Annons:
Etikettljusmission
Läst 1229 ggr
[Hukanson]
2018-07-12 08:13

Att gå genom Dörren

Visst är internet fantastiskt! Ibland hittar man websidor som förändrar ens liv! Man får dela erfarenheter med personer som man inte känner eller har träffat men som man ändå kan lära känna genom webben därför att vi alla är delar i samma tillvaro och gemenskap. I denna tråden guidas vi läsare av Ulla Anderen som gjorde en resa i Argentina år 2013 - rekommenderad läsning för medlemmar på TRO iFokus.

 Att gå genom dörren till Allt som Är. Erfarenheter från en resa i norra Argentina av Ulla Anderén 2013.

Dagliga samtal med Källan under en resa i norra Argentina. Min man Gary och jag avsatte hösten 2013 litet över en månad för vårt eget skrivande och inre arbete. Vi valde att åka tillbaka till norra Argentina där vi varit flera gånger tidigare och där energin har en alldeles speciell klarhet. Under första delen av resan höll vi till i en liten, charmig och väldigt typisk andisk by. Det kunde ha varit en by var som helst i Anderna och liksom de flesta andinska byar bar den spår av det gamla Inkaväldet. Men Purmamarca, som byn heter, har något alldeles speciellt. Den är omgiven av berg som skiftar i alla tänkbara färger och nyanser. Tittar man ut över bergen har man en palett av färger framför sig. Gary och jag åkte dit med ett alldeles speciellt syfte. För mig var syftet att förena mig med Källan och överlämna mig till den kraft som är större än det yttre av mig själv. Min inre gudomliga klarhet. Min Jag Är Närvaro. Under de dagar vi vistades i Purmamarca gick vi varje morgon ut och satte oss bland bergen för att tona in och ta kontakt. Ibland tog vi kontakt med bergen och naturen men mestadels handlade det om att ta kontakt med det gudomliga i oss själva. I texten som följer beskriver jag dag för dag hur samtalen med Alltet och arbetet med mig själv utvecklades. Jag gör det förstås i förhoppningen om att andra skall inspireras till att också söka djupen i sig salva. Välkomna! 2013 Ulla Anderén

https://docplayer.se/3738778-Att-ga-genom-dorren-till-allt-som-ar.html

Annons:
Upp till toppen
Annons: