Annons:
Etikettreligioner
Läst 712 ggr
[Hukanson]
2019-04-09 04:36

Påsken

Snart är Påskhelgen här och det är en nationell helgdag (4 dagar) och med det menas att vi är mer eller mindre tvungna att högtidlighålla innebörden i Påsken (pga helgdagarna). Naturligtvis slipper de som inte ser någon anledning till det. 

Men vad är betydelsen och meningen med denna helgdag? 

Wikipedia:  "Påsken är den största högtiden under det kristna kyrkoåret och firas till minne av att Jesus enligt Nya Testamentet led, dog och uppstod för att var och en som tror på honom skulle bli förlåten för sina synder och få evigt liv.[1] Den kristna påsken är till sin natur, både genom händelser och tidpunkten när den infaller, kopplad till den judiska påsken, vilken firas till minne av Gamla Testamentets berättelser om judarnas uttåg ur Egypten efter år av slaveri. Högtidens svenska namn kommer också från dess hebreiska namn "פֶּסַח" (pesach), vilket betyder "passera" eller "gå förbi" och tydligast pekar på den judiska innebörden av högtiden."

Vad säger kanaliseringarna?

Judas Iskariot

7 april 2019

Kanal Ann Dahlberg

Jag är Judas och jag vill önska er en fridfull påsk eftersom det är en högtid som närmar sig för en del av Jordens befolkning. Påsken var menad att vara en glädjens högtid, då den skulle vittna om uppståndelsen och det eviga livet. Tyvärr så lades tonvikten på sorg i stället för glädje. Det är dags att se den sanna innebörden av Jesus liv på Jorden. Den sanna innebörden var att han visades oss vägen till vår egen uppståndelse, uppståndelsen från Döden till det eviga livet i Vår Herres hage. Jesus försökte visa oss vägen till våra verkliga inre jag, vår kärna av ljus och kärlek. Det var det han kunde se i var och en av oss, det var det han ville förmedla. Det var meningen att ni skulle lägga all skuld bakom er och ta fram er sanna kärna av ljus och kärlek. Tyvärr så lades det i stället mer skuld på människornas axlar ovanpå det som de förut redan bar på.

Nu är det emellertid dags att släppa det gamla och se med nya ögon på sig själv och de som man möter på sin väg. Se på din broder som den ljusvarelse han bär inom sig och döm inte efter det yttre sken som han eventuellt omger sig med. Det yttre skenet kan vara en förvanskad bild av honom själv. Det gäller att se ljuset i alla människor som du möter för att kunna väcka ljuset i dem och därmed också i världen. Se på din broder eller syster som de ljus de är och döm inte deras handlingar. Vi har alla gjort misstag i våra liv som vi efterhand fått rättade, så att en djupare förståelse har kunnat växa fram, för hur vi ska kunna förhålla oss till det mörker som omger oss. När vi väl ser ljuset i oss själva om så bara för en kort stund, så längtar vi efter att få återse det. Det är då vårt sökande intensifieras och vi blir förunnade att få se fler ljusglimtar. Ljusglimtarna för med sig en ny syn på oss själva och livet och en omvandling av vårt sinne har börjat. Det är det vi kallar för en omvälvningens tid och en stor del av mänskligheten har påbörjat denna resa. Det är därför livet kan uppfattas som lite tumultartat just nu. En del människor kan känna av det mer än andra. De som börjar närma sig sitt ljus ser ljuset på Jorden. De ser hur det lyser och glimmar av ljus och kärlek. De möter fler kärleksfulla människor och ser förvandlingen av Jorden i en positiv dager. De visar på det ljusa och betonar de ljusa händelser som just nu sker på Jorden. Det mörka seendet börjar långsamt försvinna för att bli mer och mer upptaget av det inre ljuset.

Det är er Kristusgestalt som ni närmar er nu, den gestalt som Jesus visade när han gick på Jorden. Han såg endast till det ljusa och goda och ville visa er hur ni skulle finna det. Än idag går han ibland er och hjälper er att finna ert hjärtas ljus. Jesus var förebilden för ljuset och kärleken. Han är er broder som hjälper er fram nu. En väktare av ljus och kärlek. Kalla på honom om ni behöver hjälp med att finna er kärnas ljus. Inget är för mörkt eller svårt för honom. Hans glädje ligger i att hans systrar och bröder följer honom in i ljusets och kärlekens rike. Det rike som ni en gång lämnade för att pröva era egna vingar. Den erfarenheten är klar nu för de allra flesta av er och ljuset står nu och pockar på att få komma in och ta över ert sinne, så att ni blir helade igen.

Ni har hjälp av många väsen och det finns många olika vägar att gå men slutmålet är ändå detsamma och det är att ni ska återgå till att vara den kärna av ljus och kärlek som ni skapades till. Dörren står för evigt öppen, det är bara en fråga om när ni tänker ta steget och kliva in. Ni har chansen nu eftersom Vår Kära Jord har bestämt sig för att återgå till ljuset och det lyser lite extra under era fötter. Dessutom lyser Vår Fader Guds strålar lite extra på Jorden idag, så ni blir ordentligt genomlysta, kära Jordbor. Väck den björn som sover och låt den helande kraften skölja över er. Ni har vandrat färdigt nu, det är dags att återgå till ert sanna jag.

Alla himlens änglar vakar över er och hörsammar minsta kallelse från er sida. Kalla på dem och ni kommer att känna deras vingar omsluta er.

Jag lämnar Er nu i stor kärlek

Judas

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Pyttelite
2019-04-09 07:52
#2

Nej det menas inte att någon är tvingad till att högtidlighålla Påsken. Återigen Sverige har religionsfrihet, finns instiftat i vår grundlag så ingen som bor i Sverige ska känna sig tvingade att fira religiösa högtidsdagar bara för att de är röda dagar. Tack för justering! 👍


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Hukanson]
2019-04-09 13:54
#3

Den som är litet positiv och socialt medveten förstår säkert att när både fredag och måndag är röda dagar och miljoner människor är lediga från jobbet därför att det är en tradition att känna vördnad för historiska händelser så kan man säga att man som medborgare ändå är mer eller mindre tvungen att högtidlighålla Påsken. Det är ju Riksdagen som med lag har ordnat det så och det kostar stora pengar i utebliven arbetsinkomst om man vill tänka på det.

Hur firar vi Påsk idag? Inte på samma sätt som för hundra år sedan. Jag tror nog att många upprätthåller gamla vanor och äter maträtter som anpassats till de olika dagarna. Kanske man drar sig undan på fredagen och  läser böcker och har en släktmiddag på Söndag? Hur gör du?

Pyttelite
2019-04-09 16:31
#4

Så är det inte! Religionsfrihet är en mycket viktig lag och den står riksdag och regering bakom. Våra högtider har olika ursprung och ingen i Sverige är tvingad att fira dessa högtider på ett sätt som är förknippat med något eller visst religiöst tankesätt. Fler och fler arbetar dessutom på röda dagar. En hel del av våra mattraditioner kring våra helger är hyfsat unga däremot är det av tradition att det äts ägg till påsk. Inte alls pga religion utan att tack vare ljuset kommer värpningen igång för hönan.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


JRSN
2019-04-09 18:37
#5

Det Hebreiska 'Pesach' syftade på dödsängeln, som hebréerna hoppades skulle gå förbi, passera, utan att ta några liv. Dödsängeln i sin tur kan ha varit en passerande stjärna eller komet, vars verkningar, kanske i form av livsfarliga gasmoln, man ville undvika. Hebréerna fick instruktioner att försegla dörrposterna och inte gå ut under passagen. Min egen fundering: Var det moln av koldioxid som (osynligt) kunde kväva sina offer i sömnen? Koldioxid är tyngre än luft och lägger sig i dalgångar vid större kvantiteter. Vid den tiden förstod man inte vad som hände utan antog förstås att det var en Guds ängels vrede som, till synes slumpmässigt, drog fram. En intressant parallell här är att händelsen även kallades "det osyrade brödets högtid". Osyrat bröd är bröd utan jäst. Jästens inverkan på degen är att skapa bubblor av just - koldioxid. Var seden med det osyrade brödet en "hint" från Gud att faran vid passagen i själva verket var lokala fickor av koldioxid?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

[Hukanson]
2019-04-15 18:58
#6

Ett Budskap från De Sex Högsta Vise om De två stora Skiftena av Manlig och Kvinnlig energi som sker denna Påsk.

I veckan sker en fortsatt uppladdning inför Långfredagens uppstigning av Kristusenergin. I Jesu Kristi uppstigning till det Högsta Ljuset sugs mörka patriarkala karman upp ur djupet av Era väsen. I denna uppstigning av Kristusenergin sker alltså en enorm frigörelse av tung manlig energi i Er. Upplösningen äger rum på Långfredagen. Resten av April och nästan hela Maj månad blir efter det som ett en enda långt fortsatt släpp. Lugnet lägger sig över Jordens Kollektiva Medvetande. Så mycket karmisk tyngd, trötthet, utmattning, slit och slaveri löses upp i Uppstigningen och dess efterdyningar. Lätthet och Ljus infinner sig i Er. Upplösningen och Lättheten blir påtaglig.

Samtidigt sker ett Tronskifte av Guide till Mänsklighetens Kollektiv i de Högre Sfärerna. På Tronen sitter det Jordsliga Kollektivets Högsta Guide. Den tusenåriga Fredsbäraren av Manlig Energi kliver ner från Tronen och den tusenåriga Modersbäraren av Kvinnlig Energi kliver ner från de Högre Sfärerna och intar Tronen för de kommande tusen åren. Ett Arvsskifte äger rum.

Nu kommer Kvinnokraften att kliva fram på ett Kollektivt plan i Ert samhälle. En stark jämn kraft som kommer att gå mot orättvisor, plågor, ojämlikheter och brist på empati. Mänsklighet och Värdighet tar större plats. Tiden är slagen för klockhänget i midjans band. Moder Teresas Ande återvänder till Jorden som Guide för att leda det Mänskliga Kollektivet. Hennes Ande blir den ledande Guiden som med andra kvinnliga guiders hjälp leder arbetet att lösgöra det Mänskliga Kollektivets Kvinnliga bojor. Enade för De framåt det Jordsliga Kollektivet till en tryggare värld för Mödrar, Barn och Fäder att verka i, samt för att ge styrka, stolthet och fasthet. Det är nu Ni övergår som Kollektivt Medvetande till Kvinnlig Stabilitet, Klokhet, empati och Kraft.

Nya perspektiv träder in i Era Medvetanden och ändrar Samhällets agenda. Reglerna ändras och öronen får lyssna till nya röster, nya viskningar om natten. Gamla röster förlorar sitt gehör. När Ni når årets slut är det mycket som kommer att ha förändrats. Det kommer att ske så övergripande och successivt att om Ni inte skänker det Er medvetna tanke uppfattar Ni kanske inte ens att det sker. Inte förrän årsskiftet infinner sig och Ni blickar tillbaka på året ställer ner Er frågan: Vad var det egentligen som hände?

Förändringen är Kollektiv. Självklart sker den på ett Individplan men det är i den Kollektiva energin som Ni kommer att börja lyssna till en ny Guideröst som träder fram. Den gamla är färdig och tystnar, därav Tronskiftet.

Karma på Karma kommer upp till ytan för att på Långfredagen upplösas, stiga vidare och successivt lämna Era Kroppar, Själar och Andar.

Därefter sker en Nedstigning av Energi där Modern ovan möter Modern nedan. Detta skapar en ökad värme på många plan, både känslomässigt och energimässigt. Helheten träder fram och hålen läks igen. Nu förändras Era flyktvägar och gamla mönster. Ett intensivt städarbete inleds för att rensa i de jordiska vrårna där gamla patriarkala strukturer lever kvar. Stabil, trygg och enad är den nya Kraften som från ett Guideplan kommer att föra Ert Kollektiv framåt och förändra Ert samhälle så att det blir Tryggare och med tydligare Mänskliga värderingar.

Ge Er Tid att välkomna och sjunka in i den Nya Guideenergin med Moderns kraft som nedstiger till helgen.

Låt Hennes viskningar i Ditt öra vägleda Dig.

Vägen är beströdd av Stjärnor, följ den ena så hittar Du den andra.

Med All Kärlek från Vårt galaktiska system hälsar Vi Er.

De Sex Högsta Vise genom Orakel Sara

(Page on Facebook)

Annons:
[Hukanson]
2019-04-15 20:19
#7

Ärkeängel Mikael via Natalie Glasson

12 april 2019

Era Angeliska Stjärnportaler

Hälsningar och kärlek utsträcker jag, Ärkeängel Mikael, till er nu. Jag vill göra er medvetna om änglaenergierna som finns närvarande inom er varelse, speciellt inom ert aurafält, känd som er Änglakropp. Er Änglakropp håller upp heliga vibrationer från Änglariket och låter er få kontakt med och föra fram Änglarnas kvaliteter till er varelse, verklighet och andliga tillväxt.

Angeliska Stjärnportaler existerar inom er Änglakropp som är en nivå och dimension i ert aurafält. Angeliska Stjärnportaler kan ligga vilande tills de aktiveras. Det är inte lämpligt att aktivera alla Angeliska Stjärnportaler inom er Änglakropp om ni inte blir vägledda därtill, dock, genom aktivering av några av era Angeliska Stjärnportaler kan ni skapa en större Angelisk Stjärnportal besläktad med en portal eller öppning inom er varelse vilken aktiverar alla era Angeliska Stjärnportaler och orienterar er med dimensionerna i Änglariket. Genom aktiveringen av några av de mindre Angeliska Stjärnportalerna kan ni få tillgång till otaliga änglakvaliteter, vägledning, healing och mycket visdom ni kan förkroppsliga och uttrycka genom hela er varelse och verklighet. För att aktivera en Angelisk Stjärnportal måste ni först ansluta er till er Änglakropp, bli bekant med dess energivibration och påverkan på er varelse.

Angeliska Stjärnportaler håller upp den rena och osjälviska vibrationen hos Änglariket, bara högt vibrationellt ljus kan tillgås genom era Angeliska Stjärnportaler inom ert aurafält och från Änglarikets dimensioner. Dessa portaler kan också tjäna som en kortsluten eller fokuserad förbindelse med Ängladimensionerna så att ni kan få tillgång till Ängladimensionerna och bada i deras ljus med större lätthet. Angeliska Stjärnportaler kan accelerera integrationen till de högre dimensionerna i Skaparens Universum med ert förkroppsligande på Jorden.

Att få Tillgång till och Uppleva era Angeliska Stjärnportaler

Jag, Ärkeängel Mikael, inbjuder er att ansluta till er själ, och låter er uppmärksamhet och medvetenhet vila i närvaron och ljuset av er själ. Det spelar ingen roll om ni inte vet var er själ vistas inom er varelse eller kropp, er avsikt kommer att få anslutningen till stånd.

Be er själ föra er medvetenhet till er Änglakropp som existerar i dimensionerna inom ert aurafält. Alla människor har en Änglakropp, det betyder inte att ni är en ängel, det är bara en manifestation av er förbindelse med Änglariket och allt som är Skaparen. Be er själ att aktivera er Änglakropp så att ni får uppleva och acceptera dess närvaro inom er varelse.

Jag, Ärkeängel Mikael och Änglariket, kommer att sända ljus in i hela er varelse med fokus specifikt på er Änglakropp som är lik en ljuskropp fylld med änglafrekvenser och vibrationer. Låt er själva fokusera på att ta emot vårt änglaljus och expandera ljuset och närvaron av er Änglakropp. När ni känner er redo säg bara högt, ”Jag är i linje med min Änglakropp. Min Änglakropp häller sina ljusvibrationer i hela min varelse nu, jag ansluter till och förstår min Änglakropp lätt”.

Ju mer ljus vi förankrar in i er Änglakropp och ju mer ni fokuserar på att er Änglakropp emanerar och aktiveras, kommer ni att bli medvetna om era Angeliska Stjärnportaler.

Ni kan se, känna eller bekräfta en Angelisk Stjärnportal öppnas likt en portal. Bara observera portalen som är närvarande med den så länge som det känns lämpligt. När ni känner er redo kan ni låta er själva röra er genom den Angeliska Stjärnportalen. Sedan görs ni kanske, eller kanske inte, medvetna om en större Angelisk Stjärnportal vilken är huvudportalen som är i linje med er och stöttar er att få kontakt med Ängladimensionerna. När ni känner er redo, låt er själva röra er genom hjärtat på denna större Angeliska Stjärnportal, då inträder ni i Ängladimensionernas hjärta. Om ni inte blir medvetna om en större Angelisk Stjärnportal, vet bara att den mindre Angeliska Stjärnportalen kommer att ta er till en dimension i Änglariket där de lämpliga änglakvaliteterna är tillgängliga för er. Den större Angeliska Stjärnportalen kommer att styra er till kärnan och hjärtat i Änglarnas Rike och dimension.

Ängladimensionerna representeras av Ärkeänglarna då varje Ärkeängel håller utrymmet för en Ängladimension och änglarna fyller dimensionerna. Det finns 352 nivåer eller dimensioner i Änglariket. Ängladimensionerna går sida vid sida med Mahatma-energierna och dimensionerna såväl som med dimensionerna i Skaparens Universum. Det existerar mer än 352 Ärkeänglar i Skaparens Universum, så vissa Ängladimensioner övervakas av många Ärkeänglar.

Att Utforska och Arbeta med era Angeliska Stjärnportaler

Efter att ha tagit er tid med att utforska och ansluta till er Änglakropp och kanske en eller två Angeliska Stjärnportaler kan ni vilja sitta i meditation eller stillhet och kalla fram mina energier, Ärkeängel Mikaels, såväl som er gemenskap av Änglavarelser och er själ att vara närvarande med er. Då ni ansluter till alla som är närvarande med er, ställ nedanstående frågor högt, en efter en, och vänta på vägledning eller inspiration efter varje. Om information eller en medvetenhet flödar kan ni vilja dokumentera den. Om ni inte får ta emot några insikter, vet att frågorna har blivit ställda och att svaren kommer att gry i er medvetenhet i gudomlig tid.

Hur många Angeliska Stjärnportaler måste vara aktiverade för att stötta min andliga utveckling, såväl som förkroppsligande och uttryck för Änglarnas Rike och Dimensioner?

Kommer aktiveringen av den krävda mängden Angeliska Stjärnportaler att aktivera alla mina Angeliska Stjärnportaler och den större Angeliska Stjärnportalen?

Vilka fördelar såsom upplysning, ljusmallar, änglakvaliteter och så vidare kommer jag att få genom anslutning till min Änglakropp och Angeliska Stjärnportaler?

Vilka Ärkeänglar eller Änglaguider övervakar aktiveringen av mina Angeliska Stjärnportaler och stöttar min förbindelse med Ängladimensionerna?

Hur många gånger i veckan är det tillrådligt för mig att ansluta till mina Angeliska Stjärnportaler? Och i hur många veckor tills jag förkroppsligar Ängladimensionerna och låter mig själv vara ett uttryck för de heliga änglakvaliteterna?

Hur kommer anslutning till mina Angeliska Stjärnportaler att stötta min andliga tillväxt och healing av hela min varelse?

Ta er tid att begrunda dessa frågor och andra som ni kanske har. Att utforska er Änglakropp och era Angeliska Stjärnportaler kommer att lyfta er ljuskvot, väcka upp och fördjupa er förbindelse med Änglariket såväl som er medvetenhet om själv som en gudomlig helig varelse av ljus.

Ju fler Änglafrekvenser ni förankrar in i er fysiska varelse, desto mer kommer Änglaenergierna att vara närvarande på och inom Jorden, stöttande uppstigning av alla och Moder Jord.

Jag är för evigt närvarande för att stötta er.

Ärkeängel Mikael

Original Source: Sacred School of OmNa 

Översättning: Markku   www.st-germain.se

[Hukanson]
2019-04-20 21:19
#8

Hej hur har ni det denna varma sköna påskhelg som Solen skänker vårliv till så underbart? Det är verkligen en Ljusets helg där vi påminns om livets skörhet och helighet.

Hur går det med ACIMs dagliga övningar? Har ni glömt att Jesus faktiskt hjälper alla som går kursen via Tina Spalding under 2019?  Ett tillfälle att göra framsteg i kärlek och frid.

När man är ledig och kanske extra "mindful" om andlighet  som en helg som denna är det förhoppningsvis lätt att finna tid för att lyssna på en Podd som verkligen har mycket att ge lyssnaren. Det är Zoë som har visdomen att dela med sig och det kan man höra här:  https://zoeland.se/podd/?fbclid=IwAR2vHMHNOlJTsKLXFVe5BmaUSL1Gber5DDMNRv9qlD3KvbZ-vnCQqxKduAQ

[Hukanson]
2019-04-22 17:01
#9

Denna Påsken har varit speciell på många sätt. Det har som ovan sagts givits ett meddelande om en ny fast ordning - ett skifte mellan det manliga och det kvinnliga se #6. En skär fullmåne har visat sig på himmelen som ett tecken kanske i den Kristus energi som har rådit. Underbart att vi alla tillsammans lever i Den Levande Treenighetens verklighet.

En annan händelse är ju branden av Notre Dame som hade många förunderliga inslag som fått många att diskutera över hela världen. Troligen bör vi se det som en manifestation av att det gamla är slut och något nytt kommit i stället tex att kvinnorna inte är härlighet i himmelen numera utan en världslig styrka för kärlek och empati.  Denna förändring ger frågan om vad männens nya uppgift blir? 

Se en bra video om Påskhändelserna

[Hukanson]
2019-04-22 17:40
#10

Kanaliserat budskap från Jesus via Camilla Nilsson 190420

Mina vänner

Jag omsluter er med kärlekens energi så som jag gjorde när jag gick på jorden.

Mitt jordsliga liv då jag försökte att visa er kärlekens väg.

Jag gick på den men blev stoppad.

Stoppad av rädslor.

Att jag skulle sätta dessa själar på prov visste jag redan när jag gick ner.

Jag visste detta redan då jag antog mitt uppdrag att visa kärlekens väg.

Även om om vandringen på min kärleks väg avslutades snabbt i det fysiska så har jag fortsatt att vandra på den samma ty jag vet att det är den rätta vägen att gå.

Jag har verkat från min sida av illusionen år efter år.

Väckt själar till liv.

Väckt själar och visat dem kärlekens väg.

Somliga har vandrat på kärlekens väg från födseln.

Andra har hittat den på olika sätt under sin livsresa.

Somliga medvetet, andra omedvetet.

Somliga i ett plötsligt uppvaknande.

Kanske har detta uppvaknande föregåtts av en jobbig livshändelse, kanske inte.

Vi som lever och verkar i illusionen ser det vackra då någons inre ljus tänds. Livet som förändras och aldrig blir det samma igen. Precis som det ska vara.

Det inre ljuset är så vackert, så vackert.

Går ej att beskriva i ord. Överväldigande.

För varje ljus vi ser tändas, händer något hos oss också.

Våra världar som kommer närmare varandra.

Vi känner hur vi blir inbjudna till att hjälpa er.

Vi blir inbjudna till att hjälpa er att stå stadigt på kärlekens väg.

Att inte tvivla och ifrågasätta utan att se det naturliga. Det vackra.

Livet som lyses upp och får en större färgskala. Fler nyanser.

Kanske har människan tidigare levt i den svart-vita världen men så kommer insikten om att livet är mäktigare än så. Valmöjligheter som inträder.

Människan som nu ser sig själv ur ett nytt, vackrare perspektiv.

Det är så vackert, så vackert.

Du kära människa, låt dig leva och ledas på kärlekens väg.

Känn att det är den sanna vägen.

Den väg som tillåter dig att se livets alla nyanser, den vackra vägen.

Jag är med dig.

I kärlek och samförstånd.

Jesus, Sananda

http://www.st-germain.se/kanaliserat-budskap-fran-jesus-via-camilla-nilsson-20-april-2019/

[Hukanson]
2019-04-24 20:54
#11

Den Arkturiska Gruppen via Marilyn Raffaele, 21 april 2019

21 APRIL 2019

Kära Ni, vi hälsar er på den här religiösa Påskhögtiden som firas i Kristna samhällen världen över, till minne av Läromästaren Jesu lidande, död och uppståndelse. Precis som med Julen så har Påsken också en mycket djupare mening, och varje människa lever med Påskens historia på något sätt.

Varje individ har under alla sina liv upplevt Döden och början av det nya, inom de gamla sätten av övertygelser, men alltid inom det tredimensionella trossystemet. På detta sätt har evolutionen startat. Vid någon tidpunkt uppnås en sorts andlig fulländning, och Döden uppstår då efter att det tillståndet passerats. Själen har nått en nivå av beredskap för en ny och högre dimensionell medvetenhet, men är vanligtvis inte medveten om det.

Många tidigare liv var korta och fyllda av lidande, medan andra var långa och fulländade, men alla var nödvändiga för att själen skulle kunna få erfarenhet och växa genom alla aspekter av tredimensionellt liv, för att sedan gå vidare, vilket börjar med en växande känsla av missnöje inför det som tidigare känts bekvämt och normalt.

Förvirring och en känsla av vilsenhet, kommer då en person gradvis börjar dra sig bort från vissa vänner, traditionella familjevärderingar, religiösa doktriner, vissa livsmedel, underhållning, arbete etc. Det här är den period då många gör meningslösa försök att återställa det de känner att de förlorar, men inser inte att deras energi inte längre är i linje med dessa saker.

Dödskampen under någons gamla medvetenhetstillstånd, kan vara smärtsam på en eller alla nivåer, men hur lång den är beror på motståndet. Det här är den period som kallas själens ”mörka natt” – den delen i Mästarens berättelse då han var ensam, förvirrad och bad i öknen, med känslan av vad som komma skulle.

Förändringen accepteras och förstås så småningom som något nödvändigt, och han/ hon börjar söka, acceptera och tillämpa allt högre nivåer av sanning. Längden på denna fas varierar med varje individ, och sträcker sig ofta genom livstiderna. Men slutligen kommer den personliga uppståndelsen och uppstigningen, som föder fram ett nytt medvetenhetstillstånd. Påskens historia gäller också dig.

Ni har alla funnits som båda könen, alla hudfärger, krigare, rika och fattiga, bra och dåliga osv. Varje livstidsupplevelse har hjälpt till att utveckla er intelligens och visdom, så att ni med tiden blev visa och erfarna personer, för att få den bästa formen av ett tredimensionellt liv och överlevnad. Meningen var inte att detta skulle vara det slutliga målet, utan snarare en del av resan för att minnas – alla upplever har varit ett steg på vägen mot ökad medvetenhet.

Uppstigningen är en process. När en andligt förberedd person blir bekväm i sin tredimensionella värld, tror att toppen av framgång är nådd och att det inte finns något annat, så kommer den världen att kollapsa ofta på en eller flera nivåer – fysiskt, mentalt, emotionellt och andligt, och då påbörjas den första nivån av den personliga Påsken.

För de som lever helt i det tredimensionella trossystemet, är dessa typer av upplevelser vanligtvis en manifestation från deras tro på dualitet och separation, men för den andligt utvecklade representerar det upplösningen av människans gamla illusoriska trossystem. Kom alltid ihåg att inget någonsin kan gå förlorat utan bara förändras. Det som verkar ha försvunnit kommer att återfås i en bättre och högre form, om det ingår i någons medvetenhet om helheten.

Korsfästelsen kan vara en skrämmande upplevelse, som lämnar personen utan någon grund att stå på, eller för att kunna leta vidare efter svar och lösningar. Vänner och familjer försöker ofta hjälpa till under denna period, men kan det inte, eftersom de tredimensionella verktygen de erbjuder, inte matchar med den högre frekvensprocessen som sker.

Efter många ”misslyckanden” med att återskapa det som gått förlorat genom de tredimensionella lösningarna, börjar han/hon ge upp och sluta stå emot, vilket då ger tillåtelsen att öppna upp för den inre vägledningen, som alltid funnits där men har ignorerats. Han/hon börjar då frigöras från de falska övertygelserna som skapade smärtan och lidandet, och går i graven för att vila och bearbeta det som skett.

Ett nytt och högre tillstånd av medvetenhet föds, när individen stiger upp ur sin personliga död och mörker, en medvetenhet som bara de på samma nivå kan känna igen. När han/hon börjar integrera och leva genom sin nya medvetenhet, utvecklas mer sanning och de blir alltmer upplysta, tills de vid en viss tidpunkt är redo för uppstigning från sina gamla medvetenhetstillstånd.

På jorden just nu, innebär uppstigning en förändring av medvetenheten från den tredje dimensionen och in i den femte, en dimension som styrs av frekvenser av ovillkorlig kärlek och Enighet.

Kristus finns redan fullt närvarande inom varje enskild person, men kan inte upplevas förrän han erkänns. Många fortsätter att gråta; ”Hur kunde en kärleksfull Gud tillåta detta?” Guds handlingar kan inte existera i ett vakuum, utan måste flöda genom sina uttryck på jorden. Det kan liknas vid att ha mycket pengar på ett bankkonto som man är helt omedveten om, och på grund av det lever i fattigdom.

Genom en okunnighet som inte blivit väckt, har det tredimensionella medvetenhetstillståndet skapat en värld av smärta, lidande, brist och begränsning, som de flesta har kommit att acceptera som normalt. En värld som många fortsätter att be Gud att förändra. Guds Medvetenhet vet ingenting om vad det tredimensionella tänkandet skapar, eftersom illusion inte existerar i Gudomlig Medvetenhet. Det är därför ni själva måste skapa de förändringar ni vill se.

Påskens upplevelse finns här för alla som väljer det. Mänskligheten är nu mitt uppe i lidandet, funderandet och den döende delen av att förbereda sig för att återuppstå, från den dualitet och separation som har styrt och regerat under hundratals livstider.

Fram till nu har individer fysiskt behövt dö för att komma till en högre dimension, men vid denna kraftfulla tid uppstiger mänskligheten i sin fysiska kropp. Integreringen av högre, mer förfinade Ljusenergier, kan inte ske medan det gamla fortfarande finns kvar, varför de flesta av er i färd med att rensa gammal cellulär energi, och de återstående karmiska problemen.

Den Arkturiska Gruppen vill berätta om de energiförändringar som sker på jorden. När jordens frekvenser blir alltmer förfinade blir det en ökning av kaoset, för när Ljuset flödar till det som är mörkt och tungt, så uppstår en reaktion.

De som fortsätter att hålla fast vid illusionerna av den gamla energin upplever motstånd och rädsla, eftersom det de kämpar med inte längre fungerar för att behålla status quo. Alla, både de vakna och de som inte är det, upplever högre frekvensenergier, men eftersom många inte förstår vad som händer, agerar de på sätt som verkar vettiga för deras ouppväckta medvetanden.

Negativa och falska övertygelser börjar uppmärksammas för det de är, och ett ökant antal människor börjar bli medvetna om, att de inte längre håller med om många av de trosuppfattningar och lagar de tidigare accepterat. Människor världen över vaknar, och börjar ifrågasätta det de fått lära sig, vilket i sin tur ger upphov till motstånd och agerande hos dem som frodas av det, och som fortfarande finns kvar inom den gamla energin.

Håll er centrerade kära ni, håll alltid sanningens Ljus nära er hela tiden. Försök att inte bli alltför involverad i de negativa handlingarna, som konfronterar er varje dag. Bekymmer och oro över det, tillför bara mer energi till själva saken. Låt falska skapelser lösas upp till det intet de verkligen är, vilket kommer att ske om det inte längre får näring.

Mycket kommer fortfarande att avslöjas. Låt tillit och sanning vara era sköldar och svärd, och kom alltid ihåg att inget kan göra er mindre än de Gudomliga Varelser ni är. Om någon skulle skjuta er i hjärtat, så skulle ni helt enkelt fortsätta att titta på showen, men från en annan plats. Ni är Gudomliga Varelser, har alltid varit och kommer alltid att förbli, för det finns inget annat.

Detta genomförande är er Påsk.

Vi är den Arkturiska gruppen 19/04/21

Översättning: Maggan

www.st-germain.se/den-arkturiska-gruppen-via-marilyn-raffaele-21-april-2019

[Hukanson]
2019-04-27 22:19
#12

Hör Mästarens eget Påskbudskap genom Tina S

Upp till toppen
Annons: