Annons:
Etikettcitat
Läst 873 ggr
[Vianca]
3/15/19, 6:09 PM

Tro om Gud

Tvärsäkerhet om vem och vad Gud är förstärker en konflikt. 
En ödmjuk osäkerhet om att ingen av oss äger sanningen om Gud lägger grund för fredsbygge.

Citat av KG Hammar.

Annons:
[Vianca]
3/15/19, 6:25 PM
#1

Att diskutera religion kan vara väldigt givande men samtidigt känsligt, värdeladdat och personligt. Tycker att KG Hammar formulering säger det mesta.

Lussan20
3/15/19, 6:48 PM
#2

Mitt värsta är-vi de enda sanna Kristna- de går Guds ärende. Inte bra alls. Men det finns de som vågar förhäva sig, sorgligt men sant! Mvh/WL🌺

[Vianca]
3/15/19, 7:24 PM
#3

Så sant WL.🌺

[Hukanson]
3/15/19, 11:07 PM
#4

Bra sagt om Gud:

"Han omger oss på alla sidor". När jag skulle vända Gud ryggen visste jag inte hur jag skulle vända mig.

Agera, och Gud kommer att agera.

Alla människor tror att Gud står på deras sida. De som har pengar och makt vet att han gör det.

Att be är när du talar till gud; att kontemplera är att lyssna till Gud.

Att tro på Gud är omöjligt - att inte tro på Honom är absurt.

Behöver du först bevisa Guds existens? Måste du tända en fackla för att se solen?

Det enda man kan göra utan Gud är att gå under.

Gud är den tangentiella punkten mellan noll och oändlighet.

Det finns ingen plats i min själ, ingen hörna av min karaktär, där Gud inte finns.

Den kristne tror inte Gud älskar oss för att vi är goda, men att Gud gör oss goda för att han älskar oss.

Gud är större än vad människor tror.

Om Gud kan jobba sig genom mig, kan han jobba sig genom vem som helst.

Lussan20
3/16/19, 8:00 AM
#5

Så bra!

Det sista håller jag med helt i. Ja allt som skrevs.  Vishet i ord. tack…Mvh/WL🌺

Condor
3/16/19, 10:41 AM
#6

Ett till uttalande, som jag läste en gång för länge sen att någon har sagt:

Den vita mannen går i sin kyrka och pratar om Gud. Den röda mannen går i sin tipi och pratar med Gud.

Annons:
Lussan20
3/16/19, 11:19 AM
#7

Den var också bra! Samt att titeln på en av Sven Richmans böcker- allt är inte Gud som glimmar-. Många kloka människor med kloka ord!

Ett som mer handlar om miljöförstöringen löd, det var nog en Indian som sade det? -När den vita människan sågat ner det sista trädet, då inser hon att det inte går att äta pengar!  Mvh/WL🌺

FataMorgana
3/16/19, 12:29 PM
#8

Robert Crosbie säger det också bra: 

"Det Absoluta är ett namn för den Enda Verkligheten, den Oändliga, Oföränderliga grunden för Allt. Allt annat är "Maya" – dvs. de evigt föränderliga uttrycksmedlen, uttryckssätten, grader av intelligens och dess former som hela tiden närmar sig Ljuset men aldrig berör Lågan eftersom det Verkliga inom varje varelse är denna Låga själv."

Upp till toppen
Annons: