Annons:
Etikettkanaliseringar-svenska
Läst 1327 ggr
[Hukanson]
4/25/19, 8:21 PM

Elddopet

Riddaren med det Gyllene Svärdet om Frigörelsen av Karmat och Ditt Högre Jags högsta uppdrag.

Jag är Riddaren med det Gyllene Svärdet och Jag stiger ner till Er från Skyarna med Mitt svärd lysande av Frigörelse. Jag kapar Själens band med Mitt svärd, upplöser det förflutnas sorger och smärta. Det som en gång var Din Sorg får nu omvandlas till Din Frid, upplöst i Ljuset av Mitt Gyllene Svärd. Bojorna sprängs av den glödande Heliga Elden. Den brinner i Dig och den är även Svärdets Ljus. Jag är den Eviga Eldens Väktare. Jag är upplösaren av Karmats bojor som håller Dig i förminskad form. Mitt Ljussvärd blixtrar över Himlen såsom åskblixtar, skär och förbränner med sin Gyllene Eld. De Tretusenåriga bojornas karma förbränns nu i glöden av Den Heliga Eviga Elden.

Det är storm i Himlasfärerna. Den Femte och den Sjunde Himlasfären byter plats med varandra. Detta för att föra Ljuset ännu närmare Jorden. I den Trettonde Himlasfären är det kröning av Jordens Nya Drottning. På Tronen sitter Den Gudomliga Kvinnliga Treenigheten med All Sin Kraft förenad. Det stormar även i Karmats rike, som håller Era kroppar i svartnande bojor. Tiden är nu inne för deras upplösning. Den Nya Drottningen skickar alla sina Riddare för att lösa upp det gamla som faller i glömska när det nya Ljusets sprids.

Håll Evigheten i Din Hand och Kärleken i Ditt Hjärta. Låt tankarna flyga fritt som fåglar och Dina egna vingar föra Dig högt högt upp i skyarna. Låt Dina fotspår så Agatfrön i Jorden där Du går. Rening och Jaspis är Lyckan som Du får. Låt Dig värmas av Den Eviga Elden, Den som håller allt vid Liv.

Låt Ditt namn tecknas i glödande skrift på Himlavalvet. Låt Din Ande rämna för att öppna Själen för Friheten. Be Mig förlösa Dig med det Gyllene Svärdet. Jag glöder itu Dina bojor så Själen får flyta fritt. Renad av den Eviga Elden, buren av Vattnet på Själens Hav, vederkvickt av Luftens virvlande Stormar och i Kärlek pånyttfödd i Jordens stjärnbeströdda mark. I samklang med Elementen förenas Du med Ditt Högre Jag i en Uppstigning av Medvetenhet utan dess like. Låt Dig föras med på färden. Många är Ni som får plats i min Vagn. Sjungande skanderar Ni ut Er Frihet när Vi spränger fram över Himlavalvets rymd. Det är nu dags att så nya frön i Moder Jord. Var för sig har Ni fått dem om natten och var för sig sår Ni dem en och en - men resultatet av Era grödor växer upp Tillsammans.

Tag Min Hand så går Vi mot Solen, det Eviga Ursprungets Liv. In igenom SolPorten till Riket där Alla Skrifterna finns. Stå mitt i Salen och låt den Bok sväva till Dig som talar om Ditt Högre Jags Liv och Uppdrag. Är Du här för det Du tror Du är, eller är det dags att förändras längs med vägen? Låt Den lysande Skriften leda Dig. Låt dess glödgade ord sjunka in i Ditt Hjärta och begrunda Din väg för Dig själv. Den Heliga Eviga Skriften leder Dig till ett Friare, Högre, Kärleksfullare Syfte med ännu större fullbordan än Du trodde var möjligt när Du valde att kliva ner till Jorden. Sjunk in i Ditt Hjärta och lyssna till skriftens ord så öppnas ännu en HjärtPort i Ditt Väsen. Fullbordan blir ett faktum och förlösningen gör Dig Ren. Ta ett djupt Andetag och lev Ditt Liv trogen Ditt Hjärta, Fri och Glädjefylld av Din Egen Kraft.

Nu öppnar Vi murarna till Jeriko. Vi träder in i det Gudomliga Tredje Riket av den Heliga Eviga Eldens Ljus. Nu lämnar vi det förflutnas karmiska bojor då de löses upp av Västanvindens Stormiga Virvlar.

Fred på Jorden, Kärlek i Dina Ögon, Trofasthet i Hjärtat och med Glädje i Din Röst – det är så Vi vill att Du sår fröna till Ditt Liv.

Uppstigningen sker nu med rasande fart. Håll inte emot – bara följ med och expandera i Ditt Med-Vet-Ande.

Mitt Gyllene Svärd är Dig Troget och Den Heliga Skriftens Glöd följer Historien. Nu vandrar Vi in i Samarkand.

Genom Guds Öga ser Jag Dig.

Riddaren med Det Gyllene Svärdet genom Orakel Sara

@orakelsara

Annons:
[Hukanson]
4/25/19, 8:30 PM
#1

Från och med denna Påskhelgen är himmelen aktiv med att förkunna officiellt en ny tid för kvinnorna som får ta sin fulla plats i samhällets och världen som döttrar till Jordens Nya Drottning. Den heliga himmelska elden har kommit för att hjälpa kvinnorna att frigöra sig från allt som håller dem fast i låga karmatiska band. Herren älskar och förlåter och låter en ny tids verklighet manifesteras.

Kvinnorna bör alla göra ett arbete med att växa och höja sin medvetenhet och så sina frön för livet på Jorden. 

Herrens heliga skrift har profeterat allt i förväg och den är en trygghet att hålla fast vid.

Det är en spännande tid vi lever i , där så mycket förändras och blir till i ett högre ljus.

[Vianca]
4/26/19, 11:35 AM
#2

Greta Thunberg väcker vår medvetenhet för klimatet världen runt. Kommer inte hennes ljusarbete att bringa klarhet för vår framtid. Att vi måste agera nu,vi kan inte vänta.

[Hukanson]
4/29/19, 9:14 PM
#3

Dimensioner

Jag, Jesus Kristus Sananda, har idag följande betraktelse att ge er, som längtar efter hugsvalelse (tröst och lindring) och inspiration inför en dag, som kanske kan tyckas mörk och svår.

Vet att Allt inom kort skall förvandlas till Ljus och att Allt som känns som mörker och tjock lera kring dina fötter, skall vara upplöst och förvandlat till Eteriskt stoff, det vill säga, till Andlig materia. 💥

Ty även det andliga består av materia,men av en annan sorts materia,än den ni är vana vid,i den tredimensionella verkligheten.

Den andliga materian, jag talar om, är till sin beskaffenhet sådan, att den inte utgör något motstånd och inte heller kan förstöras av motstånd!

Det är därför,de som tycker sig se spöken eller andar, ofta har lagt märke till att dessa, till synes, utan besvär,kan ta sig fram hur som helst och plötsligt försvinna genom en vägg.
👀

Detta är alltså helt i enlighet med den andliga världens principer och lagar.

Och kom ihåg det Jag sagt tidigare - det finns inget 'övernaturligt'!

Allt i Universum följer bestämda naturlagar och är alltså inte något slumpmässigt, utan noggrant uttänkt av den arkitekt, som ligger bakom Allt - Gud.

Ja,så är den alltså, den stora Plan, som finns för Alltings uppbyggnad! 👁️

Var viss om att Allt till slut får sin förklaring,för Alla dem som väljer att följa med på färden upp i den femte dimensionen, som är mänsklighetens mål för närvarande.

'Dimension' är ett ord, som för er är ganska otydlig.

Ni rör er ofta med det ordet, utan att riktigt förstå,vad en 'dimension' egentligen är?🤔

Ja, det kan enklast förklaras med att i varje Dimension,12 till antalet, finns vissa förutsättningar, som begränsas till just den dimensionen.

Dimensionen, eller tillståndet, begränsas därmed och därför begränsas också antalet varelser, som kan vistas eller förekomma,i en dimension.

Dessa varelser måste ha de betingelser, som stämmer överens med den aktuella dimensionen eller tillståndet.

Ni kan jämföra med begreppen - liv och död!

När man lever har man en tredimensionell, fysisk kropp av kött och blod, som i sin tur, är uppbyggd av de beståndsdelar, som förekommer i den tredje dimensionen.

När man är död finns inte denna kropp kvar, utan själen vistas i en annan kropp, bestående av beståndsdelar som är lämpligt för livet efter detta,i ett tillstånd som är icke-fysiskt,men ändå inte utan materia.

Den döda kroppen,i vilket själen vistas, är alltså också den uppbyggd av byggstenar, som anpassats till det döda tillståndet.

Död i detta avseende, betyder inte icke-liv, utan förändring av ett tillstånd, från fysiskt till icke-fysiskt.

Ja,så ungefär är det med dimensionerna.

Den tredje dimensionen är oerhört tät och kraftfull.

Den fjärde dimensionen, som en del av mänskligheten nu befinner sig i, är mer Eterisk, det vill säga,man fungerar i både den täta tredimensionella tillståndet och i det mindre täta fjärde tillståndet.

Men, säger Ni nu, varför är det så?
Hur kan man se på någon om han eller hon är fyrdimensionell?🤔

Svaret på denna fråga är att det kan man inte - ännu!👀

Många som just trätt in i den dimensionen, har vanligen tredimensionella kroppar, men som sakta håller på att förvandlas till ljusare materia.

Det är denna förvandling som nu allt fler av er känner av, genom en allt större aktivitet i ert hjärtchackra och en allt större längtan till fullkomlighet i era liv.

Ni vill skala bort Allt som inte känns rätt och har inte längre någon glädje av att tala om ytliga saker med era gamla vänner.

Den femte dimensionen, som skall ta vid när huvuddelen av mänskligheten befinner sig i den fjärde dimensionen, kommer däremot att vara avskild från den tredje och fjärde dimensionerna.

Den är väsensskild,så till vida, att den är mycket mer Eterisk.
Den vibrerar snabbare och det gör också allt liv där.

De kroppar som skall transporteras dit, kommer alltså att göra det,via en allt snabbare vibration, redan i den fjärde dimensionen,tills det en dag är dags att ta klivet över i den femte dimensionen,i vars hägn (beskydd) ni sedan skall utvecklas vidare till Guds Medarbetare i det Paradis, som väntar er, fritt från den barlast, som vidhäftar den tredje dimensionen ni nu dväljs i.

Amen

… en kanalisering från Jesus Kristus Sananda emottagen av Anna Berg…!

[Hukanson]
4/29/19, 9:20 PM
#4

Låt oss uttrycka, på något sätt, vår tacksamhet för den värdefulla undervisningen vår käre Jesus Kristus Sananda ger oss.

[Hukanson]
5/1/19, 5:49 PM
#5

'På detta sätt 'sållas agnarna från vetet',

Kampen mellan Gott och Ont

Jag, Jesus Kristus Sananda, har idag följande meddelande att ge er.

Jag vill att Ni Alltid i era hjärtan skall känna er beskyddade.

Ni är beskyddade,dels av den Himmelske Fadern, som är vår Gud; Ni är beskyddade också av de skyddande guider och vägledare, som finns på den andra sidan av den gräns, som skiljer våra dimensioner åt.

De ser hela tiden till att Ni är på rätt väg på livets stig och att Ni inte trampar fel.

Ni är likaledes beskyddade av Era 'Högre Jag',de högre aspekter av liv, som ni alla har,de högre speglar av ert Jag, som har all den visdom ni nu saknar i det tredimensionella liv ni lever.

Dessa Högre Jag, är de vägledare ni automatiskt följer, ofta utan att känna efter.

Ni styrs mycket mer än ni tror av den så kallade 'intuitionen', som egentligen inte är något annat än den viskning, som ditt Högre Jag förmedlar och som du automatiskt integrerar i ditt Jag, när du fattar dina beslut.

Men hur kan det då komma sig, att fastän man har all denna hjälp,all denna vägledning och allt detta beskydd, så trampar man, trots allt,fel,då och då,på livets väg? 🤔

Ja, det beror på dels, att ni ibland behöver den lärdom som ett klavertramp medför,dels att ni ofta inte lyssnar till de råd som viskas, särskilt inte när de stora besluten skall fattas!

Och då sker detta, som så ofta sker - att ni tar en omväg på väg mot målet och kommer senare fram än det var tänkt.

Dock har de lärdomar ni skulle förvärva på vägen varit desamma - oavsett vägsträckan.

Detta ingår nämligen i den sinnrika Gudomliga Plan, som vi dagligen upprättar för Allas Era liv!

Nu till något annat.

De som inte kan välja rätt väg i livet, kommer att transporteras till andra galaxer, för att där lära sig samma saker, som de som hörsammat den inre ledningen och de som till sist lärt sig sina livsläxor.

Detta låter ju som ren 'science fiction', eller hur?😳

Ja, det kan man säga.

Men Universum rymmer oss alla, oavsett utvecklingsgrad och mängd kärlek i våra celler,i vårt psyke och själ.

Ty Kärleken är ju den som skall transformera Allt och som gör att,de som inte kan omfattas av Kärleken,är de som i allting äro de som försenar vår utveckling på Jorden.

Om man inte kan se till Helheten, till Allas bästa, kan man inte tillåtas att försena och stoppa den utveckling, som är på gång överallt!🤔

Denna utveckling medför att de stora energipåslag, som ständigt pågår överallt på jorden just nu, istället för att förhöja de människor som är mottagare av denna Gudomliga Energi, denna Himmelska 'prana', men som inte kan integrera den i sina kroppar, psyken och själar, istället förbyts till Mörkrets hantlangare, eftersom deras hjärtan är stängda för denna gudomliga, kosmiska hjälp.

På detta sätt 'sållas agnarna från vetet', och de som skall lämna den värld ni lever i, kommer också att få veta det i god tid,före den evakuering som planeras för vår Jord,i samband med att den skall saneras och förberedas, för att bli det Paradis, ni har utlovats, ända sedan Jag vandrade bland er på Jorden.

Den Jordevandring Jag,i en annan kropp, inom en snar framtid, kommer att göra bland er, är också den en del av den energihöjning,av Sanningen personifierad, som förbereds för Er Alla, som hörsammat ropet från skyn, till att vara de Ljusbärare, som överallt hjälper till i kampen för Kärleken och mot den Mörka kraft, som har som sin uppgift, och som därmed skall finnas, att förgöra allt gott.

Ja, så var dagens Heliga Text förmedlad genom min kära Anna.

Amen

… en kanalisering från Jesus Kristus Sananda emottagen av Anna Berg…!

@annaberg

Upp till toppen
Annons: