig själv till den största stollen!
Den ena säger att det viktigaste är ATT man tror och den andre säger att jag syndar för att jag är kritisk emot stollerier. Jo tjena.
Jag tror att retep menade "synd" som i tråkigt, inte "synd" som i att synda. Det är alltid viktigt att se till kontexten då man läser en text. 😉
Du tror igen ser ja. ;)
Då skriver man inte "det är en synd".
Japp, jag tror en massa saker. Att tro innebär på inget sätt att man inte vet. ;)
#25! Ja jag menade det så som du uppfattade det! Synden är, som jag ser det ofta då man missar målet, på grund av rädslor, okunnighet, oförståelse! Ett resultat av att man är allt för dogmatisk och bunden till en snäv trosuppfattning! #23! Att du är känslig för kritik är uppenbart! Och visst det kan vara viktigt att tro, men säkert viktigare att det är grundat i en egen tro och uppfattning! Så din synd ligger inte i att du är kritisk mot stollerier, utan i att du är okunnig, bär på rädslor och förutfattade meningar. Sådant som ger näring åt det demoniska. Så tjena på dig själv och passa på vad det är du skapar!
Eller så struntar den ena i vad den andre skapar och konstaterar att alla väljer vi olika vägar att vandra. Ingen är mer rätt än någon annan. Och så fokuserar vi alla på att vara våra bästa mest kärleksfulla jag, helt utan att döma någon annan. 😎
Och stolliga är vi nog alla då och då, tänk så trist livet vore annars. 😉
Kathja! Du kan vara säker på att det jag skrev till svenne123 var och är kärleksfullt menat, även att det är kritiskt och menat att skaka om! När jag skriver okunnig, så menar jag enbart att det är i frågan om Amma, om vem hon är och om hennes gärning.
Det vet jag Peter. ❤️
#1 Jag har varit inne på tidigare liv, och vilka jag kan ha varit i tidigare liv. Så detta känner jag igen, men vet inte hur att ställa mig till dessa tankar som du beskriver. Kanske ska man inte fundera och föreställa sig för mycket? Första tanken kanske är trovärdigast.
Inte omöjligt att man varit någon, Jesus, Buddha, m.fl. om detta med tidigare liv stämmer….och som upplyst ser man oftast sanningen i känslan och tron. Det är min tro!
#0 Roligt att läsa och lyssna på dessa med mycket kunskap och kanske insikt. Undrar hur de får all publik.
Jesus var ju inte misslyckad om man ser på Kristendommens publik i alla fall 😉 Inte kan man ljuga om man ska få med sig många i alla fall. Publiken säger väl och reflekterar den som talar.
Hey there! I love the deep wisdom in this content, reminding us to let go of what truly holds us back—like our attachments. Speaking of letting go, let’s talk about something a bit lighter but oh-so-relatable: dog drooling! Picture this—a pup so happy, drooling with joy, living in the moment without a care. That’s the kind of pure, carefree vibe we can all channel when we release our “likes and dislikes” and embrace life’s flow. Keep shining, and let’s all drool over the simple joys like our furry friends! 🐶✨