Annons:
Etikettfader-gud
Läst 1010 ggr
[Hukanson]
2018-05-28 11:17

Nova Gaia - framtiden är här.

Tiden går - vi färdas på vår planet tillsammans i arbete och fritid med nya erfarenheter varje dag. Vi lever i ett nu som vi ändå delar upp i timmar och minuter för att hinna med bussen och tåget och undvika förluster.  Vi lever i ett samhälle där vi måste duga - men ändå i ett gott syfte. På vårt eget sätt gör vi det mer och mer möjligt att leva mer kompetenta, hederliga och effektiva vilket ger oss glädje och gemenskap i en större vision av ett globalare samhälle där kärleken råder.

För våra förfäder var det en självklarhet och en plikt att ge Gud äran för allting. För oss är det en självklarhet att förstå att Gud är en förutsättning för allting. Bara Gud kan göra vår förmåga egen möjlig med andra ord - vi är Guds egenskaper i mänsklig form. Gud är vår Fader Jag Är Att Jag Är  ( I Am That I Am, YHVH) så våra jag är i Guds jag - den talande Guden som är Ordet som var från begynnelsen. 

Gud talar till oss fortfarande och vi är tacksamma att lyssna på kanaliserade videos främst från websajten Rafaels Healing Space  och vi kan lämna kommentarer. 

https://www.raphaelshealingspace.com.au/

Annons:
[Hukanson]
2018-05-28 11:18
#1

En härlig vishets budskap till alla

mulac
2018-07-05 14:05
#2

Vi väntar otåligt!

[Hukanson]
2018-08-13 21:23
#3

Om man funderar litet vidare på vad framtiden kan innebära kan man börja fundera över skillnaden mellan det fysiska och det levande. Faktiskt är ju allting levande i grund bara fysiska partiklar. Hela människan kan ju reduceras till ett antal gram av ett antal ämnen hämtade från det periodiska systemet. Så vilken intelligens kan sätta ihop detta till en organism som per definition måste vara levande? Vad är liv? Hur, var, när och varför började organismer leva?

Om vi som moderna vetenskapare i ett utvecklat materiellt samhälle funderar över vårt bejakande av den andliga sanningen om oss själva kan vi undra om livet har någon plats i ett framtida samhälle eller är det bara en startmotor för att ge andesjälen en möjlighet att bygga större mer användbara maskiner att bo i med ett kraftfullare andligt "liv"?

Det sanna kärleksljuset som upprätthåller mänskligheten var troligen det som startade evolutionen med den första urcellen för så många miljoner år sedan. Kanske ljuset har en plan som får det andliga och det levande att förändras och gå vidare och även om vi blir mer och mer maskiner så ändrar inte det att allt är i grunden fysiskt. Organiska är bara mer utvecklade fysiska former. En robot är stark men primitiv. Visserligen kan roboten förenas med det andliga på ett mer effektivt sätt. Telekommunikation mm och superdatorer kan ta roboten i anspråk och vem vet vad det resulterar i?

Jag läste idag att kineserna har lyckats skapa nya öron åt patienter som av någon anledning förlorat ett öra. De gör ett avtryck av det existerande örat och får fram en form som de sedan odlar med typ stamceller. Örat kommer sedan på plats och växer in i sin normala funktion. Bra jobbat! Man undrar hur lång tid det tar innan alla större sjukhus kan odla fram ersättningar för skadade organ i våra kroppar?

Upp till toppen
Annons: