Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 872 ggr
pigeons7
1/13/18, 6:58 PM

Livet på jorden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tiden och livet på jorden är kort den är tillfällig. Olika personer

undrar om det finns liv efter detta? andra tror att man får andra chans och kan 

fly ifrån helvetet?  Många idag är vilsna och söker sanning från fel ställen

och källor. allt där är inte sant för det som inte är från Gud är från något annat

nåt okänt som är av ondo de kan inte  dagens mordena människa förstå för det är en förvirrad värld vi har tyvärr där allt är upp och ner. Det som är rätt har blivit fel och det 

som varit fel har blivit rätt. Egentligen ska rätt vara rätt och fel ska var fel. . Varje människa måste vända om från synd  världen för att få kontakt med den levande Guden Skaparen. Många behöver höra hur det är varför det är som det är. Det bästa att vända om och följa Jesus är att man blir hans barn syskon och man får möta honom tala med han. Bibeln har alla svar ingen bok har alla rätta snnaa svar. Bara Biblen där finns

Sanning verklighet människans liv händelser mirakel m.mera. Om just du inte

har vänt om till Guds enda Son  gör det så du inte får evigt förlorad till eldsjön.

Inga andra väga till himlen endast vägen till evigheten är Jesus Kristus. 

Säg inte Nej eller vet inte snälla människa där ute Säg JA från ditt hjärta

till Gud att du vill gå hans väg. Alla har fri vilja att välja men det bästa är

ju Att komma till himlen en dag och inte hamna i helvetet. 

Annons:
[Hukanson]
1/14/18, 12:34 AM
#1

Objektivt sett har du fullständigt rätt Pidgeons7 - varför vara rädd, mörk och olycklig när man kan vara kärleksfull, lycklig och leva i ljuset? och eftersom det är anden i oss som är det och fortsätter att vara det i andevärldens Himmel så blir det ju ett val man gör för sin eviga härlighet. 

Guds sanning kan bli människans vetenskap och det innebär ju att man kan veta att det är så och dessutom vetenskapligt förstå sanningen som ett antal principer som är som andliga naturlagar som likt gravitationen på jorden bara inte kan upphävas. Ingen människa har skapat förutsättningarna för mänskligt liv vare sig på jorden eller i andevärlden utan den som gjort det kallar vi här i Sverige för Gud och den Personligheten vill oss väl som en förälder älskar sina barn. 

Helvetet har en skrämmande klang för många, det påminner oss om alla negativa känslor av hat, vrede, våld och rädsla som vi intuitivt förstår som motsatsen till Ljus och Himmel på grund av de principer som bestämmer verkligheten och stämmer väl överens med vad man i Bibeln beskriver som 10 Guds Bud.

Om vi lever i samklang med de andliga principerna kommer vi att vara lyckliga. Det finns dock mänskliga öden som styr människan in i förhållanden som ger sådana påfrestningar att kärleken kallnar i mörker. Det finns svårigheter som kan vara för stora utmaningar att klara utan att bli ledsen sorgsen och deprimerad. Vi vet att vi borde hålla oss i ljuset och dela tankar och känslor med varandra för att kärleken skall överleva men det blir inte alltid så, och ensamhet  och ledsamheten kommer.

Ofta stänger vi in dessa känslor i nåt rum i vårt inre och håller upp en fasad gentemot andra som säger "jag mår bra, inga fel på mig" men på insidan finns det en tung sten som vi tror att vi måste bära ensamma. Kanske vi blir kära och i vår romantiska lycka kan berätta om oss själva eller vi hittar kanske någon vi litar på att prata med - men det blir inte alltid så.

De som har en religion lär sig att dela sina liv med Gud genom Bön och bara det att berätta för Gud är helande och det är många som berättat att de får påtagliga bönesvar -  upplever en inre frid och glädje som är läkande och helande.

Vi bör nog inte använda ordet "synd" för dels kommer ordet från de Israeliter som levde i en teokratisk stat som gjorde Guds Ord till världslig lag och synd blev då ett kriminellt lagbrott som bestraffades av världslig polismakt typ. Dels är ordet belastat med för mycket rädslor vilket ju är motsatsen till vad Gud är och varför skulle vi då tro att Gud har något med det att skaffa.

Gud Är - dels allt som är kärlek, ljus, sanning, liv och harmoni inom oss själva och dels en egen Personlighet som har en Ordning och en Plan för våra liv både på Jorden och i Himmelens andevärld.

setfree
1/17/18, 11:35 AM
#2

#0 Bra skrivet pigeon7

#1 Jo synd finns med i nya testamentet Hukanson.  Vet du verkligen vad du skriver om? Mest dravel.

och när han kommer skall han visa världen vad synd och rättfärdighet och dom är. Joh 16:8

Salig den som Herren inte tillräknar synd Rom 4:8

Upp till toppen
Annons: