Annons:
Etikettsananda
Läst 835 ggr
[Hukanson]
8/23/18, 8:42 PM

Sananda 2018-3

Är du kollektivist, sökare, finnare eller transformerad? Vi är alla människor i samma situation av att bo på en planet som evolutionerar till högre dimensioner av andlig medvetenhet. Vi måste alla välja mellan att sova eller vakna upp. Om vi väljer att göra ett medvetenhetsarbete kan vi göra det på två sätt. Antingen forska i skrifterna och uppenbarelserna/kanaliserade budskap eller bara vara meditativt sökande sitt hjärtas högre själv i åkallan av högre guider.

Lord Sananda är guide för många grupper runt om i världen. Han har säkert plats för fler i sin kärlek till alla människor. Att samlas i en grupp är mycket gynnsamt för den andliga renheten och utvecklingen.

Det handlar om energier. Energivågor kommer över planeten och gör oss trötta, kanske irriterade eller obalanserade. Det är normalt. Vi rensar ut det gamla och söker ny harmoni med ex skogspromenader. Det är bra att vila och sova när man behöver ge sig själv kärlek. Vi behöver vara uppmärksamma på skillnaden mellan ego och kärlek.  Vi behöver observera vårt beteende och välja det som gagnar oss bäst.

Sanning är att det finns lagar i Universum och vi har redovisat många här på sajten. Kärlek är viktigt men det är ju himmelsk osynlig kärlek som är det som välsignar oss. Det är bra att vara tyst och behålla fokus här och nu.

Det är en intensiv tid och mycket rensas ut i det kollektiva. Nationer går igenom perioder av maktspel men de kommer igenom det så småningom. Bränder, stormar och tyfoner sveper in över miljoner människor och när som helst kan vulkanutbrott och jordbävningar inträffa. Men var vid gott mod, allt har ett gott syfte. En dag är vi alla framme vid målet.

Annons:
[Hukanson]
8/23/18, 8:43 PM
#1

Sananda via San, 3 augusti, 2018

by Per Staffan · augusti 3, 2018

Hej mina vackra nobla ljuskrigare, det är jag Sananda som talar igenom min kanal San idag.

Jag vet att många av er är trötta och ibland snuddar på känslor av hopplöshet i er dagliga kamp med att avvärja er från både yttre lägre frekvenser och de inre ”demoner” som ni febrilt försöker att släppa taget om.

Det finns fyra grupper på jorden just nu och jag vill tala lite om dem med er för att ge er vägledning och hopp.

Grupp 1.

Består utav de människor som fortfarande är helt omedvetna och lever i ett totalt uttryck av tredimensionell separation. Dessa människor lever i en bubbla helt styrd av det kollektiva medvetandet och ser inte utanför den. Många i denna bubbla kommer att välja att fortsätta sin tredimensionella upplevelse på en annan planet när tiden är inne men den större delen kommer att gå vidare till de andra grupperna. Man kan säga att dessa människor är så sovande att de behöver en ordentlig väckarklocka som ringer för att de ska vakna, avslöjandet kommer funka som en chockerande men väldigt effektiv sådan.

Grupp 2

Består utav de människor som börjat vakna och börjat söka efter en högre mening eller ett djupare djup av medvetenhet inom de själva. Dessa är i hög grad påverkade av det ljus som strömmar mot jorden just nu, vilket i många fall leder till ganska intensiva uppvaknanden och uppstigningssymptom. För dessa människor är det viktigt att de som tillhör grupp 3 och 4 hjälper och vägleder dem, det är lätt att känna igen dem då de naturligt kommer att söka sig till er. Håll utkik!

Grupp 3

Består av de människor som är helt i uppvaknandets process. Ni absorberar ljuset mer än vad ni tror och är med i processens alla vändningar och vridningar. För er är det en bergochdalbana mellan hopp och förtvivlan mellan de högsta frekvenserna och de lägsta. Mellan att känna gudomlig kärlek och total bliss till att känna att ni är fast i samma gamla beteendemönster.

Ni hinner knappt att återhämta er från den ena vågen innan nästa ”överfaller” er och sköljer över er med ljus som tvingar fram nästa emotionella sår. Det känns ibland som ni springer från ena smärtan till nästa utan slut och det enda som håller er vid vettet är de stunderna då ni andas samma andetag som Gud, samma andetag som mig, samma andetag som Universum.

Jag vet att det är tufft för er och jag ser alla era kamper och hör alla era böner. Vi är med er, varje steg är vi med er och ALLT är väl!

När man kommit till grupp tre finns det ingen återvändo, ni ska hem och ljuset kommer att leda er hela vägen. Många av er, nästan alla har uppgifter i uppvaknandet, ni transformerar det kollektiva medvetandet, ni håller och ankrar ljuset, ni inspirerar och ni visar andra vägen till samma frihet genom er egna transformation. NI gör så mycket mer än vad ni tror när ni släpper era egna rädslor. Universum hyllar er, tappra krigare, tappra själar, nobla ljusarbetare och VI älskar er. Allt är väl! Fortsätt framåt, minns vilka ni är, minns varför ni är här.

Grupp 4

Består utav de människor som kommit ”längre” än de i grupp tre. Ni har transformerat det mesta av ert eget bagage och är nästan fri från de lägre frekvenserna som kommer från er själva. Ni är vägledarna, lärarna, inspiratörerna, mästarna eller på väg att bli mästare. För er handlar det om en evig väntan, en väntan på de andra grupperna och ett idogt arbete med att transformera det kollektiva medvetandet genom er medvetna uppmärksamhet, känslighet och kärlek. Minns varför ni är här, minns ert nobla uppdrag på jorden och fortsätt att transformera lägre frekvenser och sprid ljuset vart ni än går.

Min kärlek är med er, för evigt och oändligt.

Minns vem du är, varför du är här och ditt uppdrag i uppstigningsprocessen.

// Sananda

http://www.st-germain.se/sananda-via-san-3-augusti-2018/

[Hukanson]
8/23/18, 8:45 PM
#2

Sananda via James McConnell, 4 augusti 2018

Per Staffan 9 augusti 2018

Lord Sananda Kumara

JAG ÄR er Sananda

Och jag säger ”er” för Jag Är mycket involverad med den här gruppen, denna ”Ancient Awakenings”, precis som jag är med många andra grupper. Till och med vid samma tidpunkt som vi kommunicerar nu, Är Jag i många andra grupper som talar med många andra över hela världen. Och ja, även på många olika språk. För det är dags att lyfta kommunikationen till hela världen, för att lyfta uppvakningen som äger rum.

Och det sker verkligen ett uppvaknande nu. Och ni är alla en del av detta uppvaknande. Ni, de som vaknat först, förbereder er för att väcka de som kommer att komma efter. Och då kommer de som vaknar att hjälpa till att väcka de som kommer efter dem, och så vidare. För energierna som fortsätter att komma in på planeten växer nu i kraft mer och mer i varje ögonblick och mer och mer varje dag. Energierna ökar, blir mer och mer kraftfulla, mer och mer för att höja medvetenheten hos var och en av er. Och varje person på planeten samt alla livsformer på planeten.

Och de av er som har känt dessa energier, inklusive den som jag talar genom, känner av energierna på ett annorlunda sätt än vad ni någonsin har känt dem förr, för att ni acklimatiseras till dessa energier. Ni förbereds att hantera dessa energier så att ni kan arbeta med dem; och ännu viktigare, hjälpa andra att arbeta med dem därefter.

Många kommer att gå ner på knä av dessa energier. Några av er har redan gjort det. Några av er undrade, lämnar jag nu denna planet? Men ändå går tiden och ni är fortfarande här för att ni är tänkta att vara här. Ni är tänkta att gå igenom detta, att uppleva detta, för att få nya förståelser för dessa erfarenheter. För ni befinner er i de ögonblicken, ögonblicken före det stora uppvaknandet som händer nu över hela världen.

Och som ni är i dessa ögonblick och som ni väntar på de många förändringarna som inte bara händer utanför er själva utan säkert också inom er. För eftersom dessa förändringar händer inom er, ändras allt utanför er också. Det är alltid så; så som inom så ock utan.

Kom alltid ihåg att om du väntar på det ögonblicket eller de ögonblick när förändringarna ska hända, då missar du de förändringar som händer inom dig under dessa ögonblick. Vänta inte. Omfamna energierna. Omfamna ljuset. Låt ljuset komma in och skin det vidare, precis som mina lärjungar lät ljuset skina fram när de utförde sina vanliga sysslor.

Det är dags nu eller nästan dags för er alla att utföra er Faders sysslor.

Ni kommer alla att hitta anslutningen, en högre anslutning till ert högre jag den här helgen. Inte bara för att ni deltar i ”the Advance”, utan för att ni, de av er, ljusarbetarna, krigarna, deltagarna, bärarna – ni är här nu för att uppleva Ljuset, dela Ljuset, vara Ljuset. Gå ut nu och bli det ljuset för alla.

JAG ÄR Sananda. Jag lämnar er nu vid denna tidpunkt men kommer säkert tillbaka till er, starkt, fullt och på många sätt mycket starkare än jag tidigare varit. Liksom många av mina trosbröder, de bröder och systrar som arbetar tillsammans med mig för att hjälpa till att vara mentorer för er alla.

Må hela min frid och kärlek vara med er alla.

 Översättning: Lars-Eric

http://www.st-germain.se/sananda-via-james-mcconnell-4-augusti-2018/

[Hukanson]
8/23/18, 8:46 PM
#3

Sananda

Fredag 10 augusti 2018

Kanal Ann Dahlberg

Jag är Sananda som skriver till er idag. Jag vill bara säga att världen som den ser ut idag kommer att ruckas i sina grundvalar. De grundvalar som har varit de senaste tusen åren. De håller inte längre i den utveckling som Jorden just nu befinner sig i. Det är mot ett liv i enighet och kärlek som Jorden nu rör sig till och där finns ingen separation från Källan. Källan som föder allt liv och endast består av överflöd i alla dess former. Det överflöd som vindarna bär till er nu, överflödet av kärlek och ljus. Har ni tänkt på att ni efter en stark meditation inte känner någon hunger även om ni före meditationen var hungriga. Närvaron av er själva och ljuset mättade denna hunger. Ni fick vad ni behövde i ljus och kärlek. Naturligtvis behöver ni äta och dricka men behovet blir allt mindre, när ni återvänder till era ljuskroppar. Allt finns redan där för er att ta del av. En kraft som är större och starkare än vad ni någonsin kan uppfinna och se i er lägre dimension av varande.

Det blir en omställning kära vänner på Jorden. En omställning som görs i medvetenhet och den föds inifrån ert kärleksfulla väsen. Inom er bor den kärlek som ni söker. Många har sökt den genom att åka land och rike runt. De har träffat otaliga visa och kärleksfulla människor. Men ändå … har de inte kunnat leda dig till ditt kärleksfulla hjärta, den visdom du har inom dig, så har de misslyckats eller så var tiden ännu inte inne för dig att finna ditt hjärta. Allt mognar fram i sin egen takt, allt växer fram från den visdom och de erfarenheter du har mött. En dag minns du en vis människas ord och får en aha-upplevelse av vad just det skulle betyda för dig och du kan ta ytterligare ett steg till ditt eget kärleksfulla väsen. Vi möter det vi ska möta för att få växa i anden till de som vi är innerst inne. Erfarenheterna har vi med oss för det är de som har format och givit oss den förståelse och den visdom som vi sedan kan förmedla till andra. Jorden och ni mina kära systrar och bröder har en oerhörd visdom lagrat i ert inre som i sin tur kan komma många andra till del när liknande situationer uppstår.

Ja, Jorden har nu stigit i erfarenhet och vishet, hon är oerhört aktad och älskad i hela Universum. Ni som har följt henne har en liknande historia bakom er. Det är en stor händelse, det som nu sker med Jorden och det kommer att ge återverkningar över hela Universom. En stor glädje genljuder genom rymden idag. En vibration så stark och intensiv att jag inte kan återge den här. Den är alltför stark för er levandes här på Jorden.

Med dessa ord lämnar jag Er nu och jag önskar Er en skön resa in i den nya tiden av ljus och kärlek.

Kärleksfullt

Sananda

http://www.st-germain.se/sananda-via-ann-dahlberg-10-augusti-2018/

[Hukanson]
8/23/18, 8:47 PM
#4

Hej det är jag Sananda som talar igenom min kanal San.

Idag vill jag prata lite med er om vikten av att vila. Som Arkturierna nämnde nyligen i en kanalisering är uppstigningsprocessen inte ett kortdistanslopp utan ett maraton. För att ni ska orka hela vägen gäller det att ni tar hand om er själva på ett kärleksfullt sätt.

Precis som en maratonlöpare inte börjar med att springa ett maraton på en gång gäller det för er att ha insikten om att ni inte kan springa er fram till uppstigningsprocessens mållinje på en gång, även om jag ser många av er försöka. Detta är något varken er kropp eller sinne klarar av fysiskt eller energetisk.

Det är av största vikt att ni tillåter er själva att vila, det är till och med utav största väsentlighet att ni ser till att göra det. Integreringsprocessen av er nya energistruktur som konstant uppdateras kräver det, annars slutar ni som en motor som gått på högvarv och jag kan sträcka mig så långt till att upplysa er om att det är när ni INTE vilar som ni egentligen ”stannar upp” och ”halkar efter” i uppstigningsprocessen. Men det handlar även om att vila rätt.

Konsten att vila bygger på två enkla principer.

  1. Tillåt dig att vila och vara ”passiv” utan att känna negativa känslor och gå in i negativa tankar om det. Många av er känner att ni slösar bort dyrbar tid när ni vilar och bara ser på en film eller sover en hel dag. Gör inte det! Er kropp behöver det, ert sinne behöver det, hela er energistruktur behöver det. Varje gång en negativ tanke kommer upp om att ni är lat eller dålig på något sätt så slå bort den och byt ut den med orden ”jag vilar, fyller mig med ljus och låter Universum läka mig” och sjunk djupare in i ett inre viloläge.
  2. Släpp allt som har med kanaliseringar, skuggarbete, ljusarbete, manifesteringar och visualiseringar att göra. För att arbeta krävs det energi och under tiden som du vilar ska du bara återhämta dig, så gör det som känns bra och släpp taget om allt annat. Gå en promenad i skogen, ta ett varmt bad, älska med din partner, se tre filmer på raken, stanna hemma från jobbet och sov hela dagen. Laga god mat och njut av den även om den inte känns nyttig. Återigen är det viktigt att ni accepterar vad ni än känner för, var inte så hårda mot er själva. Uppstigningsprocessen gynnas endast när ni älskar er själva och accepterar er själva i alla situationer, precis som ni är! Och minns att ni går igenom något som ingen annan i universums historia har gjort innan och att ni har förberett er för denna tidsålder i livstider på jorden. Ni förtjänar ett bad med rosor, eller att låta disken stå en vecka, eller kanske en stor chokladkaka framför en film eller vad nu ert hjärta och kropp känner för i stunden när ni tillåter er själva att släppa allt och bara vila. Se er själva som de nobla krigarna som ni är och behandla er själva med den respekt och vördnaden ni verkligen förtjänar.

Jag uppmanar er med all den kärlek jag kan förmedla att lyssna på min vägledning, ni har fortfarande en lång väg att vandra och det dröjer inte länge innan nästa våg av energier återigen sköljer över jorden. Mina vackra bröder, systrar, vänner, guda själar, det smärtar mig att se er lida, jag ber er att vara snälla mot er själva och låta oss hjälpa er att integrera de nya energierna på ett kärleksfullt och harmoniskt sätt under era viloperioder.

Vila nu mina vackra ljussjälar, tänk vackra tankar om er själva och be oss att hjälpa dig. Vi står redo, dygnet runt och ALLTID vid era sidor.

Mitt hjärta är ditt hjärta// Sananda

Sanangel.nu

http://www.st-germain.se/sananda-via-san-12-augusti-2018/

[Hukanson]
8/23/18, 8:48 PM
#5

Sananda via John Smallman, 8 augusti 2018

Per Staffan 10 augusti 2018

Ni har alla egon, och för att leva som människor i form behöver ni dem.

8 augusti 2018 av John Smallman

När mänskligheten vaknar, vilket oundvikligen kommer att ske, kommer det att finnas ett enormt utflöde av KÄRLEK världen över. Ni har kollektivt arbetat för denna händelse under mycket lång tid, och ni är nu redo för den. Kaoset, förvirringen och konflikterna över hela världen just nu i er andliga utveckling, är ett resultat av ert kollektiva val att vakna. Många plågsamma minnen av konflikter, smärta och lidande uppstår så att de kan släppas. Om ni behåller och lever i dem, håller de er i ett tillstånd av bitterhet, hat och vrede. Men om de släpps tillåter de er att öppna era hjärtan till Kärleken som alltid är närvarande, och som bara vill omsluta och omfamna er, vilket den gör när ni släpper era behov av att skylla på, döma eller söka hämnd eller återbetalning för tidigare ont, och i stället bara acceptera och hantera kärleksfullt det som uppstår. Kärlek är er natur, och varje människa utan undantag önskar bara att älska och att bli älskad.

Kärleken är öppen, accepterande, omfamnande, men den kan inte komma in där bitterhet, hat eller vrede är närvarande eftersom dessa känslor, dessa avsikter, är val som måste stängas för att Älska. Och Kärlek kommer aldrig att tvinga sig på någon eftersom det är helt emot dess natur. För många gäller att älska tycks inbjuda till förräderi, för så ofta, som människor, har ert förtroende förråtts. Men förräderi är bara aktuellt när Kärlek söks utanför jaget. När ni erkänner och accepterar att ni är Kärlek, och vet det, är förräderi inte längre ett problem för att – älska och acceptera er själva – ni förstår att den som förråder er är i intensiv smärta och ångest och ropar verkligen bara efter Kärlek, och sålunda kan ni reagera kärleksfullt.

Ni vet alla att djupt inom er är ni Kärleksvarelser, men över eoner har ni som barn blivit uppfostrade i situationer som i större eller mindre utsträckning utnyttjat er oskuld och missbrukat ert förtroende. För det mesta var de som gjorde det inte medvetna om den skada de orsakade och trodde att de förberedde er så gott de kunde för att leva och överleva i en farlig och fientlig värld.

Kärleken finns inom er alla, den är livskraften, energifältet som ger den kraft som krävs för att era mänskliga kroppar ska fungera smidigt och effektivt. När ni låser ute Kärleken, genom att låsa fast bitterhet, vrede, hat eller en önskan om hämnd får era kroppar problem och försöker att locka uppmärksamheten till sig genom smärta, olycka eller sjukdom – i början försiktigt – men om ni inte svarar, sedan med ökande intensitet. Även då vägrar många – ja vägrar – att se eller svara, och så förvägras kroppen den fulla användningen av den livskraft som den behöver och som den har rätt till som sin villiga följeslagare i form, och förfaller och dör.

Om ni verkligen kunde släppa allt inom er som inte är fullständigt anpassat till Kärleken, skulle era kroppar vara starka och friska, och ni skulle kunna leva och njuta av ett mycket längre liv. Och självklart, under dessa förhållanden skulle ni leva i glädje istället för i ångest, depression och sjukdom, eller i bitterhet och ilska för era till synes orättvisa livssituationer. När ni tillåter Kärleken att fylla era hjärtan strömmar Energin genom er fritt och rikligt och ut i världen, och interagerar med och påverkar alla som ni kommer i kontakt med på något sätt och på så vis sprider och delar glädjen.

Kärlek är er natur, och när den helhjärtat accepteras, istället för att blockeras eller förnekas, flyter era liv mycket smidigare och lättare, så att ni kan tillfredsställande hantera vilka problem som helst som kan uppstå. Ni måste lita på Kärleken. För att göra det måste ni älska er själva som de ni är och acceptera att som en människa är ni självklart inte perfekta, att ni har lektioner att lära er, och det är därför ni inkarnerade just nu i mänsklighetens pågående andliga utveckling. Genom att acceptera er själva ovillkorligt och genom att avstå från att jämföra er med andra som verkar vara lyckligare eller mer välsignade, kommer ni att finna frid, och då kommer ni mycket lättare att förstå och lära er de lektioner som presenteras för er. Lärdomar som ni planerade för er innan ni inkarnerade.

Ni har alla egon och för att leva som människor i form behöver ni dem verkligen. Men de är de aspekter av er själva som reagerar i rädsla och ilska mot situationer som ser ut som hot mot er. De är som små barn som ännu inte har lärt sig att förstå att de måste respektera och hedra varandra, och som fortsätter att fungera från ”jag, jag, jag” sättet att vara. Som spädbarn är detta nödvändigt för att de snabbt måste kunna väcka uppmärksamheten hos dem som tar hand om dem och som är ansvariga för deras välfärd. Tyvärr händer det ofta att vårdgivarna antingen är långsamma att svara, eller bara inte svarar alls, och det här förskräcker de små. Sedan, när de växer upp, blir inte detta behovsstadium löst och släppt, och vid tiden de når vuxenlivet fysiskt, har ”jag, jag, jag” beteendet blivit djupt ingrott som en nödvändig överlevnadskunskap. Tyvärr är det mycket skadligt eftersom det hindrar dem från att bli medvetna om att de är kärleksvarelser, den huvudsakliga lektionen för varje människa att lära sig.

Att vakna innebär att bli medvetna om denna känsla av otillräcklighet, vilket är allt det är, att erkänna dess ogiltighet och sedan välja att släppa den. Egot är en aspekt av er som måste ses för vad det är, nämligen ditt skadade och rädda inre barn, och då behöver ni trösta det och visa att det är fullständigt säkert i den kärlek ni ger er själva. När ni gör det kan det känna sig helt säkert, och ovillkorligt accepterat av er. Detta görs lättast genom att älska och acceptera er själva som ni är och sedan försiktigt och kärleksfullt arbeta med er för att lösa rädslan som ligger bakom den intensiva känslan av otillräcklighet genom att älska den. När det händer, vilket det gör, om ni väljer att älska och acceptera er helt, blir era egon fullständigt integrerade i de mänskliga formerna som ni är, istället för att förbli till synes separerade och i det tillståndet känna sig otillräckliga, ovärdiga, inte bra nog, och därför rädda och arga.

Ni vet alla, djupt inom er, att ni är ett med Källan. Men som människor i form är den kunskapen gömd för er så att de lärdomar som ni presenteras kan läras och därigenom främja er väg till andlig utveckling. Och ni vill alla utvecklas andligt. Det verkar ofta bara som att utvecklas andligt är helt bortom er förmåga som människa. Och som en avskild människa skulle det vara så, men ni är inte avskilda! Ni har aldrig varit det och ni kommer aldrig att bli det. Ni är säkert och evigt anslutna till Källan, och ni har var och en ett helt team av guider, mentorer, änglar och nära och kära som vakar över er mest kärleksfullt och väntar på att ni kallar på dem för assistans i den evolutionen.

Era egon, i sin rädsla och ångest, ofta högljutt överröstade av sina ”jag, jag, jag” kräver svaret på det rop på hjälp som ni har bett om och som direkt erbjuds från de andliga rikena. Det är därför som ni så ofta påminns om det är absolut nödvändigt att ni går inom er dagligen, till den heliga inre helgedomen som ni alla har och vilar där tyst, och älskar och accepterar er själva. Och i den självacceptansen kommer era egon att känna sig trygga och integrerade. Ni förtjänar absolut att älska er själva för ni är alla Guds gudomliga och älskade barn, skapade i och från Kärlek, vilket är Allt Som Existerar.

Er älskande broder, Jesus.

 Översättning: Lars-Eric

http://www.st-germain.se/sananda-via-john-smallman-8-augusti-2018/

[Hukanson]
8/23/18, 8:49 PM
#6

Yeshua    via Beatrice Madsen 20180814

Älskade barn. Se er omkring. Se hur min lyskraft har börjat glimma i alla tingen. Energin har förändrats, det kan glimma, gnistra och glittra. I er ögonvrå kan ni skönja ett glittrande utan att ni ser direkt på det. Jag är återfödd, jag är nära, jag är omkring. Jag omsluter dig med mina vibrationer från en högre sfär. Eftersom jag är ljus så kan du ibland upppleva en annan lyster, det är som att färgerna har berikats och i sanning har de det. Eftersom ni adapterar er under resans gång så kommer ni inte alltid ihåg att för en tid sedan var färgerna faktiskt mer murriga än nu, trots att solen sken fanns inte denna lyster man kan skåda i detta nu. Gläds åt det älskade barn,  gläds åt den framgång vi når. Framgången går hand i hand med det kaos som råder och det kan vara svårt att uppfatta. Era förmedlande rapporteringar om vad som händer i världen har fortfarande en önskan om att hålla ert sinne i oro och rädslan, dock har er ljuskraft och jag skulle vilja säga ljuslängtan vuxit er så stark att den på intet vis går att stoppa. Ni går inte längre att lura, och det är gott så.

Ibland faller du tillbaka som människa till den gamla tanken och jag skulle vilja säga, att fall då mitt barn, fall och jag tar emot dig och hjälper dig att resa dig igen. Det är en mycket stor inre resa du gör och den kan aldrig vara spikrak. Det var den heller inte för mig då jag befann mig inkarnerad. Det är en födlsoprocess ni går igenom och ni ska minnas kampen och smärtan för att hjälpa dem efter er och för att i den smärtan föds visdomens hjärtekraft. Liksom jag transformerades under mitt enda liv så går ni nu igenom transformationen tillsammans med varandra och tillsammans med mig. Jag finns i erat hjärtas oskyldiga vrå, jag finns i erat behov av er nästa, jag finns i era fällda tårar såsom jag finns i er vardagliga glädje, älskade människobarn.

Ibland önskar jag att ni inte ska tänka så mycket på att ni går upp till en viss siffra i dimension, från en annan. Risken finns att ni börjar värdera era medmänniskor omkring er i om den kommit dit eller en annan högre osv. Tänk istället endast ”uppstigning” och den är genast där, tänk att ni vill er nästa gott oavsett var denna befinner sig i för siffra eller om den klarar av att gå vidare. Där har vi kärlekens och tålamodets kraft. Ni drar nu ett ibland tungt lass älskade människobarn såsom jag gjorde i min början men vet att ni kommer att bli rikligt belönade, framför allt av er själva när ni så småningom ser vilken insats ni gjort. Det är det ni vill och jag vill ge er tålamodets gåva i den kamp ni för, för mänsklighetens uppvaknande och uppstigning. Tillåt dig att vila och göd barnet och oskulden inom dig där vi alltid är tillsammans. Jag ser dig och i varje andetag är jag med dig och ger dig min frekvens och vibration för att du ska kunna lyfta och bära.

http://www.st-germain.se/sananda-via-beatrice-madsen-14-augusti-2018/

Annons:
[Hukanson]
8/23/18, 8:50 PM
#7

Kanaliserat budskap från Jesus av Camilla Nilsson 2018-08-13

Mina kära vänner.

Det är jag Jesus, Sananda, som idag har kommit till er genom en av mina kanaler Camilla.

Jag har kommit för att prata om självkärlek men även om era tvivel kopplade till detta. Tvivel som ifrågasätter era förmågor, ert värde. Att ni allt som oftast ser er omkring och tror att alla andra är bättre. Era tvivel som förminskar er och som kan göra er osynliga, inte bara för andra utan även för er själva. I era tvivel ser ni ”alla andra”, deras framgångar på olika plan. Kanske föds det ibland en känsla av avund inuti er. Kom ihåg att avund är ett sätt att inte unna någon annan framgång. En destruktiv känsla som behöver tittas på varje gång den ger sig till känna. En känsla som egentligen bottnar sig i något i dig själv. Det handlar inte om någon annan än dig själv. När en känsla av avund infinner sig, behöver du ställa dig själv frågan vad det egentligen handlar om och vad det är i dig som reagerar. Du kanske har glömt att se helheten. Du kanske har något som den du är avundsjuk på saknar. Finns det något du skulle kunna göra för att få det du anser att du också ska ha? Kan du rikta uppmärksamheten inåt och se var i dig avundsjukan slår an en sträng? Kan det handla om att du inte har nått lika lång i livet som du kanske hade hoppats? Är det så att ditt inbyggda belöningssystem inte fungerar? Det system som ska ge dig en skön känsla när du har gjort något bra. En känsla som kan bekräfta dig. När du är trygg i dig själv. När du kan se ditt eget värde och älska dig själv, det är då livet börjar på riktigt. Då kan du njuta av andras framgångar lika mycket som av dina egna. Livet rullar på. Livet blir enklare helt enkelt. Kalla på mig nästa gång en känsla av avund infinner sig så ska jag hjälpa dig att förstå vad den handlar om och hjälpa dig släppa taget och gå vidare. Se dig själv för att kunna se andra. Fokusera på dig själv så förlorar de andra kraft. Du får blomstra och en skön inre känsla av frid infinner sig.

Jag tackar dig för att du har lyssnat på mina ord och ber att du ska få fortsätta på din väg med lätta steg.

Ljus, kärlek och i samklang med alltet.

Er vän, Jesus

http://www.camillasänglarum.se

[Hukanson]
8/23/18, 8:51 PM
#8

Hej mina vackra bröder och systrar, det är jag Sananda som talar till er.

Idag vill jag prata lite om vikten av att vara medveten om vad man sänder ut till sina medmänniskor och till det kollektiva medvetandet. Det du sänder ut till andra får du tillbaka dubbelfalt, minst.

Detta är något ni många gånger har hört genom otaliga medier och informationskällor. Idag vill jag att ni tar er tiden till att på ett djupare plan reflektera över dessa ord ”det du sänder ut får du tillbaka”. Det handlar om både små handlingar såsom stora. När du ger någon din sittplats på bussen, när du ger en omedveten människa ett leende, en hjälpande hand eller kanske till och med förlåtelse, acceptans och villkorslös kärlek så sänder du detta till det kollektiva medvetandet som en raket av ljus som i sin klimax av explosion transformerar de lägre frekvenserna. Detta sker i störst kraft när du öppnar ditt hjärta i de mest utmanade situationerna och för de mest utmanade människorna. Att älska de som minst förtjänar det är en väsentlig del av ert arbete. En otroligt väsentlig del!

För din egen del bäddar du för att få samma kärlek, acceptans och förlåtelse tillbaka. Älska din nästa såsom du älskar dig själv, för din nästa är dig själv. Den kärleken du sänder ut är den kärleken du sänder ut till dig själv. Det du gör mot andra är egentligen det du gör mot dig själv, separation är endast ett fenomen som upplevs av människor ur det tredimensionella perspektivet. Det tredimensionella perspektivet är bara ett perspektiv, sanningen och universums lagar verkar inte efter de tredimensionella glasögonen utan utefter den högsta sanningen.

Det du sänder ut, får du tillbaka, för att det är dig själv du sänder det till. Jag ber er begrunda detta på djupet och kontemplera över din enhet med dina medmänniskor och din kärlek för DIG själv. Visa dig själv den villkorslösa kärleken, acceptansen och förlåtelsen genom att ge den till ALLA dina medmänniskor. Det är oerhört viktigt för er ljusarbetare på jorden att sprida detta ljus för transformationen av det kollektiva såsom det individuella medvetandet.

Med kärlek, ljus och omtanke.

Er vän// Sananada

Sanangel.nu

[Hukanson]
8/23/18, 8:52 PM
#9

Sananda 

Onsdag, 15 augusti, 2018

Kanal: Ann Dahlberg

Jag är Sananda, som ni vet har jag gått mycket ibland er och jag går fortfarande ibland er, inte så att jag syns men jag finns här hela tiden. Men det här som händer idag ??? för två tusen år sedan och ännu tidigare av många andra som har vandrat samma vägar som jag har vandrat och precis som ni har vandrat också. När ni steg ner på jorden så hade ni med er ljus som ni drog ner till jorden bara genom att ni föddes. Det här ljuset har hjälpt moder jord att vakna upp ur sin omedvetenhet. Som moder Maria sa, kontakten som ni håller mellan jorden ljuset är oerhört viktigt i denna tid nu när allting går så fort. När ljuset väl börjar ta plats på jorden går allting så mycket fortare eftersom ljuset är så mycket snabbare. Jag tror att ni förstår detta. Därför är det som många andra sagt väldigt viktigt att fokusera än mer på hjärtat och hålla ljuset än mer uppe i era kroppar för att ni skall kunna vara de ledande ljusvarelser som steg ner till jorden för att hjälpa moder jord upp i ljuset igen. Ni är många som gick ner för att hjälpa, många har vaknat, en del sover fortfarande det blir fler och fler vakna dag för dag. Ni är inte ensamma, ni är många här på jorden som hjälps åt nu för att jorden och ni själva skall stiga upp i ljuset igen. Jag är så tacksam för att ni så medvetet arbetar för att befästa ljuset på jorden, för att ni så idogt och med stor kärlek fortsätter att kämpa för vår jord och för er mänsklighet, jag tillsammans med all era andra guider och skyddsänglar och tusentals andra väsen som finns runt er bugar ödmjukt och tackar för ert stora mod och er vilja att fortsätta kämpa för ljuset på jorden, tack så mycket, jag är Sananda

http://www.st-germain.se/sananda-via-ann-dahlberg-15-augusti-2018/

[Hukanson]
8/23/18, 8:53 PM
#10

Jeanette Svärdby kanaliserar Sananda

på Ljusarbetarmötet i Stockholm

19 augusti, 2018

”Det är med stor Glädje jag är hos er i den här stunden, mina älskade vänner, mina kära systrar och bröder. Jag, Sananda är med er, samt flera av våra gemensamma vänner i de högre sfärerna. Vi är många som i den här stunden med stor glädje ser ert arbete. Ni har gjort ett stort arbete med er själva och vi ser hur påfrestande det är för er i stunder, för era fysiska kroppar är kännbart påverkade i omgångar av alla processer ni går igenom, för att alltmera ta emot ljuset in i era system, till att omvandla det som icke av ljus är i era kroppar.

Vi ser hur folket alltmera runtom planeten vaknar upp i en medvetenhet till att ha gått i slummer, i blindo, och nu alltmera ser och hör sin inre vägledning. Alltmera tar ni emot ljuset in i era system och ni känner det, ni som vakna är, hur era fysiska kroppar, energikroppar, vibrerar alltmera.

Det har varit, och det är, en oerhört intensiv tid för er, då tröttheten bland annat är något ni är bekant med – detta är ett av många symptom ni kan ha uppmärksammat. Många har upplevt frågor, tankar, känslor som fullkomligt snurrat inom er och gjort er förvirrade – Vem är ni? Vad kan jag? Kan jag någonting? Ifrågasättandet om era egna förmågor – ifrågasättandet om ert förstånd.

Så här är det – vi kan säga gamla programmerade mönster, system som funnits i ert system som alltmera faller bort, men har varit påtagligt starkt under en tid nu, allteftersom kommer ni märka att detta försvagas, att det skiftar, ni låter nya former av tankar ta plats som är mera gynnande för er. Ni alltmera uppmärksammar era tankar då ni alltmera vakna blir, och medvetet börjar fokusera på tankar som är gynnande för er, vilket också skapar er yttre verklighet.

Genom att ni står i kontakt med ert hjärta, er inre önskan, känner er inre önskan, ser er önskan – så låter ni den ta form, genom att det är där ni håller ert fokus vid vad ni vill, vad ni önskar och medvetet skapar det ni är värda, älskade vänner.

För att ni ska bibehålla ert fokus, er balans, är vikten av stillheten oerhörd. Vikten av balans … balansen återfår ni genom stillheten, genom att vistas i naturen … återfår ni balans och ser alltmera klart. Att hålla er i balans vill jag påtrycka här, är oerhört viktigt och energierna är oerhört intensiva nu och kommer fortsättningsvis vara, i perioder. Allt sker mycket snabbt, mycket intensivt.

I stunder då ni upplever att ingenting sker, så vill jag säga att väldigt mycket sker i olika skikt av er.

Dessa stunder kan kännas som en andhämtning ifrån intensiva stunder och här vill jag påminna er om livet … att ni upplever livet … ni är och gör de saker ni älskar, de som fyller er, och umgås med människor som förgyller er stund; skratta, le, älskade vänner, hoppa, dansa, gör vad ni fylls av.

Många kan hamna i en allvarsam känsla över sitt uppvaknande och här vill jag säga att livet som pågår är det som ska upplevas och hur ni upplever det är ert eget val – ni har valet att välja lättheten, glädjen och i det friheten; jag önskar att ni giver det ert val. I lättheten, i skrattet och glädjen hålls vibrationen mycket hög, vilket ni behöver.

Ingen har förr haft så mycket arbete med er själva och planeten i sin helhet. Det är stora skeenden på gång utanför er och så många har skiftat energi i sitt inre och har höjt sina energier, tagit in så mycket ljus att dessa lägre energier inte längre kan kvarhållas på planeten som helhet.

Dessa skeenden kommer att äga rum och kommer att väcka er uppmärksamhet då det kommer att förbli synligt för mänskligheten, synligt det som har funnits under lång, lång tid, dolt för er alla – Dolt för att hålla er hanterbara.

För att hålla människor hanterbara sprids information, strukturer som funnits under lång tid för att hålla er styrda, hanterbara, även i rädsla, även en omedveten rädsla.Och allt detta har mänskligheten trott vara, under så lång tid. Mycket av detta kommer nu nå sitt slut.

Det är dags för nya strukturer att byggas upp och låta gamla system rasa samman, som icke av kärlek är och det är kärleken som råder, det är tiden för kärlekens inträde som nu är och det är det ni är här för, älskade vänner, det är det ni arbetar för. Allt det vackra arbete ni gör med er själva återspeglas på hela planeten och det är här vi med glädje omfamnar ert mod, med största kärlek omfamnar vi er.

Det är dags att stå upp för er själva, för att stå för er sanning, i kärlek, för att leva i era vackra hjärtan, för att leva och tala er sanning, också ert mod och er uppriktighet. Här kan finnas energier som kan finnas i era system som påverkar er, som tynger er i de stunder ni vill stå upp för er själva och det ni tror på, det ni önskar.

Det är här vi vill att ni nu sluter era ögon, tar några djupa andetag…

Ni faller alltmera in i kontakten med ert hjärta …. och ni låter energin i era vackra hjärtan expandera ut i era kroppar … ni står förankrade med Moder Jord, i den innersta kärnan i Jorden … energierna … ni står förankrade med Universum, med Moder/Fader Gud /Allt Som Är.

… känner värmen, kärleken vibrera i allt ni är … känner kontakten till allt som är …

… känner era celler, era små inre portaler vibrera och väckas till liv där slummer har funnits …

… för att ta emot detta ljus … koder av ljus … av er … ni känner med ert andetag luften som strömmar genom er … känner energi i er nacke väckas till liv för ert medvetande …

… uppmärksamma ………. omfamna … omfamna den ni är och allt ni är … och stå i ert ljus, i er kraft …

… leva som ni önskar i er sanning … och tala utifrån hjärtat med kärlek, i tillit till er själva

……  lev för att uppleva, för att återupptäcka dom ni är, att minnas … er skapelse …

Ni är älskade… vi älskar er … vi finns med er när ni så vill

I kärlek, i glädje tackar vi för den här stunden

Tack!”

Tack Sananda!

Stort tack Jeanette!

_http://www.st-germain.se/jeanette-svardby-kanaliserar-sananda-pa-ljusarbetarmotet-i-stockholm-19-augusti-2018/
_

[Hukanson]
8/23/18, 8:56 PM
#11

Ljusbärare-möte 16 augusti 2018 i Göteborg

Sananda        16 augusti 2018

kanaliserat av Jeanette Svärdby

Det är med största glädje som jag hälsar er välkomna för den här stunden mina kära vänner.

Jag är Sananda som är hos er. Genom den här kanalen idag gör jag mig hörd.

Det är som ni känner mina vänner en oerhörd intensiv tid, tiden som varit och tiden som är. En oerhörd intensiv tid av höga energier som påverkar era kroppar och era system, på mycket djupa nivåer sker djupt gående läkningar.

Lägre vibrerande energier som ni inte längre kan kvarhålla i era kroppar och i era system transformeras och detta kan ni få på flera olika sätt märka av fysiskt. Era kroppar kan ömma, ni kan känna er oerhört trötta under den här tiden som är. Ni kan känna er förvirrade av allt som följer inom er känslomässigt men även

tankar som börjar cirkulera i ert huvud och ni försöker förstå vad det är som händer, varför ni glömmer, varför ni reagerar osv.

Allt är precis som det ska i den här stunden det ska ni veta. Vad som är viktigt är att ni tar er stunder i stillhet med er själva och utvecklar den kontakten allt mera. I stillheten återfinner ni balansen om ni fallit ur den, ni återfinner lugnet.

Öppna upp för den inre dialogen med hindret och låt den bli allt starkare som att utveckla en bekantskap med er själva och i och med att ni själva expanderar i ert medvetande så blir det som att ni får lära er att känna er själva på nytt igen.

Det har varit och är en oerhörd intensiv tid som jag sade. Mer många av er kan känna upplevelsen av att ni inte känner igen er själva. Det är mycket som har skett er på många olika nivåer. Ni tar in så mycket ljus i era kroppar, allt behöver få landa in i era system. Det är nya programmeringar kan man säga som behöver landa in i hela ert system, bli ett med den nya nivån av er själva.

Den här intensiva energin som påverkar er kommer att fortsätta som ni förstår.

I omgångar är den starkare därefter kommer en andhämtning innan nästa nedströmning kommer och sköljer igenom era system. Detta så även runtom hela planeten i sin helhet.

Mycket av era gamla ursprungliga programmeringar som finns i era celler, i era system vaknar allt mera upp för er och i det här finns kunskap ni bär djupt inom er.

Jag har sagt det förut genom den här kanalen och genom andra kanaler att när ni vaknar upp i en tanke att ni kan någonting som inte har trott er kunna gå in i ert hjärta in i ert innersta och sök sanningen. Och ha tillit till det ni kan och till det ni känner. Ha tillit till er egen förmåga.

Den oerhörda påfrestning som är för era kroppar gör att ni behöver vila, ge er vila mina kära vänner. Ge e er själva kärlek genom vila utan dömande, utan hårda tankar, dåligt samvete. Ni vet vad ni själva behöver.

Lyssna inte på de gamla prestationstankar som ni har burit under så lång tid. Dessa prestationstankar ligger tungt i den kollektiva energin. Så ge er frid och vila så ni kan ta in mera ljus och låta processen fortgå som ni är i.

Genom att ni vaknar allt mera upp i ert medvetande så har ni tillgång till mera information. Även här ha tilliten till det ni hör, ser och känner. Medan att först söka sanningen inom er. Ni vet vad som är er sanning.

Det pågår oerhört mycket i det kollektiva energifältet, stora skiften som sker och här vill jag säga att genom att ni står i ert ljus så bidrar ni till skiftet i energifältet i den kollektiva energin. Ni har känt av den turbulenta energin inom er och en del av er har undrat och känt som att inget händer ändå, som att något bara står stilla som en andhämtning. Det pågår så mycket kära vänner som är bortom er fantasi, ni ej kan dag förstå.

Och kollektiva energin är på väg att nå ett stort skifte, ett stort steg. Mycket har transformerats och många jobbar hårt med den kollektiva energin och genomgår stora påfrestningar i sina kroppar och i sina system. Vi ser att många har det svårt idag.

Det är många som vaknar upp som inte har varit vakna. Och här vill jag säga till er, att ni som är vakna står i ert ljus redo för de som kommer till er för stöd, hjälp och kärlek. Vet då att ni är den rätta just för dem. Ni bär den kunskapen och kraften som just den personen behöver.

Mycket pågår i världen över och det är stora skiften även här. Men inget som syns för folket. Men trycket är hårt och mänskligheten får snart höra mera om era … och det närmar sig den punkten där det inte längre går att kvarhålla den information som ska ut till mänskligheten. Den har hållits dold alltför länge.

En del kommer att synas i media.

Även här vill jag tala om sanningen att ni söker sanningen inom er. Ja ni hör, ser, känner och får höra från er omgivning. Sök er sanning.

En del sanningar som släpps fram till mänskligheten att ta del av är inte vackra, är inte kärlekshandlingar utförda. De är sanningar som inte längre kan hållas dolda. Energin nått den höjd att dessa lägre energier inte längre kan kvarhållas.

Hur er reaktion än blir, står ert ljus, er kärlek till allt som är. Genom att ni gör det håller ni ljuset högt och starkt. Det är viktigt just i det här skeendet då det inte är vackra sanningar som kommer fram till offentligheten.

Var i era vackra hjärtan, stå i ert ljus, var den kärlek ni är i det här skeendet.

Stora avslöjanden är på väg att för mänskligheten mera ta del av.

Starka känslor kan uppkomma även här.

Ni förstår vikten av att ni ljusbärare står i ert ljus utan dömande. Utan var i den kärlek som ni är och låt ljuset få ta sin plats åter igen.

Makten som varit har kvarhållit er, i gamla mönster, i gamla trossystem. Tiden för förändring är nu. Låt gamla system falla bort för att nya ska byggas upp och ta sin plats.

Rykten att ni står i ert ljus vid den här tiden är oerhört hög då ni bär ljuset.

Ju mera ni älskar och accepterar er själva, desto mera ljus ni är.

Desto högre blir energin inom er. Allt mer vacker kärlek kan ni bli.

Jag ber er nu kära vänner att ni sluter era ögon och tar några djupa andetag.

Och varje andetag ni tar förankrar ni er allt mera och djupare i ert hjärta. Ni låter energin från ert hjärta strömma ner och förankra i moder jords innersta. Ni är sammanlänkade med Moder-Fader Gud, ursprungskraften Allt Som Är.

Ni står i er stråle av ljus. Ni känner ljuset inom ert hjärta expandera, värme fyller er och kärleken och ljuset.

Jag tänker er att ni har kommit till den punkten där ni har valet att leda in mera lätthet. Bjuda in lättheten i ert ledande. Ni vet hur det är att kämpa, att lida, att leva i brist. Ni kan det här. Ni har gjort det var och en.

Känn i ert inre en längtan efter friheten. Sananda finns där. Att tillåta er att leva i frihet, att vara fri som människa, fri från bindningar, från gamla trossystem, från gamla ageranden som tjänat ut sin rätt. Säg ja till friheten, till kärleken, till lättheten i enhet.

Genom att arbeta med er andning kan ni frigöra er allt mera i den här stunden ifrån de lägre energier som det nu är dags för er att frias ifrån och ta in det ljus som förmedlas till er i detta nu. Vakna upp allt mera till vem du är och vad du är. Och i tillit ledas av ditt inre framåt steg för steg i kärlek och lätthet till enhet.

Vi tackar er för den här stunden och för det vackra arbete ni har gjort och vi lämnar er i glädje, i kärlek och i lätthet.

Vi finns med er i var stund älskade vänner. Tack!

http://www.st-germain.se/sananda-via-jeanette-svardby-16-augusti-2018/

Upp till toppen
Annons: