Annons:
Etikettallmänt
Läst 567 ggr
[Hukanson]
2018-02-14 10:15

Andlig Evolution

"Morgondagen skapar sina egna tankar" har det skrivits som vishet och man kan undra vad som menas med det? 

Människan är begåvad med både "godhood" och "buddhahood" dvs människan har av Skaparen begåvats med både en helig ande och en mental ande som turas om att ha kontroll över människan. Skaparen har låtit människan gå igenom en period av mental kontroll där helighet har varit frivillig men nu har heligheten fått tillbaka kontrollen och skapar därmed den mentala verkligheten i mänskligheten. Alla människor har (heliga) andliga guider - en ljusfamilj av änglar och mästare som ger inspiration och riktning och mål för utvecklingen på sitt sätt. Den mentala kontrollen får människan sköta själv på universitet och högskolor. Detta är andlig evolution och utveckling - eller Skapelseplanen. 

Om vi tittar på buddhismen som religion kan vi se att det finns en fysisk buddhism som blev till efter Gautama Buddha's död. Hans gravstupa restes och blev en helig relik för munkarna som levde i kloster och började göra fysiska buddhastatyer och andra heliga föremål för sin religion - sin dyrkan av personen Gautama och hans lära. Sen efter en lång tid uppstod en mer mental buddhism som inte lade lika stor vikt vid fysiska föremål utan var mer inriktad på tankar och känslor i sig själva dvs mahayana religionen. Nu har vi kommit in i tiden då även detta är föråldrat och en mer helig buddhism ser dagens ljus faktiskt rent bokstavligt. En buddhism som sätter det heliga andeljuset främst och dyrkar en gudomlig Buddha med evigt ljus och evigt liv ständigt givande ett andeljus som lärjungar i köttet på jorden kan få och ge till varandra. 

Buddha-hood är människans yttre varande, hennes köttsliga separation från gudomen om man så vill - hennes separation från Edens Trädgård.  I Morgondagens verklighet kan vi förstå att avståndet mellan människans buddha-hood och Edens Trädgård har minskat betydligt och för de som både har Ljusguider och tar till sig Buddhaljuset är Andlighet något verkligt och påtagligt och förståelsen för universella principer och gudomliga lagar kan bli dagliga övningar och erfarenheter.

Vi är en fantastisk skapelse vare sig vi är medvetna om det eller inte. Vi har så mycket att se fram emot nu när vi snart har utrotat hunger, nöd och fattigdom i världen. Vår nyvunna intelligens börjar manifestera de mest fantastiska teknologiska produkter och dagligen kan vi läsa om hur vi utvecklar vår forskning och vetenskap till nya tekniker som gör tillvaron säkrare och mer mångfacetterad med en valfrihet som förut bara kunde fantiseras. Vi börjar förstå vad "himmelen på jorden" skulle kunna innebära.

Jesus och Gautama är inga fantasipersoner utan gudomliga budbärare som har evigt liv som ansvariga inför Gud i skapelsen av Mänskligheten. De har samlat medhjälpare och lärjungar och fortsatt att organisera utvecklingen både i andevärldarna och på jorden (även om religioner är konservativa).

 Det är något att vara djupt tacksam för.

Annons:
[Hukanson]
2018-02-15 19:10
#1

Vad är Gud egentligen…hur ska man förstå vad Gud är?

Det finns väldigt många sätt att beskriva Gud - det finns många namn på Gud som beskriver kvaliteer och egenskaper. Men om man begränsar sig till den Gud som skapar Människan så handlar ju allt egentligen om hur man själv förstår det gudomliga inom sig själv.

Vi har fått lära oss att Gud har skapat människan till sin avbild och i begynnelsen var Adam transformerad från Homo Sapiens till en levande människosjäl. En Skapelse var född. En Gudason och en Guds avbild var andefödd i ett andligt Paradis av Skaparens arrangemang för utvecklingen av det som skulle ge möjligheter för andevärlden att inkarnera i och göra erfarenheter med. Adam var en sann Människa och kunde tjäna Gud med sitt arbete att namnge alla djuren. Men den kvinna som var med honom i en (klonad) kropp kunde intressera sig för förbjudna aktiviteter och på så sätt blev de tvungna att börja leva i naturen med dess hårda villkor. 

Adam och Eva levde mycket länge och fick många barn och de var alla mer eller mindre sanna människor till skillnad från de människor omkring som var mer homosapien lika. Kanske fick de kraft och styrka av Evas barns närhet för de blev så våldsamma att Gud lät en syndaflod komma att rensa bort dem. 

Tiden gick och Evas barn bredde ut sig och det blev en mix av rena ättlingar och en blandning av härkomst. Skriften säger att för att rädda Evas blodslinje med dess rättfärdiga tro på den ursprungliga Skaparen uppstod teokratierna i Mellanöstern - Egypten, Israel, Ur, Sumererna, Babylonien - alla teokratier vad de nu hette hade egentligen bara syftet att bevara minnet av Människans Ursprung dvs att Människan kom från Gudarna och inte från typ chimpanserna.

Idag kan vi berömma oss av att vara moderna människor som utvecklar kvantdatorer och lever för att prata i mobiltelefoner. Vi har ofta en god utbildning på högskolenivå och kan förstå sanningar som inte kan ses med ögonen. Därför har Gud gett oss undervisning som förklara vilka vi är mer noggrant.

Gud har skapat den andekropp som gör oss till människor. När Gud blåste sin själ in i Adam gav han Adam inte bara en livssjäl utan också en helig ande. Detta har också alla levande människor fortfarande. Denna själ vi har är en kommunikation med Gud och vår heliga ande är vår kontakt med Himmelens andevärldar.  På detta sätt är vi Guds barn och fortsättningsvis skapade i Guds avbild.

Men det skulle ändå vara en separation mellan människorna och Gud om vi inte i kärlek till Gud sökte oss tillbaka till Källan för att få mer av Guds kärlek till oss. Vi skulle vara separerade från Himlen om vi inte i sanning och kärlek sökte råd och intelligens från högre världar. Detta är den utmaning vi alla har att möta. Det kräver tro att vilja och våga söka något större än oss själva.

Gud har ju arrangerat för människan att leva i kontakt med Livsanden både i det yttre och i det inre. Gud älskar oss alltid och håller oss på stadig kurs enligt sin vishet.   Gud är alltid källan för Kärlek, Godhet och Skönhet som den Himmelska Härligheten. Vi är tillåtna att leva i glädje på Jorden. Människan är både till det inre och det yttre evigt levande, aktiv och sant existerande.

Tyvärr är ju separationen utbredd i världen. Inte många söker kontakt för sitt leverne och skräpar ner både det yttre och det inre med svagheter. Om vi förstod vårt bästa skulle vi som mänsklighet betraktad söka lära och anpassa oss till en förståelse av vad Gud fordrar av oss - som en sann vetenskap. De kloka i många religioner vet att Gud har en Lag som definierar vad som är sanning. Gud är alltid barmhärtig men det finns som sagt en sanning som vi borde förstå. Därför har Gud låtit det uppstå en rättfärdighet och et Guds Rike på jorden som uppmanar alla att göra Bön till daglig meditation. I daglig Bön borde ingå att be Gud att separationen ska försvinna och frid, fred och välfärd ska råda i alla nationer. 

Ju mer vi bejakar kärleken till Källan för vår utveckling ju mer bejakar vi våra egna högre möjligheter och kvaliteter. En glad och lycklig mänsklighet utan krig, nöd och lidande är fullt möjlig - vilket skulle avsevärt öka vår livslängd!

Upp till toppen
Annons: