Annons:
Etikettärkeängel-mikael-michael
Läst 749 ggr
[Hukanson]
2019-03-22 16:20

Den alternativa och den nya Jorden

Ärkeängel Mikael via Celia Fenn, 19 mars 2019

Den Ursprungliga Mallen av Gudomlig Skapelse Framträder vid Vårdagjämningen 2019 | Ärkeängel Mikael via Celia Fenn

Kristallina DNA-Anpassningar och koder: Den Ursprungliga Mallen av Gudomlig Skapelse Framträder vid Vårdagjämningen 2019

Ärkeängel Mikael genom Celia Fenn, publicerad den 17 mars 2019

”Älskade familj, när ni kommer fram till, och passerar Fullmånen och Vårdagjämningen i mars, kommer de av er som valt Nya Jorden som destination, att uppleva en reaktivering av er Gudomliga Mänskliga Mall i ert DNA. Detta är en kraftfull process som innebär att ni får motta kraftfulla Diamantljus-koder, som inte bara aktiverar originalmallen, utan också tar bort alla eventuella förvanskningar och förändringar i ert Genetiska DNA-Mönster.

Elohims Änglar var de ursprungliga skaparna av den Gudomliga Mänskliga Mallen, enligt den Gudomliga Planen. I denna ursprungliga Mall skapades Människor som väktare och vårdare för den Heliga Planetens Jord. De skapades som Fredsälskare och Vänliga, utformade för att leva i harmoni med sina medmänniskor och omgivningen.

Men ni ska veta, Älskade Ni, att det fanns en ras av varelser som vi helt enkelt kallar ”Draco-Sumerierna”, vilka eftertraktade planeten och bestämde sig för att göra den till sin egen, och de avledde den från sitt ursprungliga syfte. För att göra detta, förändrade de de mänskliga ”väktarnas” genetiska mönster och deras huvudsakliga uppdrag på Jorden, så att de upphörde att vara fredsälskande och harmoniska, utan blev giriga och aggressiva. Det gjorde de genom att ändra mönstren i de maskulina energiflödena, så att där de maskulina och feminina tidigare befunnit sig i perfekt balans, nu istället blev maskulina för att få dominans och kontroll, genom pengar, sex och makt. Alla andra varelser sågs som undersåtar, och skulle underordna sig den mänskliga maskulina energin.

Nu efter tusentals år av obalans och förvanskning av ert DNA-register, blir de inkommande Diamantljus-koderna så kraftfulla, att de helt enkelt tvingar bort förvanskningarna och manipuleringarna av det ursprungliga DNA:t ,vilket tillåter den Gudomliga Mänskliga Mallen att komma fram igen. Elohim visste att det skulle hända med tiden, och de utformade Uppstigningens process för att kunna få ”Jordens Väktare” tillbaka till medvetenheten om vilka de är, och deras inneboende kraft.

Så, Älskade Ni, ni har nått punkten då ert DNA rengörs och rensas, och ni återansluter till er Gudomliga Kraft. När denna process fortsätter gör ni er av med det gamla maskulina mönstret som pålades er, och omfamnar det vi kallar det nya Gudomliga Maskulina, som utformades för er på Jorden av Jeshua, när han gick på Kristus medvetenhetsväg som en Avatar. Tillsammans med Maria Magdalena, visade de hur det Maskulina och Feminina skulle kunna balanseras för att skapa det Gyllene Stjärn-Ljuset i Människans Kropp och DNA. Eftersom dessa energier nu kommer i balans igen, kommer ni att känna att det Gyllene Ljuset i era celler lyser upp ert liv och er väg.

Denna Vårdagjämning/Fullmåne i Väduren och Vågen, fokuserar på det Nya Maskulina (Väduren) och det Heliga Äktenskapet (Vågen), i era celler och ert DNA. Maskulint och Feminint söker jämvikt och balans och ett nytt sätt av att vara, som gör det möjligt för den Gudomliga Mänskliga Mallen från Elohimskaparna, att kunna framträda och aktivera det sanna syftet hos varje människa, och den Nya Jorden själv.

Detta kommer både att vara en kraftfull och magisk tid. Det kommer att bli en acceleration i processen av uppvaknande, och en acceleration i processen av rensning i era kroppar. Det är viktigt att ni tar hand om er fysiska kropp, och att ni vilar när ni behöver. Nu är det inte tid att starta stora projekt, för er kropp behöver få den den tid och energi den behöver, för att återvända till sitt ursprungliga tillstånd och anpassas till det Gudomliga syftet.

En Ny Jord: Ett Nytt Liv och ett Nytt Uppdrag

Älskade Ni, som Elohim påmint oss om, så var Jorden ursprungligen skapad för att vara en Helig Tempelplanet, eller ett Andligt Retreat, dit varelser från hela Galaxen skulle kunna komma för att njuta av den Planetariska Trädgården, som också skapades av Elohim. De olika Stjärn-Nationerna var inbjudna för att skapa Heliga Platser och Tempel, som skulle länka tillbaka till deras hemvärldar, och vara en spegling av deras relation till den Gudomliga. Jorden skulle ha ”Tempel” eller Heliga energier, från många Stjärn-Nationer, och Människorna utformades för att vara Väktare för Planetens Trädgård och upprätthålla dess skönhet och harmoni.

Efter DNA-förändringen försvann det ursprungliga syftet, och Stjärn-Nationerna drog sig bort ifrån Jorden, medan Elohim tänkte ut vad man skulle göra för att återta Jorden, utan att tillgripa våld och manipulation. Deras plan var att kalla på Ljuskrigare och Arbetare runt om i Galaxen och bortom, som då skulle komma till Jorden och hjälpa till att höja medvetenheten, så att människorna skulle börja minnas vilka de var, och göra sig av med sina förvanskningar och manipulationer. Och det är därför så många av er finns här, ni svarade på anropet och kom för att ta med er ert ljus och er kraft till projektet, för att återkräva Jorden och föda fram den Nya Jorden, vilket skulle återställa Jordens Galaktiska Uppdrag av att bli en Helig Planet, en Plats av Andligt Ljus och en Fristad för Galaxen.

Så nu stiger Jorden till sitt nya syfte, som en Helig och Ursprunglig Planet av Andliga energier, som förankras i den femte dimensionen, men stiger också upp hela vägen till den nionde dimensionen. Och de av er som har valt att stiga upp tillsammans med henne, öppnar också upp till de högre dimensionerna, och tillåter er själva att förankras i de högre dimensionernas nät på den Nya Jorden.

Alla är inte redo att stiga upp till den Nya Jorden och korsa Bron till den Högre Medvetenheten. De som ännu inte kan gå över till den femte dimensionen, kommer att fortsätta på den nuvarande Jorden, som vi kallar den ”alternativa Jorden”, en plats där människor med lägre frekvens kan leva de liv de väljer, men möjligheten till uppvaknande kommer alltid att finnas.

Den Alternativa Jorden och den Nya Jorden finns inom samma utrymme, men i olika dimensioner. Därför finns möjligheten för er att röra er mellan dem, när ni besitter det nya kvantum-kontinuumet av energier.

Den Nya Jorden har en tydlig och ursprunglig energi som lyfter upp det Heliga, och existerar som en harmonisk, kärleksfull och kreativ frekvens. Detta kallar vi ”Fristad”- eller ”Tempel”-frekvenser.

Den Alternativa Jorden är en kaotisk plats där energierna snurrar, eftersom många av de som inte bemästrar sina energier, försöker skapa och samverka. De släpper ut mycket rädsla och ilska, eftersom de inte känner till den skada som orsakas, genom obalanserade känslor och mentala mönster. De har inte stigit upp för att älska, utan följer fortfarande föråldrade mönster av girighet och dominans, för att försöka skapa det de vill ha.

Låt oss förtydliga: 2012 upphörde den gamla tredimensionella Jorden att existera. Den ersattes av den Alternativa Jorden som var en femdimensionell Jord, som kunde inrymma befolkningen på den Gamla Jorden. Den innehöll också fröerna från den Nya Jorden som blommar ut nu, då Uppstigningens Första Vågor förbereder sig för aktiveringen av sina inre broar, och övergången till frekvensen på den Nya Jorden.

Service och Syfte i ett Heligt Sammanhang

Älskade Ni, helt klart är att i denna stora förändring på Jorden och hennes avsikt, så uppstår en liknande förändring i ert själsuppdrag och i era avsikter.

De som flyttar in i frekvensen av den Nya Jorden, kommer att känna en intensifierad önskan om att anpassa sig till Jordens Heliga Uppdrag, och av att aktivera sina Själsuppdrag som Väktare för den Heliga Jordens energier. De kommer att vara Väktare av de nya Templen och Fristäderna, vilka kan vara lika enkla som ett rum i ett förortshem eller stora likt en ny byggnad tillägnad den Gudomliga Tjänsten på den Nya Jorden.

Det kommer också att finnas de som kallas för att återaktivera Paradisets Trädgård genom Paradiskoderna. De kommer att återansluta sig till själva Jorden, Devorna och Naturandarna, för att manifestera Paradisets energi, på de platser på Jorden där den Nya Jordens frekvens förankras.

För, Älskade Ni, ni är den Nya Jorden, och där ni finns, finns också den nya Diamantkristallina frekvensen förankrad, i er och genom er.

Men, många av er kommer att välja att spendera mer tid på den alternativa Jorden, engagerade i processerna av att hjälpa de som fortfarande finns där, så att de vaknar upp. Ni kommer att vara Lärare, Vägvisare och Healers, och ni kommer att upptäcka att ert arbete snabbt expanderar och växer, eftersom allt fler människor vägleds till er.

Många kallas just nu för att komma fram, och göra sig mer tillgängliga för de som söker ljuset och rör sig in i processen av uppvaknande, vilka då behöver stöd, kärlek och vägledning.

Så ni förstår, att det finns många lediga platser för Ljuskrigarna och Arbetarna, när ni tar er framåt till den här nya spännande fasen.

Men vi vill också säga att betoningen nu gäller service till ljuset, och den gudomliga planen, inte på att tjäna pengar och ha en bra och framgångsrik verksamhet. Det är det gamla paradigmet. I den Nya Jordens Energi följer ni helt enkelt er intuition, er vägledning och låter flödet av den gudomliga kreativa intelligensen bistå er. Om ni är kopplade till detta flöde, kommer ni att få stöd i allt ni gör. Jordens syfte är också att upprätthålla allt liv, så ni ska aldrig vara oroliga eller rädda, då ni följer er impuls av att tjäna, och uttrycka ert syfte på Jorden.

Vårdagjämningen och Fullmånen i mars 2019

Så, Älskade Ni, vi ber er att vara uppmärksamma på Vårdagjämningen, och att vara beredda att lyssna på er vägledning och er själ.

Välj var ni vill vara och vad ni känner att ni vill göra, för att uttrycka er Själs Syfte på Jorden/Nya Jorden.

Och framförallt, ha den Heliga energin och Fristaden i ert Hjärta.

Kanske kommer ni till och med att börja tillverka er egen Fristad för det Gudomliga Ljuset!

Eller så kanske ni börjar skapa Trädgården i ert Hjärta och i ert Liv!

Vi glädjer oss och firar återkomsten av Ljuset med er, och Jordens ursprungliga syfte som ”Nya Jorden” …… Den Heliga Planeten av Gudomligt Ljus.”

© 2006-19 Celia Fenn and Starchild Global http://www.starchildglobal.com – You are free to copy, distribute, display, and perform the work under the following conditions: You must give the author credit, you may not use this for commercial purposes, and you may not alter, transform or build upon this work. For any reuse or distribution, you must make clear to others the license terms of this work. Any of these conditions can be waived if you get permission from the copyright holder. Any other purpose of use must be granted permission by author.

Källa: Star Child Global

Översättning: Maggan

www.st-germain.se

Annons:
[Hukanson]
2019-03-22 16:23
#1

Tack ÄÄ Mikael för denna fantastiska klarsyn som upplyser vårt förstånd för vad som sker. Speciellt om man kan referera till tidigare meddelanden och läser litet mellan raderna. Det är en nåd att leva och vara med i detta som inkarnerad varelse - ett guds barn. Tack Elohim och Ljusets Änglar.

[Hukanson]
2019-03-24 11:19
#2

Stärk Er Gudomliga Självbild av de Himmelska Vita Varelserna

Kanaliserad genom Natalie Glasson – Originalkälla:

Sacred School of OmNa

Välvillig kärlek, välsignelser och glädje, delar vi, de Himmelska Vita Varelserna, med er. Vi kommer fram vid denna viktiga uppstigningsperiod, för att påminna er om ert syfte att åstadkomma ett nytt, starkt och nära förhållande med Skaparen. Alla energier, nedladdningar och aktiveringar nu, styr och stödjer er i utforskningen om vilka ni är som Skapare; er kommunikation och förbindelse med Skaparen, såväl som ert manifesterade uttryck för Skaparen. Det här är en helt underbar tid för enkelhet och vi, de Himmelska Vita Varelserna, inbjuder er att väva in enkelheten från Skaparens vibrationer, i alla delar av er existens, både fysiskt och andligt. Tiden är inte den rätta med att försöka vara för komplicerad i era skapelser, tankar och manifestationer. Om ni upptäcker att en situation eller upplevelse är för komplicerad, för utmanande, verkar omöjlig eller överväldigande, uppmana då Skaparens energi av enkelhet, att förankras i er varelse. Låt enkelheten genomsyra er, speciellt i sinnet, för att hjälpa till med en ny klarhet, anslut med Skaparen för ett nytt tillvägagångssätt/ hur ni ska göra i situationen.

Ett underbart tillvägagångssätt är att kalla på våra, de Himmelska Vita Varelsernas energier, för att kunna förankras och genomtränga hela er varelse. Känn, upplev och erkänn vårt stöd.

Säg sedan; ”Jag inbjuder Skaparens energi och egenskaper av enkelhet, att syntetiseras med hela min varelse. Låt mig bli gudomligt influerad av enkelhetens energi, och skapa frid, harmoni och klarhet inom alla områden av min varelse och mitt liv. Jag överlämnar mig fullständigt till de helande vibrationerna av Skaparens enkelhet. Då upplever jag inte bara klarhet i sinnet, jag upplever också en djupare enighet och koppling med Skaparen. Tack.’

Njut av Skaparens närvaro och de försiktigt pulserande vibrationerna av enkelhet, så länge behovet finns.

Er Gudomliga Självbild

När ni fått åtkomst till, och förkroppsligar Skaparens energi av enkelhet, skapar ni utrymme i er varelse, ert sinne och verklighet, för att kunna engagera er i er gudomliga självbild. Er gudomliga självbild är er syn på er själva, bortom gränser, begränsning och illusion. Det är er essens, ert förhållande till Skaparen och ert uttryck för Skaparen. Er gudomliga självbild är vetskapen om er enighet och förening med Skaparen, liksom det enorma stöd som Skaparen ständigt delar med er. Er gudomliga självbild är bortom er personliga och mänskliga självbild. Den utvecklas ständigt och växlar, när ni integrerar mer fullständigt med Skaparen. Bara att fånga en glimt av er gudomliga självbild, kan vara djupt inspirerande, respektingivande och upplysande. Åtkomsten till er gudomliga självbild, tillåter er att kunna erkänna er som en heligt varelse och ett uttryck för Skaparen. Ni låter er själva bli en spegling av allt som är Skaparen, och utforskar och förstår denna reflektion på Jorden.

För att stödja er upplevelse av er gudomliga självbild, vill vi de Himmelska Vita Varelserna, dela en åkallelse som till största delen verkar som en rening och en bekräftelse på er dedikation, för att ansluta till er gudomliga självbild.

Åtkomsten till Er Gudomliga Självbild

”Jag är nu öppen och redo inom alla nivåer av min varelse, medvetet och omedvetet, för att väckas mer fullt ut till vibrationen och mitt förkroppsligande av Skaparen. Jag är nu öppen och redo inom alla nivåer av min varelse, medvetet och omedvetet, för att anpassa mina övertygelser och dess manifestationer, med den renaste tillgängliga vibrationen av Skaparen. Jag uttrycker nu ett medvetet accepterande och erkännande, av min medvetna önskan om att uppleva en djupare relation med Skaparen.

Jag inbjuder alla varelser och själar av ren kärlek, Guider, Uppstigna Mästare, Änglar, Ärkeänglar, Gudinnans Varelser och Naturens andar, till att stödja mig i ett underbart uppvaknande, när jag medvetet sammanfogar mig med den gudomliga Skaparen.

Jag är nu redo och väljer att släppa min egen självbild, min mänskliga begränsade bild av mig själv, raderar all programmering och energetiska begränsningar som inte längre tjänar mig. Jag väljer att acceptera och erkänna min gudomliga självbild, med obegränsad och expansiv medvetenhet, energier och fulländning av evig kärlek.

Jag är nu redo och väljer att radera alla tankar, känslor, skapelser och programmering kopplad till och skapad av begränsad medvetenhet och begränsat sinne. Jag väljer att acceptera och erkänna min gudomliga självbild med sin obegränsade och expansiva medvetenhet, energier och uppfyllandet av evig kärlek.

Jag är nu redo och väljer att radera alla övertygelser som aktiverar och skapar brist, lidande, smärta och rädsla i min verklighet och inom min varelse. Jag väljer att acceptera och erkänna min gudomliga självbild, med dess obegränsade och expansiva medvetenhet, energier och uppfyllandet av evig kärlek

Jag väljer medvetet att ansluta, acceptera och förkroppsliga Skaparen, tron på Skaparen, inte med min egen kraft, utan med min själs och den gudomliga självbildens närvaro. Jag väljer att acceptera Skaparens förverkligande inom min varelse och verklighet, med en fast och intensiv inre kraft, tro och vetande. I sanning accepterar jag friheten inom den stora expansiva källan, som är Skaparen.

Jag erkänner nu min inre tro och vetande, och bekräftar min gudomliga koppling till Skaparen.’

Avsätt tid för att vara med närvaron av er gudomliga självbild, så länge det behövs.

I evig glädje med er,

De Himmelska Vita Varelserna

Översättning: Maggan

www.st-germain.se

[Hukanson]
2019-03-24 19:49
#3

CORNUCOPIA – Det överflödande ymnighetshornet

Av Ärkeänglarna Ariel & Uriel via Adele Arini

3 februari, 2019

Hälsningar Kära Älskade!

Idag finns vi, Ariel och Uriel, era Systrar av Ljus, båda här för att ge er underbara nyheter om vad som är i görningen, som väntar i kulisserna, för er alla som idag läser det här.

Som ni kanske redan har känt till, så handlar temat för detta nya år 2019 helt och hållet om Expansion, Tillväxt, Skapandekraft och ett massivt uppvaknande av Själs-Krafter – det kommer att bli ett mäktigt år av Manifestation och Transformation.

Den ofta så fysiskt smärtsamma och emotionella fasen av rensande, för att rena och ”heala” alla saker och ting i 3D, har nu framgångsrikt fullbordats för majoriteten av ljusarbetarna över hela planeten. Vi känner nu behovet av att förtydliga termen ’ljusarbetare’ för att undvika alla missförstånd.

Varje levande varelse (inklusive alla som ni eventuellt i det förflutna har ansett vara i fullständig avsaknad av Gudomlig Kärlek) tillhör samma falang. Ni, de och vi alla, tjänar på vårt eget sätt Guds Rike. Vi är ETT, i ordets varje bemärkelse. Och med hjälp av expansion, eftersom vi alla är Ett, arbetar till och med de människor som ’skenbarligen’ hör hemma i den Mörka falangen, i själva verket också för Ljuset – de arbetar för sin egen själs-expansion och -evolution. Även dessa kan kallas ljusarbetare.

Mörker och Ljus, det lägre-vibrerande och det som vibrerar högre, positivt och negativt, det förflutna och framtiden, demokrater och republikaner, katoliker och muslimer, rika och fattiga, de utbildade och de outbildade – dessa ändlösa etiketter som människorna använder för att föreviga Separation; den långa listan fortsätter. Mänskligheten har ’spelat’ dessa fysiska livs-spel på Jorden i tusentals år och vid det här laget har ni alla i sanning lärt er att behärska förmågan av extrem Separation, Dualitet och Polarisering.

Men för alla avsikter och syften, ska vi idag använda termen ljusarbetare för att enbart hänvisa till dem som har rena hjärtan. De kanske inte ens känner till att en dylik term existerar, men deras sätt att leva är redan så omhändertagande, kärleksfullt och medkännande på alla sätt.

Och detta är i sanning vad en ljusarbetare är.

Någon som har en ren, kärleksfull önskan om att få stå till tjänst för världen och Gud – på ett sätt som passar hans/hennes egna inneboende förmågor. Han/hon är antagligen en känslig själ, som människor vanligen uppsöker för att få råd och hjälp av.

Om du är en ljusarbetare som har valt att vakna upp tidigare än det Mänskliga Kollektivet, är du, vår älskade, någon med ett betydelsefullt uppdrag/en viktig roll att spela, i synnerhet under de kommande 20 åren. Du finns här för att visa andra vad det innebär att vara femte-dimensionell.

Det var troligtvis din signal till att sedan ställa denna fråga till oss: ”Ariel & Uriel, vi vet inte hur man ska vara femte-dimensionell. Jag har ännu inte återkallat minnena från mina högre-dimensionella livstider, så var/hur ska jag ens börja? Vårt svar är enkelt, Älskade Ni.

Börja med dig själv; börja med ditt liv.

Det bästa sättet att förändra världen är INTE genom att förändra andra.

Denna princip har ofta visats under era många livsupplevelser med människorna runtomkring dig, varje dag. Att tala om för människor vad de ska göra, att kritisera dem, tjata på dem, använda sarkasm eller annat negativt beteende tjänar bara till att ’lägga extra bränsle på en härjande eldsvåda’.

Som exempel, låt oss säga att Fru C har föresatt sig att få sin make att sluta röka. Hon har i åratal tjatat på honom: ’föreläst’ om farorna; påmint honom om den kraftiga ekonomiska börda som hans köp av månadens lager av cigarretter har skapat för deras begränsade budget. Hennes föreläsningar skedde rätt så regelbundet, tills han en vacker dag slutligen ’exploderade’ och skrek åt henne att ’lämna honom i fred’.

Ser ni vad som hände här? Herr C har ingen VILJA att förändra sig. Noll längtan efter att ändra på sig. Utan viljan att förändras, så … kommer inget att förändras. Cigarretterna, oberoende av hur skadliga de är, tillfredsställer för tillfället Herr C’s behov på någon nivå.

Alla beroenden är ett slags emotionell flykt, från frågans grundorsak.

När människor Inte är redo att ta itu med den verkliga orsaken till varför de fortsätter göra/köpa saker som de (djupt inombords) ’vet’ att är skadliga för dem, så kommer problemet fortsättningsvis kvarstå.

All sann förändring måste börja med en själv.

Här kommer huvudpunkten i vår lilla berättelse:

Emotionell integrering är ’NYCKELN TILL FÖRÄNDRING’.

Vi inser att ljusarbetarna runtom i världen befinner sig på olika nivåer på sin resa för andligt uppvaknande. Men gällande gruppen av mäktiga ljusarbetare som råkar läsa denna specifika energi-överföring (och javisst, vi vet exakt vilka ni är), så har de flesta av er fullbordat er emotionella integreringsprocess.

Med andra ord så har ni slutat springa iväg från era emotioner och ni har släppt taget om den tidigare inbäddade toxiciteten inom er emotionella kropp. På grund av detta är ni nu förberedda och redo att gå vidare till nästa fas i er evolution: för att behärska ert Mästerskap över livet.

Hur blir man en mästare över Livet, när man skenbart har misslyckats med att behärska en eller flera aspekter av sitt liv, om och om igen i denna livstid?

Kära vänner, låt oss nu tala om för er, vilken er största livsutmaning för tillfället än är, att utmaningen är det STÖRSTA testet; den slutliga examen – som kärleksfullt har förberetts av ert Högre Själv, innan ni framgångsrikt ska kunna ta examen.

För vissa människor kan det handla om deras hälsotillstånd. För flertalet av ljusarbetarna, handlar det om deras brist på/underskott av medvetande. För andra kan det handla om kärlek, förlåtelse, ensamhet eller relationer.

När ni känner till detta, så ÄNDRAS SPELREGLERNA HÄR, i enlighet med hur ni reagerar från och med nu, när ni står inför era största livsutmaningar.

Ni kan välja att fortsätta med att fokusera på era problem och reagera med rädsla, missmod, oro, ilska, depression, skuld, ELLER så kan ni välja att höja er medvetenhet/ert perspektiv – med andra ord SKIFTA er inre programmering, för att matcha ’språket’ för programmering som ert Högre Själv talar med. Ert Högre Själv talar Kärlekens språk – till Självet, samt till Alla.

Ert Högre Själv talar Fridens språk – för Självet och för Alla.

Ert Högre Själv talar Glädjens/Lyckans språk – för Självet och för Alla.

Ert Högre Själv talar Visdomens & Kraftens språk – för Självet och för Alla.

Ert Högre Själv talar Överflödets språk – för Självet och för Alla.

Termen ’överflöd’ som vi här använder, representerar livets alla goda saker, dvs. perfekt hälsa, en odödlig (icke-förmultnande) fysisk kropp, massor av pengar, fantastiska vänskaper, uppfyllande karriärer och relationer, trevliga livsupplevelser osv.

Det är dags, våra bröder och systrar, att ’tala’ Språket för ert Högre Själv – Guds Språk.

Gud är ojämförligt mäktig. Och i förlängningen betyder det att även ni är ojämförligt mäktiga.

Så varför fortsätter ni att glömma detta, närhelst ni står inför de slutliga testen som era Högre Själv den senaste tiden har sänt er?

Gud är Kärlek. Detta betyder också att även du är en Varelse av Gudomlig Kärlek.

Så varför uppträder du (tidvis) så olikt ditt Sanna, Mest Kärleksfulla Själv?

Gud är Obegränsad – och det är även du.

Så varför fortsätter du begränsa dig till den ’tredje-dimensionella programmering’ som inte längre kan fungera på denna helt nya, högre-dimensionella arena/spelplan, där du nyligen har märkt att du befinner dig?

För några dagar sen, den 30 januari, lade Adele ut ett meddelande på sin Raphaels Healing Space Facebook-sida, för att dela med sig av den goda nyheten till alla, att hon har känt att samtliga tyngre tätheter som är förknippade med livet på en 3D-planet, helt och hållet har försvunnit.

Dualitet, Polaritet, Separation är byggställningsmaterialet, ramverket och grundvalen för en lägre-dimensionell existens i ett 3D-Universum. Och med dessa tre nu permanent borta från Planeten Jorden, så kan det bara betyda en sak.

Mänskligheten har nyligen passerat ytterligare en betydelsefull milstolpe.

Ni, Våra Älskade, lever nu i sanning på 5D-Jorden i och med att vi talar. I slutet av januari 2019, tog mänskligheten & Gaia i själva verket tillsammans ’språng över åtskilliga tidslinjer’. Och vad fick detta att ske?

I det allra senaste sammanträdet ovanför Planeten Jorden, vilket många av er deltog i under er sömn, uttryckte majoriteten av er en stark önskan för att onekliga, synliga förändringar NU skulle ta vid.

De ’Gamla Själar’ som just nu finns förkroppsligade på planeten (dvs de påverkare och aktörer som är de sanna krafterna bakom berättelsen om den Nya Jordens Skapelse) fick i sanning nog av det gamla paradigmet av Rädsla, Brist & Separation.

Ni ville att alla nödvändiga reformer helt och hållet skulle genomföras och fastän ett tillfälligt kaos kan uppstå, så uttryckte ni alla en orubblig tillit till att ni alla kommer att förmå genomgå dessa utmaningar med nåd och lätthet. Vi hyser i sanning en enorm respekt och beundran för er alla, Våra Älskade.

Men på grund av detta, så kan saker och ting tillfälligt förefalla som om de håller på att bli värre i stället för att bli bättre – både på mikro- och makro-nivåerna. Det är viktigt att hålla i minnet att dessa alla sker SOM PLANERAT.

Som ett Kollektiv har ni avsiktligen valt att intensifiera all 3D-energimässig återstod inom er själva och inom psyket/medvetandet hos samtliga förkroppsligade själar på Jorden, för att NU tvinga er till att välja ett bättre sätt.

Detta är för att hjälpa er att på permanent basis bryta er fria från den automatiserade, 3D-mönster-programmering som ni har använt er av i tusentals år. Ni har i eoner använt er av det lägre-dimensionella operativsystemet för rädsla, brist och separation.

Det är nu dags för er att återställa och omprogrammera den super-dator som är ert liv.

Och det Sanna Arbetet måste börja INOMBORDS.

Ert operativsystem måste nu ständigt tala Guds programmeringsspråk. Endast när ni permanent har uppnått ett högre-dimensionellt perspektiv (oberoende av vad som händer runtomkring er) så kommer ert liv att börja förändras på magiska, underbara sätt.

Med utplånandet av de lägre tätheterna och deras ramverk för existens, har det aldrig förr varit lättare att tala programmeringsspråket för ert Högre Själv. Det har nu blivit så naturligt. Detta innebär i slutänden att era ansträngningar, att ställa era frekvenser i linje för att matcha dem som hör till ert Högre Själv, inte behöver vara lika ansträngande som förut. Det kommer att vara helt lätt, som att cykla, efter att ni på många år inte har gjort det. Ni kanske känner er lite ovana, men det betyder inte att ni måste börja lära er det helt från början.

Snart kommer ni att märka att era tankar, ord, känslor och handlingar nu på ett naturligt sätt dras till en ’Högre täthet’ i stället för tvärtom. Detta beror på att de ställningsmaterial/ramverk som stöttar det motsatta, nu är helt och hållet och på permanent basis borta. Den här naturliga rörelsen i riktning mot tankar/ord/emotioner av ’lättare, Högre’ täthet, kan endast stoppas av er. Om ni tillhandahåller noll motstånd mot detta naturliga ’återställande’, till denna omprogrammeringsprocess som ni befinner er mitt uppe i, så kommer ni snart att märka att ni tänker, säger, känner och agerar likt ert Gudomliga Högre Själv.

Detta är garanterat till 100%.

Så med andra ord, bara ’följ med flödet’ och överlämna er till era naturliga benägenheter att känna er lyckliga, att känna er fridfulla, att vara kärleksfulla – och snart kommer ert liv att förändras för att återspegla denna förändring som kommer inifrån.

Vår Gud är den Högsta Skaparen för ALLT SOM ÄR. Och i förlängningen är Skapande det enda sätt på vilket er Själ ger uttryck för sig själv. Detta år, nu när ni mycket naturligt är långt på väg att komma i perfekt harmoni med ert Guds-Själv, så kommer ni att växa, expandera och uttrycka er kreativitet, ert unika bidrag till den Nya Jorden, på ett storslaget sätt. Vissa av er har redan satt igång. De som inte har det, oroa er inte, allt har planerats för er på ett perfekt sätt.

Jag, Ärkeängel Ariel, är här för att hjälpa till med att öppna ’dammluckorna’ i ditt inre kreativa geni. Kalla på mig för att hjälpa dig med att släppa taget om alla outforskade områden av själv-uttryck inom dig själv. Jag kan hjälpa dig med att vidga ditt sätt att tänka, expandera dina gränser och att upptäcka många av dina dolda talanger. Det är dags att släppa lös dina samtliga förmågor och att visa upp din Storslagenhet för att hela världen ska få se dem. Och när du gör detta, utan energier av arrogans eller högmod, så ger du de övriga utrymme, mod och tapperhet att komma ut ur sina ’skal’ för att också lysa klart!

Öppna upp er själva för alla idéer och säg alltid ’JA’ till allt som livet erbjuder er – bara när er inre vägledning befinner sig i perfekt överensstämmelse! Era känslor är er inbyggda, kraftfulla inre GPS; barometern för er Sanning som ständigt måste användas, för att bana vägen till er Examensfest!

Och jag, Ärkeängel Uriel, är ständigt redo att gladeligen hjälpa alla själar som kallar på mig. Jag ska hjälpa till med att tillhandahålla en fritt flödande kanal för information och inspiration som är relevant för ert individuella uppdrag/er roll på den Nya Jorden. Nästa steg på vägen, och nästa, och nästa, kommer att fortsätta avslöjas, ett efter ett och på grund av detta kommer ni att känna er så saligt nöjda; glädjefyllt simmande i flödet av era skapelsers vattendrag.

Dagens tredje kort, det Överflödande Ymnighetshornet är vår gåva till er. Fader/Moder Gud, Skaparen av ALLT SOM ÄR, har nu förlänat er denna hornformade, strålande korg av Ljus, som är fylld av alla saker som ni någonsin har önskat er/längtat efter att få uppleva på Planeten Jorden. Ymnighetshornet är en uråldrig symbol för Överflödande Skörd och Storslagna Välsignelser. I forna dagar, när någon fick ta emot ett ymnighetshorn, var det ett tecken på att allt ens hårda arbete på betydande sätt höll på att betala sig.

Vi skulle vilja bjuda in er alla till att nu blunda och föreställa er ert Högre Själv och att det andliga teamet står runtomkring er. Fader och Moder Gud stiger båda fram, för att komma närmare er. De ler och sträcker fram en underbar, strålande gåva medan de samtidigt säger:

”Med denna gåva ger vi er nu allt som ni sedan länge har längtat efter. Älskade Barn, era önskningar är nu uppfyllda. Gå iväg och börja skapa allt som ert hjärta innerligen önskar att göra, eftersom denna process är nyckeln som öppnar portarna till: Obegränsad Frihet. Friheten att vara Gud; friheten med er tid att göra vad ni önskar; den finansiella frihet som många av er alltsedan länge har längtat efter. Ni förtjänar detta, Älskade Ni. Den svåra biten är redan förbi, och det är dags att fira! Vi älskar Er omåttligt.”

www.st-germain.se

FataMorgana
2019-03-25 13:04
#4

Med tanke på den korta tid som vi spenderar här på jorden innan vi går hem till Gud igen, så undrar jag ju vilken mening det skulle ha med en ny jord?

Condor
2019-03-25 14:19
#5

Uppvaknande betyder för mig att erfara och inse sin sanna gudomliga natur och inse att livet och hela existensen som vi förnimmar med våra sinnen bara är en illusion.

Då inser man att det är meningslöst att byta den tredimensionala illusionen till en fem- eller niodimensional illusion och man slutar upp att tro på sådana här budskap.

Dessa budskap är bara mat för egot. Vem som inte erfar och inser sin sanna gudomliga natur identifierar sig med sin kropp och sitt ego och egot strävar alltid att stiga upp någonstans, till något högre. Det är människors längtan att jaget ska överleva som gör att de vill tro på sånt här.  Men jaget/egot är också bara en del av illusionen som startar när vi utvecklar ett medvetande efter födelsen och som slutar med Döden.

För övrigt har jag inte lagt märke till att ett antal människor ska ha försvunnit spårlöst till en annan dimension och har heller inte läst om mysteriösa försvinnande någonstans. På TV  nyheterna sa dom heller ingenting.  Människorna verkar heller inte att ha förändrat sig och min dator är fortfarande ett tredimensionalt föremål. De lägre tätheterna verkar bli ännu tätare, med tanke på världspolitiken och politikernas DNA verkar inte att förändra sig till dess bättre. I en annan icke fysisk dimension skulle det dessutom inte behövas en DNA.

Sen är det på tal om "gamla själar". Där har man ett new age uttryck inblandat i kristendomen. Det existerar inga "gamla och unga" själar.  Det gudomliga i alla människior är en del av evigheten, där tid och rum inte existerar. Därför har varken Gud eller en själ en ålder. Jo, jag vet att det är svårt föreställbart för ett tredimensionalt medvetande, precis som det är svårt att föreställa sig vad som var "före tiden" när det inte fanns en tid och därför inte kan finnas ett "före". Men det mänskliga tredimensionala förståndet tänker så och det kan man inte ändra på. Man kan bara bli medveten om förståndets gränser och medveten om illusionen som vi lever i.

Dom som författar sådana här budskap är helt aningslösa och har aldrig blivit medvetna om deras sanna gudomliga natur.

Condor
2019-03-25 15:04
#6

Kanalisering från ärkeängeln Lucifer via Condor 25.3.2019.

Ok, det här är bara en parodi och precis som alla andra kanaliserade budskap bara påhittat. Eftersom jag inte tror på bibeln, tror jag heller inte på Jahve, Lucifer & Co, men eftersom alla bara "kanaliserar" från de "goda" ärkeänglarna, funderade jag på hur en "kanalisering" från Lucifer skulle kunna se ut.

Egentligen gav mig Lucifer en hel intervju och jag kunde ställa frågor:

Condor: Lucifer, tack för att ge mig en intervju. Du är alltså den "onda". Varför valde du det? Hade du inget fritt val?

Lucifer: Tror du att människorna har ett fritt val?

Condor: Nja, åtminstone enligt den kristna läran.

Lucifer: Jahve säger att människorna har ett fritt val, men han ställer en massa krav på mäniskorna och om de inte uppfyller kraven är det slut på kärleken. Hur fritt är då valet?

Condor: Du hade alltså inget val?

Lucifer. Jag var ljusets ängel. Det var mitt jobb att ge människorna ett medvetande som gjorde att de kunde skilja mellan gott och ont. Det var mitt jobb att ge Eva äpplet. Gott och ont är rent subjektivt. Det som en uppfattar som gott, uppfattar en annan som ont.  Pengar är ett exempel på någonting som kan uppfattas som både gott och ont.

Condor: Jahve planerade alltså allt det där med äpplet osv.?

Lucifer:  Det finns ingenting inom skapelsen som inte är Jahves vilja. Ingen har ett val. Allt som jag gör är Jahves vilja.  Jag straffar syndare för att Jahve vill det. Jag ställer inga krav på människorna. Vem är då den goda och vem är den onda?

Condor: Är inte gott och ont 2 olika sidor av en och samma medalj?

Lucifer: Jo, det är just det som är grejen. Gott och ont är en illusion som ni människor själva skapar. Jag är bara den som gav er medvetandet att skapa illusionen. Ni ska inte veta om er gudomlighet, för Jahve vill att ni själva ska komma till insikt. Jag är den som upprätthåller illusionen och alla religioner och trosystem är mina verktyg för att hindra er att inse vilka ni är och hur gudomliga ni är.

Condor: Men varför gör du det?

Lucifer: Då måste du fråga Jahve. Jag gör bara mitt jobb. Kanske han vill att ni ska ha det svårt för att han fortfarande är sur att ni tog emot äpplet som jag gav er. 

Condor: Vet du om jordens framtid? 

Lucifer: Allt som har en början har ett slut.  Jorden är bara en av miljarder planeter i universumet där det händer en och samma sak.

Condor: Blir det en "big crunch" eller en "big freeze"?

Lucifer: Det där är vetenskapliga teorier utifrån det mänskliga förståndet. Universumet drar ihop sig och tänjer ut sig och slår som ett hjärta.  Det som ni kallar "bigbang" är bara början ett enda hjärtslag.  Ett hjärtslag vara i många miljarder år.  Jag upprätthåller det här för att Jahve vill ha det så.  Därför är jag den materiella världens herre. Jahve är konstruktören, medan jag är byggarbetaren.

Condor: Kan du inte bygga en lite finare värld?

Lucifer: Bara om jag får en ny byggplan av Jahve. Kanske vid nästa hjärtslag?

Condor: Jag tackar för samtalet.

Lucifer: hasta la vista baby.

Annons:
Upp till toppen
Annons: